Reklāma

Lielbritānijai nāksies pieckāršot elektroauto uzlādes staciju skaitu

Jaunākie raksti

Apple iPad Pro M2 (2022) apskats – planšetdators vai dators?

Iepriekšējais iPad Pro planšetdatora apskats Kursora apcirkņos bija pirms veseliem sešiem gadiem, kad apskatījām pašu pirmo modeli, kas tika...

Apple pārsauc savu jauktās realitātes operētājsistēmu par xrOS

Jaunākās baumas liecina, ka Apple mainījusi nosaukumu operētājsistēmai, kas darbinās gaidāmos jauktās realitātes (angliski mixed reality) produktus. Jaunais nosaukums...

Toyota sāk izmeklēšanu, kāpēc elektriskais bZ4X izgāzās medija testā Dānijā

Japāņu autoražotājs Toyota sācis izmeklēšanu par sniedzamības testu elektriskajam bZ4X, ko veica dāņu medijs FDM - medija veiktajā testā...

Belkin piedāvā Apple AirPods bezvada austiņu tīrīšanas komplektu

Sākoties decembrim, dažādu viedierīču aksesuāru zīmols Belkin izlaidis speciālu tīrīšanas komplektu Apple bezvadu austiņām AirPods, lai tās atbrīvotu gan...

“Disney+” beidzot nonāks seriāla “The Mandalorian” 3. sezona

Pasaulē populārais seriāls "The Mandalorian", kas pat ir izpelnījies titulu kā 2020. gada visvairāk nelegāli lejupielādētais seriāls, nācis klajā...

Aplēses rāda, ka Lielbritānijai var nākties pamatīgi saspringt, lai tā spētu sasniegt dažādus pašu nospraustus klimata mērķus privātā transporta izmantošanā un jaunu auto ar iekšdedzes dzinēju aizliegumā. Lielbritānija plāno aizliegt jaunu iekšdedzes dzinēju auto pārdošanu jau 2030. gadā.

Aprēķini rāda, ka Lielbritānijai nāksies pieckāršot elektroauto uzlādes staciju būvniecību. Tiek lēsts, ka Lielbritānijā gada laikā tiek uzstādītas 7000 jaunas uzlādes stacijas, bet šo rādītāju vajadzēs pieckāršot un turpmākos 10 gadus būvēt 35 000 jaunu uzlādes vietu gadā.

Tiek lēsts, ka Lielbritānijai jau 2030. gadā vajadzēs vismaz 400 000 uzlādes staciju, lai apmierinātu pieprasījumu pēc uzlādes iespējām. Šobrīd Lielbritānijā esot nedaudz zem 38 000 uzlādes staciju.

Pie mums situācija ir vēl trakāka, jo jau vismaz vienā 1000 km elektroauto testā Kristapam nācās skrieties ar vēl vienu elektroauto, lai tiktu pie uzlādes stacijas.

E-mobi ir nacionālais elektromobiļu uzlādes staciju tīkls, kas nodrošina elektromobiļu pārvietošanos visā Latvijas teritorijā. Uzlādes staciju tīklu uztur VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD). Patlaban e-mobi tīklā darbojas 112 ātrās uzlādes stacijas visā Latvijas teritorijā, ko uztur CSDD. Maksa par uzlādes pakalpojumu CSDD uzturētajās e-mobi stacijās ir 0.15 eiro/min.

Attēls: e-transports.org

Attēls: e-transports.org

Reklāma

8 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
8 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
04.02.2021 13:54

Lielākai daļai no paredzamajiem lādētājiem vajadzētu būt L2 lādētājiem pie laternu stabiem u.tml. dzīvokļu māju rajonos u.c. vietās, kur auto atstāj uz ilgu laiku.

Jānis Vanags
04.02.2021 14:19
Reply to  Krotow

Varbūt otrādi! Daudzīvokļu mājās nav ko mocīties – jātaisa “Park and raid” ar uzlādi!

1253
04.02.2021 14:31
Reply to  Jānis Vanags

bruņoti uzbrukumi? nu, diez vai, aptīrīs pa kluso tāpat kā parastos auto.

Krotow
04.02.2021 14:46
Reply to  Jānis Vanags

Britiem vairāk izplatīti 2-stāvu 2-gimeņu māju rajoni, kur auto stāvvietu blīvums ļauj nolikties ielas malā pie mājas un “pievilkt pagarinātāju” praktiski visiem. Tādos cilvēkpūžņos kā mūsu PSRS laiku mikrorajonos sacelts, dzīvo galvenokārt nabagi, kas brauc ar autobusu.

REALAIS
04.02.2021 15:13
Reply to  Krotow

Es dzīvoju tādā 2stāvu mājā un man nav mašīnas un es braucu ar autobusu :D

Krotow
04.02.2021 16:02
Reply to  REALAIS

Tad jau tavā vietā varēs lādēties kāds cits.

Elektriķis
04.02.2021 14:28

Nevajag aizmirst Britu specifiku – mājām tiek pievilkta tikai 1 fāze, kas stipri ierobežo uzlādi mājās.

Krotow
04.02.2021 14:51
Reply to  Elektriķis

Pie tā viņiem nāksies piestrādāt :) Ar to pašu vienas fāzes 240V/25A pietiks, lai varētu naktī uzlādēties un tai pašā laikā nebūtu jāslēdz laukā viss, kas mājā elektrotīklam pieslēgts. Vienīgi prasās pēc “gudrāka” lādētāja, kas saslēgts ar mājas elektrotīkla ievadu. Lai atkarībā no pašas mājas patēriņa atvēlētu vairāk vai mazāk jaudas auto lādēšanai. T.i. lādētu auto ar 3 kW, kad vakarā visi ņemas pa māju un ar 7 kW kad visi guļ.

Reklāma