“Shell” ir viens no lielākajiem un pazīstamākajiem naftas produktu ražotājiem pasaulē, tomēr uzņēmums negrasās sēdēt rokas klēpī salicis un gaidīt savu nāvi brīdī, kad pasaule neizbēgami pārstās lietot naftu. “Shell” aktīvi iesaistījies elektroauto uzlādes punktu izveides biznesā.
Uzņēmuma pārvaldībā šobrīd visā pasaulē ir apmēram 60 tūkstoši ātrās uzlādes punktu, tomēr “Shell” ir ambiciozs plāns – līdz 2025. gadam kompānija vēlas vairāk nekā 500 tūkstošus ātrās uzlādes punktu visā pasaulē.
Masīva uzlādes iekārtu izveidošanas kampaņa ir daļa no “Shell” attīstības plāna nākamajiem gadiem. Tomēr “Shell” nav vienīgais naftas produktu ražotājs, kurš elektroauto saskata jaunas biznesa iespējas – viens no uzņēmuma niknākajiem konkurentiem “BP” arī iesaistās elektroauto uzlādes biznesā, uz ceļiem izvietojot savas uzlādes iekārtas. Abi uzņēmumi cer, ka šādā veidā tie spēs pārorientēties no fosilā kurināmā uz ilgtspējīgiem risinājumiem, nodrošināt savu pastāvēšanu arī turpmāk.
Domāju, ka BP ir ne tikai viens no niknākajiem, bet arī lielākajiem konkurentiem.
Tas ka lielie degvielas tirgotāju tīkli plūdeni pāries uz auto lādēšanas biznesu, bija sagaidāms. Pie kam auto lādēšana tankštellēm ar veikaliņiem un ēstuvēm ir pat izdevīgāka, jo klientiem lādējot auto tur jāpavada manāmi ilgāks laiks kā uzpildot auto ar degvielu.