Dienvidkorejas autoražotājs “Hyundai” oficiāli paziņojis, ka visā pasaulē tiks atsaukti 82 tūkstoši elektroauto, kuriem tiks mainītas baterijas. Gandrīz 76 tūkstoši no šīm mašīnām ir elektriskie “Kona” krosoveri, bet atsaukti arī vairāk nekā 5 tūkstoši “Ioniq” eksemplāru.
Eksperti lēš, ka atsaukuma kopējās izmaksas būs aptuveni 900 miljoni dolāru, kas to padarīs par dārgāko elektroauto atsaukumu vēsturē līdz šim. Visās atsauktajās mašīnās uzstādītas “LG Chem” ražotās baterijas. Tiek vēstīts, ka abi uzņēmumi aizvada sarunas, lai atsaukuma izmaksas tiktu sadalītas.
Tiek gaidīts, ka šis atsaukums beidzot pieliks punktu ieilgušajai mašīnu bateriju aizdegšanās problēmai – vairāk nekā ducis “Kona” elektrisko krosoveru visā pasaulē nodeguši baterijas problēmu dēļ. “Hyundai” sākotnēji izsludināja atsaukumu, kura laikā mašīnām tika atjaunināta bateriju vadības programmatūra, bet tas neko daudz nemainīja, mašīnām turpinot degt. Paredzams, ka dīleri jau tuvākajā laikā informēs skarto mašīnu īpašniekus, kuriem būs jāierodas servisā pēc pilnīgi jaunām baterijām.
Attēlā ir pēdējais “feislifts”. Pieņemu ka uz to šis atsaukums neattiecas.
kā tu domā, kur tās izravētās baterijas citur likt, ja nākamajā konā? :D
Labs, jā :)
Tas laikam būs labs grūdiens bateriju pārstrādes tehnoloģijai. Vēl nekad pasaule nav pieredzējusi tādu kaudzi likvidējamo auto bateriju, Pie tam diez vai tās izmantos pat stacionārās elektrības uzglabāšanas iekārtās.