Reklāma

Pirmoreiz gūts ieskats, kā izskatās “Tesla” jaunā bateriju pakas struktūra

Jaunākie raksti

Apple iPad (2022) apskats – jaunā un dārgā planšetdatoru klasika

Šis 2022. gada rudens nosacīti ir bijis kluss Apple planšetdatoru saimē, kaut arī tika izziņoti divi jauni modeļi, no...

Tesla oficiāli piegādā pirmo Semi kravas auto un atklāj plašākas tehniskās detaļas

Labāk vēlu nekā nekad - tā varam teikt par elektroauto ražotāja Tesla elektrisko kravas auto Semi, kas beidzot devies...

Paziņota Apple Music 2022. gada populārākā dziesma

Gada beigas ir laiks, kad dažādi straumēšanas servisi mēdz publiskot informāciju par vēl tekošā gada populārāko saturu, un to...

Škoda līdz 2026. gadam plāno radīt trīs jaunus elektriskos modeļus

Čehu autoražotājs Škoda oficiālā paziņojumā nupat atkārtoti apstiprinājis savus plānus attīstīt elektroauto, paziņojot, ka līdz 2026. gadam uzņēmums radīs...

Amazon 2021. gadā no reklāmu pārdošanas nopelnījis vairāk nekā no abonēšanas servisiem

Amazon vēsturiski tirgū ienāca kā grāmatu tirgošanas interneta veikals, tad tas kļuva par vienkārši gigantisku interneta veikalu, bet tagad...

Medijam Electrek izdevies iegūt pirmo ieskatu jaunajā “Tesla” bateriju pakas dizainā, kas darbinās uzņēmuma nākotnes mašīnas. Pagājušā gada rudenī “Tesla” prezentēja ne tikai jaunas baterijas, bet arī jauno bateriju pakas struktūru.

Uzņēmums smēlies iedvesmu no aviācijas, kur lidmašīnu spārni tiek būvēti kā bākas nevis tiem atsevišķi tiek piestiprinātas bākas. Līdzīgu pieeju izmantojusi “Tesla”, jauno bateriju paku padarot par strukturālu mašīnas elementu, kas savieno priekšu un aizmuguri.

Šobrīd “Tesla” bateriju pakas ražo, atsevišķas šūnas saliekot moduļos, bet šie moduļi, salikti kopā, veido visu bateriju paku, kas pēc tam tiek ievietota automašīnai paredzētajā platformā. Jaunā pieeja paredz atteikties no šiem moduļiem, tā vietā bateriju paka tiek konstruēta tā, lai tā būtu strukturāls elements.

Šāda pieeja samazina gan nepieciešamo detaļu skaitu, gan pašas bateriju pakas svaru. Tas, savukārt, ļauj uzlabot efektivitāti, kas tiešā veidā atsaucas uz nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi. Plānots, ka šis bateriju salikšanas veids pirmoreiz tiks pielietots “Model Y” automašīnās, kas tiks saliktas rūpnīcā Berlīnē.

Medija iegūtie attēli liecina, ka “Tesla” izmantos šūnveida dizainu, bet tam paredzētajās vietās tiks ievietotas jaunās “4680” bateriju šūnas, tādējādi veidojot jauno bateriju paku, kas darbinās mašīnu.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Arčiņš
20.01.2021 12:32

Jautājumi ir par dzesēšanu. Vai tiks dzesēts tikai no augšas ,vai arī no augšas un apakšas? +Kontakts būs augšā vai apakšā? Bet jebkurā gadījumā ir interesanti un gaidām pilnās atbildes.

Mārtiņš
20.01.2021 13:18
Reply to  Arčiņš
Arčiņš
20.01.2021 16:28
Reply to  Mārtiņš

Šajā rakstā nav nekā cita kā ka šīs baterijas būtu jādzesē no augšas .

Krotow
20.01.2021 16:05
Reply to  Arčiņš

No sāniem. Baterijas pakojamais materiāls patiesībā ir mikroradiators.

Arčiņš
20.01.2021 16:33
Reply to  Krotow

Runa bija , ka no sāniem viņas īsti labi nevar atdzesēt ,jo ir pārāk biezas. Varbūt daļēji ar šiem mikroradiātoriem no sāniem un īstā dzese būs no augšas un pasīvā no apakšas.

Elektriķis
20.01.2021 17:38

Ieejam veikalā un uzprasam lai iedod divas “šūnas”…
Tos, ko stumj tajos caurumos, sauc par akumulatoriem vai litija elementiem, kopā tā visa ir baterija.

Reklāma