Uzņēmums Volvo Cars ir apņēmies kļūt par līderi ātri augošajā premium klases elektrisko automašīnu tirgū un plāno kļūt par pilnībā elektrisku automašīnu ražošanas uzņēmumu līdz 2030. gadam.
Tad uzņēmums paredz pārdot tikai pilnībā elektriskas automašīnas un pakāpeniski izslēgt no sava globālā piedāvājuma visas automašīnas ar iekšdedzes dzinēju, ieskaitot hibrīdus.
Uzņēmuma pārveidošanās par pilnībā elektrisku automašīnu ražotāju ir daļa no tā ambiciozā klimata plāna, kas ir vērsts uz pastāvīgu dzīves cikla oglekļa pēdas samazināšanu katrai automašīnai, veicot konkrētas rīcības.
Tā lēmums balstās arī uz cerību, ka likumdošana un strauja ērti pieejamas augstas kvalitātes uzlādēšanas infrastruktūras izplatīšanās veicinās pilnībā elektrisko automašīnu popularitāti patērētāju vidū.
Volvo Cars virzās uz pilnīgu elektrifikāciju līdz ar pastiprinātu orientēšanos uz tiešsaistes pārdošanu un pilnīgāku, pievilcīgāku un caurskatāmāku klientu piedāvājumu ar nosaukumu “Care by Volvo”. Visi pilnībā elektriskie modeļi būs pieejami tikai tiešsaistē.
2030. gada iecere atspoguļo Volvo Cars elektrifikācijas stratēģijas paātrinājumu, ko veicina liels pieprasījums pēc tā elektrificētajām automašīnām pēdējos gados un stingra pārliecība, ka iekšdedzes dzinēju automašīnu tirgus sarūk.
“Lai noturētu panākumus, mums ir vajadzīga peļņu nesoša izaugsme. Tātad tā vietā, lai ieguldītu sarūkošā biznesā, mēs izvēlamies ieguldīt nākotnē – elektriskajā un tiešsaistē esošajā,” teica izpilddirektors Hokons Samuelsons (Håkan Samuelsson). “Mēs esam pilnībā fokusējušies uz to, lai kļūtu par līderiem ātri augošajā premium klases elektriskajā segmentā.”
Volvo Cars pagājušajā gadā laida tirgū savu pirmo pilnīgi elektrisko automašīnu XC40 Recharge. Mazliet vēlāk uzņēmums prezentēs savu otro pilnībā elektrisko automašīnu – jaunu 40. sērijas modeli.
Nākamajos gados Volvo Cars laidīs tirgū vairākus citus elektriskos modeļus, lai būtu vairāk piemēru, kam sekot. Jau 2025. gadā uzņēmums cer, ka 50 % no tā globālajiem pārdošanas rādījumiem veidos pilnībā elektriskās automašīnas, pārējās būs hibrīdi. 2030. gadā katrai automašīnai, ko tas pārdod, jābūt pilnībā elektriskai.
“Automašīnām ar iekšdedzes dzinēju nav nākotnes ilgtermiņā,” teica Henriks Grīns (Henrik Green), tehniskais direktors. “Mēs esam stingri apņēmušies kļūt par tikai elektrisko automašīnu ražotāju, un šai pārejai būtu jānotiek līdz 2030. gadam. Tas ļaus mums apmierināt mūsu klientu cerības un palīdzēt cīnīties pret klimata izmaiņām.”
Kāda jēga pāriet ir uz elektro auto, ja elektro auto ir kaitīgāki dabai nekā iekšdedzes dzinēji
https://youtu.be/UOiOVL6M_uU
Šis ir tikai tip of the iceberg kapēc.
Elpot ir kaitīgi dabai, ja grib aiziet līdz nejēdzībām :D
Bet kaut kur ir jāsāk, tagad baterijas ražot ir diezgan kaitīgi, bet kas zin, kas būs pēc 10-30-50 gadiem. Bet veselīgāks gaiss pilsētās būs uzreiz no katras elektro mašīnas.
Un dabai nekas nav labi, ko cilvēks dara attīstībai, nevajag pārlieku arī dramatizēt.
Kā tiks noglabāti izlietotie akulumatori no šiem ”ekoļogiskajiem” auro?
Runā, ka uz šādām second hand baterijām jau ir lielas rindas. Tās gluži vienkārši var izmantot dažādos gadžetos. Gan darbināt akumulatoru sistēmas mājām, gan visādiem mazākiem gadžetiem. Mums rīt būs viena ziņa par šādu pielietojumu. Tiesa, paši auto ražotāji varētu būt aktīvāki bateriju utilizēšanā. Katrā ziņā vecās nolietotās baterijas gluži zemē nebūs jāaprok.
tas ir otreiz izmanotojamā ziņā.. bet pēc tam ? analoģijas ar kodoldegvielu ?
Kādas analoģijas? Tak viņas izķers no rokām, jo visi nepieciešamie materiāli tur ir lielā koncentrācijā. Turklāt dauz un uzreiz. Nav jau viena pirkstiņbaterija.
Daudz efektīvāk tās pārstrādāt, nekā rakt rūdu ar nX zemāku rūdas koncentrāciju.
Par naftu mēs zinājām jau laikus, ka tā pietiks līdz x gadam. Kā ar zemes resursiem bateriju un elektronikas ražošanai, vai ir redzēts kāds pētījums?
Kur tu tādas muļķības dzirdēji? No žurnālistiem? Varbūt tomēr aizej pie kāda profesora vai zinātnieka, un uzprasi par derīgajiem izrakteņiem cik tie ir daudz un cik ilgi pietiks, tu būsi pārsteigts… Nevienam nav zināms cik ilgi būs pieejama nafta, naftas laukus izpēte, lai pietiktu līdz 25 gadiem, pētot ilgākam laikam, tā ir naudas izšķērdēšana, un to neviens nedara, bet no tā ir radies stereotips, ka drīz beigsies nafta…
Man skolā 1995. gadā mācīja ka nafta beigsies 2020. gadā………
Un.tu tiešām uzskati, ka kopš tā laika, kad tika izdota tava skolas grāmata, nekas nav mainījies?
Par pārstrādi. Ar to viss ir ok.
Reku pirmā rūpnīca no VW: https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/transforming-old-into-new-volkswagen-group-components-commences-battery-recycling-6789
https://www.youtube.com/watch?v=Qi8Y2lF7Luw