Reklāma

Vairāki vadošie motociklu ražotāji apvieno spēkus, lai radītu nomaināmas baterijas elektriskiem motocikliem

Jaunākie raksti

HP OMEN 15 spēlēm paredzētā klēpjdatora apskats

Man saņemt palietošanai HP OMEN datoru bija vismaz pāris gadu sens sapnis. Kādā pasākumā dzirdēju, ka vietējie Latvijas strīmerzēni...

“Telegram” ļaus ieplānot balss čatus

Izskatās, ka pēdējā pusgada laikā saziņas lietotne "Telegram" ļoti cenšas uzfrišināt savu audio komunikācijas piedāvājumu. Pērnā gada decembra beigās...

Masks savulaik centies nolīgt tagadējo “Volkswagen” vadītāju Dīzu

Herberts Dīzs ir cilvēks, kura vadībā "Volkswagen" koncerns platiem soļiem dodas elektroauto virzienā. Tagad parādījusies informācija, ka vēl 2015....

“DJI” gatavojas iesaistīties autonomās braukšanas tehnoloģiju izstrādē

"DJI" pazīstam kā uzņēmumu, kas ražo dronus, taču uzņēmums, acīmredzot, plāno paplašināt savu darbības sfēru - "DJI" gatavojas piegādāt...

Pirmais uz MEB platformas bāzētais “Ford” būs izmēros mazs krosovers

"Ford" elektrifikācijas plāns Eiropā ietver vēlmi izmantot "Volkswagen" izstrādāto MEB platformu elektriskajām mašīnām. Plānots, ka pirmais "Ford" uz šīs...

Četri lieli motociklu ražotāji “KTM”, “Yamaha”, “Honda” un “Piaggio” paziņojuši, ka tie parakstījuši vienošanos, kas paredz izstrādāt nomaināmas elektrisko motociklu baterijas. Tiks izveidots īpašs konsorcijs, kurš pārraudzis programmas darbu un bateriju izstrādi.

Oficiālajā paziņojumā ražotāji pauduši viedokli, ka pieejamas un standartizētas baterijas, kuras iespējams viegli nomainīt, veicinātu plašāku elektrisko motociklu lietošanu, ka arī nodrošinātu pilnvērtīgāku un ilgtspējīgāku resursu pielietošanu.

Darbs pie šī projekta varētu sākties maijā un četri sākotnējie uzņēmumi aicina iesaistīties arī citus motociklu ražotājus. Līdzīgu vienošanos 2019. gadā panāca četri Japānas motociklu ražošanas milži “Yamaha”, “Honda”, “Suzuki” un “Kawasaki”. Japāņu ražotāji savā projektā jau bija tikuši gana tālu, kas pagājušā gada rudenī atļāva uzsākt prototipu testēšanu. Šobrīd nav skaidrs vai jaunā vienošanās aizstās Japānas kompāniju noslēgto darījumu, vai arī šī konkrētā vienošanās būs pilnīgi jauns, atsevišķs projekts.

Virzot šo projektu, tiek cerēts radīt standartizētu bateriju tehnisko specifikāciju, kas būtu izmantojama mopēdos, motorolleros, triciklos, kvadaciklos un arī motociklos. Sadarbībā ar dažādiem regulatoriem, ražotāji cer radīt starptautisku bateriju standartu mototehnikai. Sagaidāms, ka šī sadarbība paātrinās arī katra ražotāja elektrisko motociklu radīšanas programmu.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kaspars Baradach

jamie grib piedzemdēt vienotu baču, kuru varēs iespaust jebkurā no šīs četrotnes drapakiem? es pareizi sapratu?

REALAIS

Jā, un papildus tam viegli nomaināmas. Varēs mājās turēt vairākas baterijas varbūt.

Krotow

Ļoti adekvāts mērķis. Motocikliem un mopēdiem baterijas novietojums nav tik ļoti atkarīgs no virsbūves formas un baterijas svars ļauj to nomainīt pašam braucējam. Vienots nomaināmas baterijas standarts būtu ideāls risinājums. Tad varētu ātri nomainīt bateriju uz ceļa (Gogoro serviss jau eksistē), vakarā izņemt un lādēt baterijas mājās utt.

Elektriķis

Varbūt beidzot būs kāda “standarta” baterija, kuru varēs izmantot visādos verķos: zāles pļāvējos, motorlaivās. Tagad katram ir sava, unikālā.

Krotow

Arī urbjmašīnās, elektriskajos skrūvgriežos u.c. remonta tehnikā. Starp citu ideja par vienotām baterijām dārza/meža tehnikai pie kam būtu diezgan elementāri īstenojama. Praucot uz objektu, baterijas pat neaizņemtu daudz vairāk vietas kā benzīna un eļļas kannas. Un izlietotās, ja ir kur iespraust lādētāju, būtu lādējamas turpat uz vietas.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: