Reklāma

Vairāki vadošie motociklu ražotāji apvieno spēkus, lai radītu nomaināmas baterijas elektriskiem motocikliem

Jaunākie raksti

Krievija 2024. gadā plāno ieviest digitālo rubli

Paralēli uzsāktajam karam Ukrainā Krievija nepalaiž garām arī jaunākās tendences, kas attiecas uz norēķinu nākotni. Krievijas Banka šogad uzsāka...

Īlons Masks dod mājienu, ka varētu izveidot pats savu sociālo mediju platformu

Ievērojamu uzmanību šajā vasarā bija piesaistījis Īlona Maska lēmums iegādāties "Twitter". Diemžēl nekas dižs no šī darījuma nesanāca, jo...

ASUS ROG Rapture GT-AX11000 Pro būs spēļu entuziastiem paredzēts maršrutētājs

ASUS Republic of Gamers (ROG) izziņojuši jaunu bezvadu maršrutētāju ROG Rapture GT-AX11000 Pro, kas paredzēts spēļu entuziastiem. ROG Rapture...

Klerb ir kā Tinder tiem, kuri ļoti mīl lasīt grāmatas

Lietotne Klerb varētu būt lieliska ļoti lieliem grāmatu mīļiem, lai tuvējā apkārtnē atrastu cilvēkus, ar kuriem dalīties savā grāmatu...

Miris ikoniskās Stīva Džobsa bītlenes dizaina autors

Gan Stīva Džobsa karstākie fani, gan cilvēki, kas nedaudz seko līdzi tehnoloģiju pasaule, atceras bijušā Apple izpilddirektora ikonisko stilu,...

Četri lieli motociklu ražotāji “KTM”, “Yamaha”, “Honda” un “Piaggio” paziņojuši, ka tie parakstījuši vienošanos, kas paredz izstrādāt nomaināmas elektrisko motociklu baterijas. Tiks izveidots īpašs konsorcijs, kurš pārraudzis programmas darbu un bateriju izstrādi.

Oficiālajā paziņojumā ražotāji pauduši viedokli, ka pieejamas un standartizētas baterijas, kuras iespējams viegli nomainīt, veicinātu plašāku elektrisko motociklu lietošanu, ka arī nodrošinātu pilnvērtīgāku un ilgtspējīgāku resursu pielietošanu.

Darbs pie šī projekta varētu sākties maijā un četri sākotnējie uzņēmumi aicina iesaistīties arī citus motociklu ražotājus. Līdzīgu vienošanos 2019. gadā panāca četri Japānas motociklu ražošanas milži “Yamaha”, “Honda”, “Suzuki” un “Kawasaki”. Japāņu ražotāji savā projektā jau bija tikuši gana tālu, kas pagājušā gada rudenī atļāva uzsākt prototipu testēšanu. Šobrīd nav skaidrs vai jaunā vienošanās aizstās Japānas kompāniju noslēgto darījumu, vai arī šī konkrētā vienošanās būs pilnīgi jauns, atsevišķs projekts.

Virzot šo projektu, tiek cerēts radīt standartizētu bateriju tehnisko specifikāciju, kas būtu izmantojama mopēdos, motorolleros, triciklos, kvadaciklos un arī motociklos. Sadarbībā ar dažādiem regulatoriem, ražotāji cer radīt starptautisku bateriju standartu mototehnikai. Sagaidāms, ka šī sadarbība paātrinās arī katra ražotāja elektrisko motociklu radīšanas programmu.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kaspars Baradach
04.03.2021 09:15

jamie grib piedzemdēt vienotu baču, kuru varēs iespaust jebkurā no šīs četrotnes drapakiem? es pareizi sapratu?

REALAIS
04.03.2021 11:25

Jā, un papildus tam viegli nomaināmas. Varēs mājās turēt vairākas baterijas varbūt.

Krotow
04.03.2021 11:47

Ļoti adekvāts mērķis. Motocikliem un mopēdiem baterijas novietojums nav tik ļoti atkarīgs no virsbūves formas un baterijas svars ļauj to nomainīt pašam braucējam. Vienots nomaināmas baterijas standarts būtu ideāls risinājums. Tad varētu ātri nomainīt bateriju uz ceļa (Gogoro serviss jau eksistē), vakarā izņemt un lādēt baterijas mājās utt.

Elektriķis
04.03.2021 17:44

Varbūt beidzot būs kāda “standarta” baterija, kuru varēs izmantot visādos verķos: zāles pļāvējos, motorlaivās. Tagad katram ir sava, unikālā.

Krotow
04.03.2021 19:50
Reply to  Elektriķis

Arī urbjmašīnās, elektriskajos skrūvgriežos u.c. remonta tehnikā. Starp citu ideja par vienotām baterijām dārza/meža tehnikai pie kam būtu diezgan elementāri īstenojama. Praucot uz objektu, baterijas pat neaizņemtu daudz vairāk vietas kā benzīna un eļļas kannas. Un izlietotās, ja ir kur iespraust lādētāju, būtu lādējamas turpat uz vietas.

Reklāma