web analytics

Pētnieki izstrādā mākslīgā intelekta sistēmu, kas spēlē šahu gluži kā cilvēks

Jaunākie raksti

HP atpērk HyperX no Kingston

HP Inc. ar Kingston noslēguši vienošanos par HyperX pārdošanu HP. Darījuma summa ir 425 miljoni dolāru par HyperX datorspēļu...

AOC papildina savu profesionālo monitoru piedāvājumu ar trim jauniem augstas izšķirtspējas displejiem

Displeju speciālists AOC paplašina savu P2 sērijas profesionālo displeju portfeli ar trim jauniem modeļiem: 31,5” (80 cm) U32P2 ar...

“Hyundai” oficiāli izziņo starptautisku “Kona” atsaukumu, kurā tiks mainītas auto baterijas

Dienvidkorejas autoražotājs "Hyundai" oficiāli paziņojis, ka visā pasaulē tiks atsaukti 82 tūkstoši elektroauto, kuriem tiks mainītas baterijas. Gandrīz 76...

Kriptovalūtu lietotāju skaits pārsniedzis 100 miljonus

Pēdējā laikā uzmanības lokā bieži nonākusi tēma par kriptovalūtām, īpaši "Bitcoin" vērtības pieaugumu. Tāpat šādu norēķinu risinājumu sāk atbalstīt...

“Tesla” procesoru trūkuma dēļ uz divām nedēļām aptur “Model 3” ražošanu

Elektroauto ražotājs "Tesla" savā rūpnīcā Fremontā uz divām nedēļām apturējis ražošanas līniju, uz kuras tiek salikts "Model 3". Līnija...

Pagājuši jau 15 gadi kopš cilvēks šaha spēlē sacentās ar datoru. Pa šo laiku mākslīgā  intelekta tehnoloģija attīstījusies neiedomājamā ātrumā un aizstāj cilvēku teju visās jomās pēc kārtas. Tikmēr Kornela un Toronto universitāšu, kā arī “Microsoft” pētnieku komanda radījusi mākslīgā intelekta sistēmu, kuras mērķis nav uzvarēt šahā, bet gan mēģināt spēlēt tāpat kā to dara parastais mirstīgais cilvēks.

Mākslīgā intelekta sistēma, kurai dots vārds Maija, ne vienmēr šahā izspēlē labāko gājienu kombināciju un pat necenšas. Tās izstrādē pētnieki izmantoja atvērtā koda sistēmu “Leela”, kuras pamatā ir “DeepMind” radītā datorprogramma “AlphaZero”. Maija tika apmācīta, izmantojot individuālu gājienu taktiku no miljoniem šaha spēļu. Šī pieeja ļāva Maiju pielāgot dažādiem prasmju līmeņiem, apmācot vairākas atšķirīgas šīs mākslīgā intelekta sistēmas versijas. Kopumā tika izstrādāti deviņi roboti, kas spēlē ar cilvēkiem, kuri prasmju līmenī iedalās no amatiera līdz profesionālim.

Savu šaha spēli pret mākslīgo intelektu vari izspēlēt kaut tagad. Aizvadītā gada decembrī pētnieki padarīja Maiju pieejamu vietnē lichess.org, un tikai pirmās nedēļas laikā tika izspēlētas 40 000 šādas šaha spēles. Pētnieki norādīja, ka sistēma spēj izzināt, kādas kļūdas spēlētāji pieļauj dažādos prasmju līmeņos, un nosaka prasmju līmeni, kurā cilvēki pārstāj kļūdīties.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: