Elektroauto bateriju maiņa un šī procesa izmaksas ir viens no faktoriem, kas cilvēkus biedē elektriskajos auto. Ražotāji bažas cenšas mazināt, piedāvājot ilgas garantijas, piemēram, 8 gadus un 160 tūkstošus kilometru. Jaunai mašīnai nav maz, bet, zinot mūsu dzimtenes autoparku…
Kādam “Model 3” īpašniekam serviss piestādīja iespaidīgu rēķinu – 16 tūkstošus dolāru – par bateriju maiņu, jo viņa gadījumā to nesedza auto garantija. Kā zināms, garantija sedz defektus un ražošanas kļūdas, bet ir gana daudz gadījumu, kad garantija nestrādās, piemēram, ja baterija sabojājusies īpašnieka darbības dēļ.
Tieši tā noticis arī šajā gadījumā – mašīnas apakša uztriecās lielam akmenim, trieciena rezultātā sabojājot baterijas. Iekšdedzes motora gadījumā šādā situācijā vadītājs saskārtos ar pārsistu karteri un iztecējušu eļļu, kas finansiāli nebūt nebūtu tik sāpīgi… Akmens trieciens tika uzskatīts kā ārēja iedarbība, līdz ar to problēmu nesedza garantija.
Pati baterija vien izmaksāja 13,5 tūkstošus, turklāt, tās ir atjaunotas baterijas, bet vēl 2,3 tūkstošus nācās piemest par darbu. Viss baterijas nomaiņas process ilga apmēram 13 stundas. Varam izrēķināt, ka darbs stundā šajā gadījumā maksājis 175 dolārus. Klāt nāk arī dažas plastmasas detaļas mašīnas apakšā, baterijas dzesēšanas šķidruma nomaiņa un citi salīdzinoši sīki darbi. Interesanti, ka “Tesla” sedz bateriju maiņu ugunsgrēka gadījumā. Pat, ja aizdegšanos izraisījusi īpašnieka rīcība. Iespējams, ja pēc trieciena mašīna aizdegtos, tad arī šeit varētu cerēt uz garantijas remontu.
kā tad ar apdrošināšanu? nav gudri neapdrošināt jaunu auto.
Nekur nav teikts, ka nav bijusi apdrošināšana. Tā summa ir piestādīta no servisa puses, raksta avotā nav minēts, kurš par to ir samaksājis. Virsraksts ir nedaudz “clickbait”.
Tieši apdrošinātāji būtu normālos gadījumos spieduši uz atjaunoto bateriju lietošanu, tā kā visticamāk tas ir caur apdrošinātājiem veikts darījums.
ja ir apdrošināšana, serviss īpašniekam nepiestāda rēķinu.
par atjaunotajām piekrītu – vai nu apjāja, vai tiešām apdrošinātājs spiedis likt used cond.
Ko? Kā serviss var saņemt samaksu par saviem pakalpojumiem bez rēķina?
“this nearly $16,000 Tesla Model 3 battery replacement invoice from a Tesla service department posted by Current Automotive. ”
Lūdzu angļu valodā. Nekur nav minēts, ka rēķins ir piestādīts īpašniekam…
Vēlreiz… virsraksts ir neprecīzs pēc būtības.
Virsrakstu pielaboju un rakstā iekļāvu pašu rēķinu. Tagad ir labāk?
lasīju tepat latviski “Kādam “Model 3” īpašniekam serviss piestādīja iespaidīgu rēķinu”, angliski es līdz šim lasīju tikai Henrija tulkojumus, lai saprastu kam ticēt.
Ja vecā akumulatoru paka nenosvila, tad jau tur iekšā ir daudz pirkstiņelementu, kurus ar lielāko prieku nopirks gribētāji. Tā kā vecā bateriju paka nav gluži nevērtīga. Ir uzņēmumi, kas šos akumulatorus pēc tam izmanto laptopos, un rokas elektroinstrumentos.
Laptopu baterijām būs kā būs – bez oriģinālās baterijas demolēšanas un punktmetināšanas iekārtas pie rokas nesanāks. Par rokas instrumentu DIY baterijām un DIY elektro riteņu baterijām ticu.
“Tesla” sedz bateriju maiņu ugunsgrēka gadījumā”
Nevaru iedomāties kā var nodegt akumulators, nesabojājot pašu auto…
Šo lai ņem vērā visi, kam radi un draugi laukos. Iebrauciens mājas pagalmā pa zemesceļu, ja nepaveicas, var sanākt dārgi.
Kibernētisko gruzoviku braukšanai pie lauku radiem jāpērk!
Vēl ir arī autobuss :P
Cik maksātu iekšdedzes dzinēju nomainīt oficiālā servisā? 4-5 tūkstoši?
Ko brīnīties par bateriju?
Motors ir motors, enerģijas krātuve ir enerģijas krātuve. Salīdzini bateriju ar benzīna bāku un elektromotoru ar benzīna motoru.
Agrāk cik pētīju, tad model S priekšejais motors maksāja ap 12K $ un aizmugurējais ap 9k $. Tā kā jauns Opel Astra benzīna motors noteikti būs lētāks par teslas motoru. Bet, ja Opeļa motoram taisīs kapitālo remontu, tad mierīgi iekļausies 1,5k $.
Redzēs cik maksās kad vietējie meistari iemācīsies pārtīt tos motorus :)
pārtīt ta pārtīs, bet ja tur būs elektronika, kas rūpēsies par to, lai netiktu pārkāptas tesla tiesības uz godīgu atlīdzību – parādīs uz košās planšetes punktotu līniju, sekojot kurai ir jāiet uz bigbenu)
Nav tik traki, ir pilns youtube ar to kur un kā tiek implantēti teslas motori, sensori, un pat pārbūvēti audi, lai izmantotu teslas autopilotu!
audi taču ir savi autopiloti! bieži redzu auģikus, kuros vadītājs pat neseko tam, kas notiek apkārt un paļaujas uz kolektīvā saprāta algorotmiem, sak, neviens tīšām virsū nebrauks)
Es motoru pieminēju, jo autors bija norādījis uz pārsistu karteri un iztecējušu eļļu, kas varētu novest pie motora maiņas.
Ne tik svarīgi, kura detaļa nobeigta, bet tas, ka tajā valstī, jebkuram svaigam auto, kam vajag darīt kaut ko vairāk kā tikai nomainīt bremžu klučus, tas pasākums izmaksās palielu summu.
Kāpēc salīdzina model S ar opeli? Davai salīdzinām ar līdzīgas cenas iekšdedzes auto, piemēram, Porsche panamera. Gan jau tur tie cipari apmēram sakritīs.
Nu jau, nu jau, Panamera ar širpotrebu salīdzināji, Astra ir daudz tuvāka Model 3, nekā Panamera.
No visām Teslām tieši Troikai ir visšvakākā baču aizsardzība
Gaidam caibertreku :)
Latvijā noteikti 16 eiro pārvērstos par 48 eiro. Kā jau bagātā valstī.
Latvijā vidusmēra braucējs teslu nevar atļauties gan finansiāli gan dēļ adekvātas iespējas uzlādēt trūkuma. Tie, kuri var, samaksās jebko.