“Volkswagen ID.3” elektriskais hečbeks tika radīts kā “Golf” dabai draudzīgais līdzinieks. Šobrīd tas nopērkams tikai kā hečbeks, taču vairāki “Volkswagen” koncerna valdes locekļi pauduši vēlmi ieraudzīt “ID.3” versiju ar nolaižamu jumtu.
“Volkswagen” zīmola vadītājs Ralfs Brandsteters savā privātajā “Linkedin” lapā publicēja skices ar iespējamo “ID.3” kabrioleta dizainu, bet pēc tam savā “Twitter” kontā to pašu izdarīja arī visa koncerna vadītājs Herberts Dīzs. Tas nozīmē, ka publicētie attēli ir oficiālas “Volkswagen” skices, nevis uzņēmuma vadītāju iztēles auglis. Dīzs apstiprināja, ka šāds projekts tik tiešām tiek apsvērts un aicināja cilvēkus izteikt savu viedokli par šādu auto.
Neviens no uzņēmuma pārstāvjiem neatklāja, vai “ID.3” jau sākotnēji tika projektēts ar domu, ka tam varētu radīt versiju ar nolaižamu jumtu. Ja šai mašīnai tik tiešām tiks dota zaļā gaisma, tad tai pie klientiem vajadzētu nonākt pāris gadu laikā. Skaidrs, ka pat koncerna vadītāji nevar panākt mašīnas ražošanas uzsākšanu, publiskojot pāris attēlus, ja tam nav ekonomiska pamata, tāpēc “ID.3” kabrioleta likteni lielā mērā noteiks paši “VW” klienti un viņu domas par elektrisku kabrioletu. “Volkswagen” ir ilga vēsture, ražojot mašīnas ar nolaižamu jumtu, tādas saņemot gan “Beetle”, gan vecākām “Golf” paaudzēm.
Izskatās ka “dzelžu” cilvēkiem un mārketingam nav ko darīt, kamēr programmētāji nevar tikt galā ar auto, kuram ir jumts.
kamēr visi prāto, kā smagos ev padarīt vieglākus, vw dodas pretējā virzienā)
ja vien nav plāniņš to visu uztaisīt no daudz vieglāka materiāla, kas kompensētu kabriķa svara pieaugumu.
Atgādināšu gadījumu no vēstures: BMW i3 tiek taisīts no ogļškiedras, lai būtu vieglāks. Tas ir dārgi. Tika veikts eksperiments: iekrauts papildus svars, kas ekvivalents tam, kāds būtu, ja i3 būtu no dzelzs. Rezultāts: nekāda patēriņa pieauguma. Mazais svars ir nozīmīgs ICE, jo tad vajag enerģiju, lai iekustinātu masu. Bremzējot, tā izkūp gaisā. Braucot pa šoseju, kad nav paātrinājumu, nozīmīgākais faktors ir gaisa pretestība. Nav nekāds pārsteigums, ka Tesla3 ir ļoti ekonomiska, jo tai šis faktors ir izcili mazs.
Svars protams ir kaitīgs piekarei un riepām.
t.i. no patēriņa viedokļa ev svars nav būtisks, elektrības patēriņš nemainās izmērāmos daudzumos atkarībā no +-500kg? arī pilsētā ar braukšanu līdz nākamajam krustojumam? nu, ok, tad jau ev ir labs ne tikai no smirdoņas viedokļa. lieliskas ziņas.
Liels bija mans izbrīns, kad konstatēju: pilsētā ar e-auto var nobraukt krietni vairāk kā braucot pa šoseju.
Tas pats arī ar hibrīdiem! ;)
Tas tādēļ, ka uz šosejas tikai tērē enerģiju, bet pilsētā pie katra luksofora to daļēji atgūst.
Līdzīgi ir ar FormulaE – viņiem ir savas trases, kur brauc daudz apļus, bet parastā Formula1 trasē FE spētu nobraukt tikai dažus. :)
re ko, uz šosejām katras apdzīvotas vietā jāierīko vairākas gājēju pārejas)
Jā, tā ir viena izplatīta iedoma, ka bremzējot “iegūst” enerģiju. Pilsētā ir mazāks ātrums, tādēļ var nobraukt vairāk km.
Mans izbrīns bija pirms 4 gadiem, pārsēžoties no ICE uz e-auto.
Ar ko brauc un kādas ir izmaksas uz 1km, ja salīdzina ar ICE?
Man pirms 5 gadiem kaut kā matemātika salikās par labu parastajam hibrīdam, jo tika iegūts vairāk vietas salonā un sākotnējās iegādes + ekspluatācijas izmaksas likās saprātīgākas. Šobrīd priecājos, ka nepaņēmu dīzeli. No EV tajā laikā pat īsti nebija nekā jēdzīga ko izvēlēties. Tagad jau tas EV piedāvājums ir kļuvis plašāks, bet joprojām tikai mugursomas izmēra auto ir pieejamā cenu kategorijā! :)