Aplēses rāda, ka Lielbritānijai var nākties pamatīgi saspringt, lai tā spētu sasniegt dažādus pašu nospraustus klimata mērķus privātā transporta izmantošanā un jaunu auto ar iekšdedzes dzinēju aizliegumā. Lielbritānija plāno aizliegt jaunu iekšdedzes dzinēju auto pārdošanu jau 2030. gadā.
Aprēķini rāda, ka Lielbritānijai nāksies pieckāršot elektroauto uzlādes staciju būvniecību. Tiek lēsts, ka Lielbritānijā gada laikā tiek uzstādītas 7000 jaunas uzlādes stacijas, bet šo rādītāju vajadzēs pieckāršot un turpmākos 10 gadus būvēt 35 000 jaunu uzlādes vietu gadā.
Tiek lēsts, ka Lielbritānijai jau 2030. gadā vajadzēs vismaz 400 000 uzlādes staciju, lai apmierinātu pieprasījumu pēc uzlādes iespējām. Šobrīd Lielbritānijā esot nedaudz zem 38 000 uzlādes staciju.
Pie mums situācija ir vēl trakāka, jo jau vismaz vienā 1000 km elektroauto testā Kristapam nācās skrieties ar vēl vienu elektroauto, lai tiktu pie uzlādes stacijas.
E-mobi ir nacionālais elektromobiļu uzlādes staciju tīkls, kas nodrošina elektromobiļu pārvietošanos visā Latvijas teritorijā. Uzlādes staciju tīklu uztur VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD). Patlaban e-mobi tīklā darbojas 112 ātrās uzlādes stacijas visā Latvijas teritorijā, ko uztur CSDD. Maksa par uzlādes pakalpojumu CSDD uzturētajās e-mobi stacijās ir 0.15 eiro/min.
Lielākai daļai no paredzamajiem lādētājiem vajadzētu būt L2 lādētājiem pie laternu stabiem u.tml. dzīvokļu māju rajonos u.c. vietās, kur auto atstāj uz ilgu laiku.
Varbūt otrādi! Daudzīvokļu mājās nav ko mocīties – jātaisa “Park and raid” ar uzlādi!
bruņoti uzbrukumi? nu, diez vai, aptīrīs pa kluso tāpat kā parastos auto.
Britiem vairāk izplatīti 2-stāvu 2-gimeņu māju rajoni, kur auto stāvvietu blīvums ļauj nolikties ielas malā pie mājas un “pievilkt pagarinātāju” praktiski visiem. Tādos cilvēkpūžņos kā mūsu PSRS laiku mikrorajonos sacelts, dzīvo galvenokārt nabagi, kas brauc ar autobusu.
Es dzīvoju tādā 2stāvu mājā un man nav mašīnas un es braucu ar autobusu :D
Tad jau tavā vietā varēs lādēties kāds cits.
Nevajag aizmirst Britu specifiku – mājām tiek pievilkta tikai 1 fāze, kas stipri ierobežo uzlādi mājās.
Pie tā viņiem nāksies piestrādāt :) Ar to pašu vienas fāzes 240V/25A pietiks, lai varētu naktī uzlādēties un tai pašā laikā nebūtu jāslēdz laukā viss, kas mājā elektrotīklam pieslēgts. Vienīgi prasās pēc “gudrāka” lādētāja, kas saslēgts ar mājas elektrotīkla ievadu. Lai atkarībā no pašas mājas patēriņa atvēlētu vairāk vai mazāk jaudas auto lādēšanai. T.i. lādētu auto ar 3 kW, kad vakarā visi ņemas pa māju un ar 7 kW kad visi guļ.