“Ford” paziņojis par apjomīgiem elektrifikācijas plāniem uzņēmuma piedāvājumā Eiropai – līdz 2026. gadam visi Eiropā nopērkamie “Ford” modeļi būs vai nu pilnībā elektriski, vai vismaz plug-in hibrīdi. Savukārt līdz 2030. gadam plānots pilnībā noslēgt pāreju tikai uz elektroauto tirdzniecību.
Slavenais autobūves uzņēmums pilnībā apņēmies kļūt elektrisks jau šīs desmitgades laikā, to pasvītrojot faktam, ka “Ford” komerctransporta piedāvājums Eiropā jau līdz 2024. gadam būs pilnībā elektrisks.
Eiropas modeļu ražošanā “Ford” sadarbosies arī ar vietējiem autobūves gigantiem. Tā, piemēram, 2023. gadā Ķelnē plānots uzsākt Eiropas tirgum paredzēta elektroauto ražošanu, taču šis “Ford” modelis izmantos “Volkswagen” koncerna izstrādāto MEB platformu, kuru lieto “ID.3” un “ID.4” modeļu ražošanai, bet nākotnē šī platforma tiks izmantota par pamatu vēl virknei koncerna modeļu.
“Ford” modelis, kas taps uz MEB platformas bāzes ir daļa no stratēģiskās sadarbības vienošanās starp abiem uzņēmumiem. “Ford” ir iespēja ražot vēl vienu modeli, izmantojot šo pašu platformu un abi autoražotāji turpmāko mēnešu laikā varētu izziņot vēl kādu sadarbības līgumu.
Plānots, ka “Ford” pirmais elektroauto Eiropā sākotnēji tiks salikts blakus “Fiesta” modelim. Tāpat Ķelnē turpināsies “EcoBoost” motoru ražošana. Tomēr pagaidām nav zināms, kas nākotnē notiks ar pašreizējiem “Ford” modeļiem, piemēram, “Fiesta” un “Focus”.
Cerams ka būs konkurence “biezovāģim” arī +/- lietojama attāluma auto ražošanā par pieejamu cenu.
par vēlu…kamēr gaidīs 2026 .gadu,tikmēr jau visu tirgu būs pārņēmuši Tesla, NIO, XPENG (cena parketa džipam Norvēgijā (!!!!) 31 K euro) /pat GM Ķīnā kopā ar vietējo ražotāju jau sen priekšā Fordam ar 150 000 pārdotiem EV auto:)
Nuuuuuuuu. Tesla pārņems tirgu… ar viņu cenām, haha. Par ķīniešiem drīzāk ticētu.
VW arī varētu būt kkas labs ar ID1/ID2.