More
    Reklāma

    Pēc meitenes nāves Itālija atsevišķiem lietotājiem liedz piekļuvi “TikTok”

    Jaunākie raksti

    Nav noslēpums, ka mobilo lietotni “TikTok” ļoti iecienījuši tieši gados jaunāki lietotāji, bieži vien cenšoties pierādīt saviem vienaudžiem, ko tik viņi nav spējīgi izdarīt. Diemžēl ne vienmēr tam visam ir labs iznākums. Tapis zināms, ka, piedaloties tā sauktajā aizrīšanās spēlē/izaicinājumā, mirusi kāda vien 10 gadus veca “TikTok” lietotāja. Tieši tāpēc Itālijas Datu aizsardzības pārvalde (DAP) līdz 15. februārim bloķējusi piekļuvi tiem “TikTok” lietotājiem, kuru vecumu nav iespējams pārbaudīt.

    Norādīts, ka būtisks faktors tajā visā ir tam, ka bērniem, kuri jaunāki par 13 gadiem, ir samērā vienkārši reģistrēties un kļūt par “TikTok” lietotājiem. Viss, kas vajadzīgs, ir pašmaukties ar dzimšanas datumu. Tas liek arī saprast, ka “TikTok” drošības pasākumi ir visai vārgi un principā jebkurš bērns, kurš māk samelot par savu vecumu, var reģistrēties šajā aplikācijā.

    Papildus gadījumam ar meitenītes nāvi DAP apsūdzējusi “TikTok” arī par Itālijas likumu pārkāpšanu, pieprasot vecāku piekrišanu, kad bērni līdz 14 gadu vecumam reģistrējas sociālajos tīklos. Tāpat regulators iebildis pret “TikTok” datu politiku. Lietotne nepielāgo brīdinājumus un citu informāciju jaunākiem lietotājiem. Turklāt, publicētie ieraksti pēc noklusējuma ir publiski, līdz ar to netiek ievēroti lietotāja privātuma apsvērumi.

    Pats “TikTok” pašreiz vēl nezina, kā reaģēs uz šo Itālijas soli. Taču uzsvēra, ka drošība ir lietotnes “absolūtā prioritāte” un neatbalsta nekāda veida saturu, kas iedrošina, veicina vai slavina dzīvībai bīstamu rīcību.

    1 komentārs

    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    vecākie
    jaunākie novērtētākie
    Inline Feedbacks
    View all comments
    capsx
    10.02.2021 23:17

    Nācās pameklēt netā, kas tā par tādu aizrīšanās spēli …
    Kad sīki bijām, ar tā darījām – saelpojies, un tad otrs tev uzspiež uz “grudaka” no visa spējka – un tu uz pāris sekundēm atslēdzies …

    Reklāma