web analytics

Janvāra beigās tiešsaistē norisināsies Global Game Jam

Jaunākie raksti

Electrolux Well Q7 bezvadu putekļsūcēja apskats

Sadzīves tehnika pavisam noteikti ir viena no tām jomām, kur modernās tehnoloģijas ir labi sajūtamas un mums krietni atvieglo...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #407 (04.03.2021)

4. marta radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

“Twitter Spaces” tagad pieejams gan iOS, gan Android, sastādot nopietnu konkurenci “Clubhouse”

"Twitter" audio saziņas rīks "Spaces", kas piedāvāto iespēju ziņā ir gluži kā "Clubhouse" klons, tagad pieejams arī "Android" lietotājiem....

Samsung 2021. gada televizoru modeļi atbalstīs 4K 120Hz spēļu konsoles

Samsung savā Unbox & Discover pasākumā izziņojis vairākus jaunumus, un viens no tiem ir Samsung jauno televizoru modeļu labāks...

Sākas pieteikšanās pirmajai Liepājas atklātai programmēšanas olimpiādei

Līdz 15.martam 2.-12. klašu skolēni, kā arī informātikas un datorikas skolotāji aicināti pieteikties pirmajai Liepājas atklātajai programmēšanas olimpiādei. Olimpiāde...

Global Game Jam (GGJ) ir 48 stundu tiešsaistes pasākums, kas notiek vienlaicīgi daudzās pasaules valstīs. GGJ laikā tiek izstrādātas jaunas spēles atbilstoši uzdotajai tēmai, kas tiek publiskota tieši pirms Global Games Jam sākuma. Jāņem vērā, ka atsevišķās valstīs pieņemts 48 stundu pasākumu sadalīt intervālos, tajās GGJ sākas jau 27.janvārī.

Jau tagad Global Game Jam 2021. dalību reģistrējuši 4915 dalībnieki no 87 valstīm! No Latvijas jau pieteikušies 18 dalībnieki.

Reģistrēties dalībai Global Game Jam Latvija var Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas mājas lapā www.gamedev.lv vai GGJ Latvia tīmekļa vietnē.

Piedalīties var jebkurš pilngadīgs interesents. Nepilngadīgiem interesentiem vecumā no 12 līdz 17 gadiem jābūt vecāku atļaujai. Turklāt Latviju pārstāvēt var vienīgi Latvijas laika zonā dzīvojošie dalībnieki.

Pirmais Global Game Jam tika organizēts 2010.gadā, bet Latvija tajā piedalās kopš 2013. gada. Katru gadu Latvijas GGJ piedalās vairāk kā 50 video spēļu izstrādātāju. Šogad pirmo reizi pasākumu organizē Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācija sadarbībā ar Latvijas Tehnoloģisko centru.

Svarīgs priekšnoteikums dalībniekiem – savstarpēja uzmanība un cieņa, izvairīšanās no konfliktiem un jebkāda veida diskriminējošas vai uzmācīgas uzvedības un runas. Šie Rīcības kodeksa noteikumi attiecas arī uz spēlēm un saturu, kas tiek izstrādāts GGJ pasākuma laikā.

Spēles un sociālie mediji, prioritāšu maiņa?

Spēles ir universāla valoda, kas vieno cilvēkus ar kopēju aizraušanos, kopīgiem mērķiem un pieredzi. Spēļu pasaule ir interaktīvāka, aptverošāka nekā sociālās lietotnes. 2020.gads iezīmējas ar pakāpenisku spēļu popularitātes pārsvaru pār sociālajiem medijiem, ko steidz izmantot gan Sony un Microsoft, gan FaceBook un TikTok, bet rekomendē pat Pasaules Veselības organizācija.

Iemesls acīm redzams – Covid-19 pandēmijas laikā videospēles ir viena no retajām iespējām socializēties. Notiek virtuāli starptautiski bridža, pokera un taml. turnīri. Spēlējot un komunicējot kopā ar citiem, cilvēki #paliecmājās laikā vairs nejūtas tik vientuļi. Pateicoties spēlēm, kādreiz neiespējamais jēdziens metaverse – virtuālā telpa, kas pastāvīgi darbojas tiešsaistē, tuvojas realitātei. Virtuālajā spēļu vidē tiek svinētas kāzas, kā saprotams, viesu – mājsaimniecību skaits neierobežots, notiek koncerti un citi pasākumi.

