Reklāma

Lielbritānijai nāksies pieckāršot elektroauto uzlādes staciju skaitu

Jaunākie raksti

BISSELL CrossWave Cordless mazgājošā slotas tipa putekļu sūcēja apskats

Nu jau esmu kļuvis par oficiālo tīrības un spodrības ziņnesi, šajā pavasarī turpinām dažādu mājsoļa palīgu apskatus ar vienu...

Latvijā vadošais ielu mākslinieks KIWIE izlicis pārdošanā pasaules mērogā unikālus NFT

KIWIE ir viens no pazīstmākajiem ielu māksliniekiem Latvijā, kura vārds izskanējis tālu aiz mūsu valsts robežām. Viņa firmas zīme,...

Hakatonā pētīs, vai elektroauto var uzlādēt pie apgaismojuma staba, kā arī citas idejas

Lādēt elektroauto pie apgaismojuma staba un ieviest metrobusa līniju Teikas virzienā. Pie kā strādās hakatonā? No 15. līdz 17....

Eiropas Parlaments vēlas slēgt pirātiskās sporta pārraides 30 minūšu laikā

Eiropas Parlaments strādā pie lēmuma, kas varētu pieprasīt slēgt pirātiskās sporta pārraides vien pusstundas laikā. Lai to spētu īstenot...

Parādās ziņas, ka varētu kavēties jauno iPad un MacBook portatīvo datoru ražošana

Jau 2020. gads bija izaicinājumu pilns elektronikas ražošanā, jo radās problēmas ar dažādu detaļu izgatavošanu, piegādi un produktu salikšanu,...

Aplēses rāda, ka Lielbritānijai var nākties pamatīgi saspringt, lai tā spētu sasniegt dažādus pašu nospraustus klimata mērķus privātā transporta izmantošanā un jaunu auto ar iekšdedzes dzinēju aizliegumā. Lielbritānija plāno aizliegt jaunu iekšdedzes dzinēju auto pārdošanu jau 2030. gadā.

Aprēķini rāda, ka Lielbritānijai nāksies pieckāršot elektroauto uzlādes staciju būvniecību. Tiek lēsts, ka Lielbritānijā gada laikā tiek uzstādītas 7000 jaunas uzlādes stacijas, bet šo rādītāju vajadzēs pieckāršot un turpmākos 10 gadus būvēt 35 000 jaunu uzlādes vietu gadā.

Tiek lēsts, ka Lielbritānijai jau 2030. gadā vajadzēs vismaz 400 000 uzlādes staciju, lai apmierinātu pieprasījumu pēc uzlādes iespējām. Šobrīd Lielbritānijā esot nedaudz zem 38 000 uzlādes staciju.

Pie mums situācija ir vēl trakāka, jo jau vismaz vienā 1000 km elektroauto testā Kristapam nācās skrieties ar vēl vienu elektroauto, lai tiktu pie uzlādes stacijas.

E-mobi ir nacionālais elektromobiļu uzlādes staciju tīkls, kas nodrošina elektromobiļu pārvietošanos visā Latvijas teritorijā. Uzlādes staciju tīklu uztur VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD). Patlaban e-mobi tīklā darbojas 112 ātrās uzlādes stacijas visā Latvijas teritorijā, ko uztur CSDD. Maksa par uzlādes pakalpojumu CSDD uzturētajās e-mobi stacijās ir 0.15 eiro/min.

Attēls: e-transports.org

Attēls: e-transports.org

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
8 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Lielākai daļai no paredzamajiem lādētājiem vajadzētu būt L2 lādētājiem pie laternu stabiem u.tml. dzīvokļu māju rajonos u.c. vietās, kur auto atstāj uz ilgu laiku.

Jānis Vanags

Varbūt otrādi! Daudzīvokļu mājās nav ko mocīties – jātaisa “Park and raid” ar uzlādi!

1253

bruņoti uzbrukumi? nu, diez vai, aptīrīs pa kluso tāpat kā parastos auto.

Krotow

Britiem vairāk izplatīti 2-stāvu 2-gimeņu māju rajoni, kur auto stāvvietu blīvums ļauj nolikties ielas malā pie mājas un “pievilkt pagarinātāju” praktiski visiem. Tādos cilvēkpūžņos kā mūsu PSRS laiku mikrorajonos sacelts, dzīvo galvenokārt nabagi, kas brauc ar autobusu.

REALAIS

Es dzīvoju tādā 2stāvu mājā un man nav mašīnas un es braucu ar autobusu :D

Krotow

Tad jau tavā vietā varēs lādēties kāds cits.

Elektriķis

Nevajag aizmirst Britu specifiku – mājām tiek pievilkta tikai 1 fāze, kas stipri ierobežo uzlādi mājās.

Krotow

Pie tā viņiem nāksies piestrādāt :) Ar to pašu vienas fāzes 240V/25A pietiks, lai varētu naktī uzlādēties un tai pašā laikā nebūtu jāslēdz laukā viss, kas mājā elektrotīklam pieslēgts. Vienīgi prasās pēc “gudrāka” lādētāja, kas saslēgts ar mājas elektrotīkla ievadu. Lai atkarībā no pašas mājas patēriņa atvēlētu vairāk vai mazāk jaudas auto lādēšanai. T.i. lādētu auto ar 3 kW, kad vakarā visi ņemas pa māju un ar 7 kW kad visi guļ.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: