Reklāma

Pēc veiksmīga starta “SpaceX” kosmosa kuģa “Starship” prototipa tests atkal beidzas ar sprādzienu

Jaunākie raksti

Google ierobežo Google reklāmas iespējas Android ierīču mērķauditorijas atlasē

Mobilo tālruņu lietotnes pastāvīgi apkopo datus par saviem lietotājiem. Uzņēmums Google ir paziņojis par dažām jaunām funkcijām, kas ļaus...

AOC Q27V4EA monitora apskats – beidzot kaut kas darbam un atpūtai budžeta klasē

Lai nebūtu tā, ka te apskatām tikai pašus trakākos un dārgākos gadžetus, speciāli palūdzu mums atsūtītu kaut ko jēdzīgu...

Corning jaunais Gorilla Glass sargās viedtālruņu kameru objektīvus

Corning izziņojis jauna tipa aizsargstiklus, kas paredzēti tieši viedtālruņu kameru sargāšanai no skrāpējumiem. Vienlaikus jaunie Gorilla Glass with DX...

Sākot no 2022. gada visi iPhone modeļi būs aprīkoti ar 5G savienojumu

Apple, kā ierasts, bija principā kā pēdējais lielais viedtālruņu ražotājs, kas savās ierīcēs sāka piedāvāt 5G savienojumu. Kā ziņo...

Plastiskās mikroshēmas varētu ļaut internetam pieslēgt jebkuru produktu

Mūsdienās mēs visu laiku ikdienā dzirdam terminu mikroshēmas, kas ir iebūvētas dažādās lielākās un mazākās elektronikas ierīcēs, taču tagad...

Pēc zināmas kavēšanās saistībā ar Federālās aviācijas administrācijas (FAA) iebildumiem par kosmosa kuģa pacelšanos un citu iemeslu dēļ vakar, 2. februārī, 12:30 pēc vietējā laika Teksasā no savas Boca Chica bāzes kompānija “SpaceX” beidzot veica izmēģinājumu ar kosmosa kuģa “Starship” uzlaboto versiju “SN9”. Transportlīdzeklis, ko nākotnē plāno izmantot ceļojumiem uz Marsu, izskatās, vēl ir uzlabojams un pilnveidojams, kas noteikti arī tiks darīts. Pēc visai veiksmīga starta “SN9” izmēģinājums nolaišanas fāzē beidzās ar visai nopietnu sprādzienu. Daži varbūt atcerēsies, ka līdzīga neveiksme piemeklēja arī “SN8” prototipu, kas tika testēts decembrī.

Kosmosa kuģa pacelšanās noritēja veiksmīgi, tas uzlidoja 10 km augstumā, secīgi izslēdzot visus trīs dzinējus. Pēc tam sekoja lidojums atpakaļ un, tuvojoties zemei, radās problēmas ar pareizu nolaišanos – raķete nepaspēja ieņemt pilnībā vertikālu pozīciju, ietriecās zemē un eksplodēja. Līdzīgs scenārijs piemeklēja arī “SN8” prototipu – toreiz pie vainas bija  straujā piezemēšanās, ko izraisīja pārāk zemais degvielas tvertnes spiediens.

FAA paziņojusi, ka veiks izmeklēšanu par to, kas bija pie vainas “SN9” testa neveiksmīgajām beigām. Tā centīsies identificēt cēloni un meklēs iespējas, kā uzlabot drošību nākamajos prototipu testos, īpaši raķetes nolaišanās fāzē. Kas attiecas uz nākamo “Starship” prototipa izmēģinājumu – “SN10” jau atrodas uz starta laukuma. Tas nozīmē, ka, visticamāk, līdz nākamajam testa lidojumam vairs ilgi nav jāgaida.

Reklāma

7 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
7 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Sak ko grib par Maska aktivitātēm un citiem gājieniem, bet čalis triecientempā nes atsevišķas tehnoloģijas uz priekšu. Kaut elektroauto tirgus bez Teslas būtu daudz drūmāks.

Intresanti tas bija droši nolaisties ar raķeti blakus citai raķetei ? Ja nju ietriekties jau uzstāditājā, nebūtu dubulti zaudējumi?

No malas izskatās ka atkal dzinēju sūkņi nomira vai degvielas padeve aizsala. Nākamā reizē lai galā kāds uzsēžas – tad nosēdīsies normāli. Krieviem pirms 60 gadiem tas nostrādāja.

Diezgan vājš un tendenciozs raksts. Šis bija testa lidojums un neviens pat negaidīja veiksmīgu iznākumu. Pasniegts tiek tā, it kā būtu notikusi baigā traģēdija. No neveiksmēm iemācās daudz vairāk kā no veiksmīgiem startiem, tā kā viss ir labi.

Interesanti, kā šis planēs Marsa retinātajā atmosfērā?

Reklāma
Reklāma
Reklāma