Reklāma

“SpaceX” raķetes “Starship” prototipa “SN10” izmēģinājums beidzas labi, bet tad…

Jaunākie raksti

AOC Q27V4EA monitora apskats – beidzot kaut kas darbam un atpūtai budžeta klasē

Lai nebūtu tā, ka te apskatām tikai pašus trakākos un dārgākos gadžetus, speciāli palūdzu mums atsūtītu kaut ko jēdzīgu...

Corning jaunais Gorilla Glass sargās viedtālruņu kameru objektīvus

Corning izziņojis jauna tipa aizsargstiklus, kas paredzēti tieši viedtālruņu kameru sargāšanai no skrāpējumiem. Vienlaikus jaunie Gorilla Glass with DX...

Sākot no 2022. gada visi iPhone modeļi būs aprīkoti ar 5G savienojumu

Apple, kā ierasts, bija principā kā pēdējais lielais viedtālruņu ražotājs, kas savās ierīcēs sāka piedāvāt 5G savienojumu. Kā ziņo...

Plastiskās mikroshēmas varētu ļaut internetam pieslēgt jebkuru produktu

Mūsdienās mēs visu laiku ikdienā dzirdam terminu mikroshēmas, kas ir iebūvētas dažādās lielākās un mazākās elektronikas ierīcēs, taču tagad...

ASUS izziņojis bezvadu režģtīkla sistēmu Zen WiFi XD 6 / W

ASUS izziņojis bezvadu režģtīkla sistēmu Zen WiFi XD 6 / W, kas sastāv no diviem Wi-Fi 6 maršrutētājiem. ASUS...

Vakar, 3. martā, 18:15 pēc vietējā laika “SpaceX” no savas Teksasas bāzes Boca Chica veica Marsa raķetes “Starship” prototipa “SN10” izmēģinājumu. Galvenā atšķirība starp šo testu un iepriekšējiem lidojumiem (SN8 un SN9) ir tā, ka šoreiz gan pacelšanās, gan ceļš lejup noritēja kā pa diedziņu. Arī pati nosēšanās šoreiz aizritēja gludi, kas ir liels solis uz priekšu. Taču visu skaisto izmēģinājumu nedaudz pabojāja tās dažas minūtes pēc nosēšanās, kad “SN10” tomēr izlēma par labu ugunīgām beigām un eksplodēja.

Raķete uzlidoja 10km augstumā un kā parasti secīgi izslēdza visus trīs dzinējus, kas ļāva pēc tam brīvi un viegli veikt nolaišanos lejup. Sākumā atrodoties horizontālā stāvoklī, tad, ieslēdzot visus trīs dzinējus atpakaļ, raķete pārorientējās vertikālā pozīcijā un viegli un skaisti nolaidās uz platformas. Uz šādas nots arī tika noslēgta tiešraide. Taču divas minūtes pēc tam, raķete tomēr eksplodēja.

Par spīti tam katrs no šiem izmēģinājumiem, ieskaitot kļūdas, ļauj pilnveidot nākošos “Starship” prototipus, lai jau pēc pāris gadiem droši varētu veikt pirmos kosmosa lidojumus ar cilvēku līdzdalību.

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Raķete pēc nosēšanās sakautrējās par to ka nosēdusies šķībi :)

Patiesībā tur jau nosēžoties labajā pusē kaut kas dega un pēc nosēšanās liesmas nāca ārā pa kreiso pusi. Degvielas noplūde caur sadegušu blīvi?

Visas kājas nenofiksējās. Vienkārši karājās daļa pie nolaišanās. Pro saka, ka tas gan neesot bijis pie vainas. Esot arī ātrums pie nolaišanās stipri lielāks nekā vajadzēja.

Iepriekšējā reizē (SN9) nestrādāja 1 raptors, līdz ar to avārija bija acīmredzamas dzinēja problēmas sekas. ŠOreiz viss it kā strādāja, lai gan sākotnējā info bija, ka vispirms ieslēgs visus 3 raptorus, tad 1 izslēgs un nosēdīsies ar 2 raptoriem, bet realitātē ieslēdza 3, pēc tam izslēdza 2 un nosēdās ar 1 raptoru. Fig zin, vai tas tā bija plānots.

Kā teica apskatnieki, tad nekas nav traks nav noticis, ņemot vērā ka testēts vairāk “bellyflop” manevrs un dzinēju atkārtotā aizdegšana priekš nolaišanās manevra. Pie tam landing legs vairāk tāds pagaidu variants esot, līdz brīdim kad izveidos kaut ko nopietnāku.

Vēl jo projām, tas pirmsnosēšanās manevrs, lai būtu atkal verikāli, izskatās tikai kino redzēts. Tagad vēl ar tām labas kvalitātes kamerām visās malās var redzēt, kā tie dzinēji kustas pieregulējot lidojumu. FANTASTIKA!!! :o

Šoferis paspēja tikt ārā?

Reklāma
Reklāma
Reklāma