Vīriešu un sieviešu spēlētāju skaits pasaulē ir apmēram vienāds, bet dalās intereses. Vīrieši vairāk spēlē stratēģiskās un cīņu spēles, sievietes dod priekšroku mobilajām spēlēm, kur figūras skaisti jāsarindo pēc krāsām vai citiem līdzīgiem kritērijiem. Apmēram vienāda interese ir par stāstu jeb lomu spēlēm.

Ir pieejamas bezmaksas spēles, kas pelna uz reklāmam vai gluži pretēji – spēlētājs šķiras no pāris eiro, lai reklāma viņu turpmāk vairāk neapgrūtinātu.

Ir it kā bezmaksas spēles, kurās, lai spēli varētu turpināt, spēles laikā ir jāpērk virtuāli spēles piederumi, piemēram, interjera priekšmeti.

Ir maksas spēles, kas jāpērk uzreiz. To cena var svārstīties no 1 eiro līdz dažiem simtiem eiro.  Par dažiem eiro varat iegādaties, piemēram, interaktīvu noveli vai filmu, kuras notikumu gaitu maina pats spēlētājs, veicot vienu vai otru izvēli. Spēles ilgums attiecīgi ir no kādām 8 h līdz pāris dienām.

Spēles, kuru iegāde izmaksā vairāk par 100 eiro, var spēlēt vismaz stundas 600 un vairāk. Tajās tiek radīta milzīga, jauna pasaule ar izdomātiem tēliem. Piemēram, spēle “Grand Theft Auto V”, kurai ir gan viena spēlētāja, gan vairāku spēlētāju versijas. Būtībā tā ir milzīga jauna pasaule (aptuveni 130 km2), kas piepildīta ar visdažādāko saturu. Tiek lēsts, ka šīs spēles budžets ir ap 500 mio dolāru, taču šie dati ir tikai minējums, jo uzņēmumi reti publicē precīzas izmaksas. Turklāt šai spēlei ir online komponents (multiplayer), kas nozīmē, ka to pastāvīgi jāturpina uzturēt (serveri, mārketings, papildinājumi un atjauninājumi, algas).

Laura Vilsone, Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācijas valdes locekle, atzīst, “Katrā valstī naudas vērtība ir citāda, līdz ar to spēle ir jāpiemēro attiecīgās valsts iedzīvotāju pirktspējai.”

Runājot par spēļu izstrādes izmaksām, 1 spēles izstrāde var izmaksāt no kādiem 5000 eiro līdz pat vairākiem miljardiem eiro.

Latvijā spēļu izstrādes nozarē strādā 5 lielāki un aptuveni 55 mazie uzņēmumi, kur 5 veiksmīgāko apgrozījums veido 88,7% no visa nozares apgrozījuma, lēš Latvijas Spēļu izstrādātāju asociācija. Latvijā pārsvarā izstrādā mazās, jeb mobilās spēles. Tomēr ir arī izņēmumi.

Piemēram, “Merchant of the Skies”, kura tika apbalvota kā Latvijas 2019. gada spēle, ir maza latviešu uzņēmuma “Coldwild games” – 2 cilvēku sastāvā, radīta spēle. Tā prasīja aptuveni 20 mēnešus darba, izmaksas veidoja apmēram 50 000 eiro – izstrāde, publicēšana, mārketinga izdevumi.

Tajā laikā pašā, kā stāsta Laura Vilsone, “Situācija kļuvusi vieglāka “brīvmāksliniekiem”, kurus tagad labprāt algo uzņēmumi no Anglijas, Francijas, ASV utt. Vairs nav aktuāli, lai darbinieks nepieciešamības gadījumā varētu ierasties birojā. Turklāt speciālisti no Latvijas pārsvarā esot lētāki, bet ne mazāk kvalificēti par attīstīto valstu vietējo darbaspēku.” Pieaug interese apgūt spēļu izstrādi, kā arī tiešsaistē pieejamo mācību materiālu klāsts.

2019. gadā Latvijas spēļu nozares uzņēmumu apgrozījums sasniedza 30,1 miljonu eiro. Savukārt 2018. gadā tie bija 18 miljoni eiro. Peļņa gada laikā dubultojusies, liecina Latvijas spēļu izstrādātāju asociācijas dati.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: