Elektroauto ražotājs “Tesla” biznesa pasaulē kļuvis par sava veida anomāliju – kompānijas akciju vērtība kļuvusi nenormāli augsta, uzņēmuma vadītāju Īlonu Masku padarot par šobrīd bagātāko cilvēku pasaulē. Uzņēmums ir vērtīgāks nekā nākamie seši autoražotāji kopā ņemti. Savukārt pašas “Tesla” akciju vērtība pārsniegusi 700 miljardus dolāru. Gada laikā vienas “Tesla” akcijas cena ir gandrīz desmitkāršojusies, sasniedzot vairāk nekā 800 dolārus par vienu akciju.
Pērn “Tesla” piegādāja 499 550 automašīnas, kas uz kopēja auto pārdošanas apjoma pasaulē nebūt nav daudz, bet akciju cenu kāpums bijis mežonīgs. Kā skaidro “Zacks Investment Research”, elektroauto ražotāja akcijas, iespējams, ir stipri pārvērtētas. Akciju tirgos tiek izmantots cenas un peļņas (price-to-share) attiecība. Šis skaitlis pēc būtības izsaka attiecību starp cenu, kas samaksāta par vienas akcijas iegādi un peļņu, kas sagaidāma no šīs vienas akcijas.
“Zacks Investment Research” aprēķinājuši, ka šī attiecība starp vienas akcijas cenu un sagaidāmo peļņu no tās “Tesla” gadījumā ir 128X, savukārt vidējais autobūves kompāniju rādītājs ir apmēram 15X. Ņemot vērā šos rādītājus, uzņēmums vēsta, ka “Tesla” būtu nepieciešami 1600 gadi, lai nopelnītu tik lielu naudu, kāda ir uzņēmuma vērtība akciju tirgos.
Tiek vēstīts, ka “Tesla” akciju cenas tik strauji kāpušas globālās pandēmijas iespaidā. Ikvienam ir pieejamas visdažādākās lietotnes, kas ļauj brīvi iegādāties dažādu uzņēmumu akcijas. Tieši lockdown laikā strauji palielinājies šo lietotņu lietotāju skaits. Turklāt, nevar izslēgt, ka daļa no “jaunajiem lietotājiem” ir totalizatoru spēlētāji. Neaizmirsīsim, ka sports pavasarī bija slēgts un likmju likšana bija apstājusies. Bet akciju tirgus pēc savas būtības ir tieši tāda pati likmju likšana un pandēmijas laikā, kamēr dzīve bija apstājusies, ļoti daudzi izvēlējās savu naudu ieguldīt tieši “Tesla” akcijās.
Ir pilnīgi neprognozējams, kas nākotnē notiks ar “Tesla” akcijām un to cenu – tās var sasniegt vēl nepieredzētus augstumus un cilvēki, kas tajās ieguldījuši, var kļūt stāvus bagāti. Vai arī akciju cenas nogāzisies zemē kā akmens no klints un par “Tesla” akciju cenu sabrukumu nākotnē lasīsim grāmatās līdzīgi kā par “Lielo depresiju”. Iespējami ir abi varianti, arī kaut kas pa vidu, bet to mēs visi vēl tikai redzēsim.
kā tur bija ar tulpju sīpoliem? pērciet šodien, jo rīt maksās jau dārgāk.
Tas pats, kas ar bitcoin.
arī VW koncerna akcijas ir līdzīgi lidinājušās 2008.gadā https://moxreports.com/vw-infinity-squeeze/
Šobrīd ar datoru daļām (īpaši jaudīgajām videokartēm, AMD jauno čipsetu mātes platēm un 5xxxX procesoriem) notiek tieši tas.
samazinoties ražošanas apjomam (kovids tak), cenas aug.
sapotēs visus, ražos kā nākas un cenas nekāps un kritīs atpakaļ.
tagad vēl tāds brīdis, ka daudzi apgreido vai vispār iegādā tehniku, lai strādātu/mācītos mājās, tas gan ne par jaunajām amd mātēm.
videokartes, laikam jau pēdējā laika bitkoina kursa dubultošanās ir trigeris to cenu augšanai.
Lai nu kā vai šā, bet cepums Elonam par to, ka dzen uz priekšu triecientempā elektro auto ekosistēmu. Ja varēs tevzemē iegādāties teslu līdz kādiem 30K, varbūt arī sākšu reāli domāt (kad ziemā strādās).
Latvijas ziemas ir par aukstu un garu, kā arī 95% autovadītāju ik dienu nobrauc 500km jeb maršrutu Rīga Daugavpils Rīga. Latvijā der tikai dīzeļi.
Tesla ir enerģijas kompānija, nevis tikai autoražotājs, ir muļķīgi viņus salīdzināt ar Toyota vai GM, viņi ir 5 kompānijas vienā.
Tesla ir daudzi stārtapi:
https://finance.yahoo.com/news/tesla-chain-startups-elon-musk-222707290.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2xlLmx2Lw&guce_referrer_sig=AQAAANohVBXXM__5X5OuEHkhRxpUya1gwIROXb9CUTywXyEsWlmTY2E5SipQ2yyZnGvcPxCMQUekPU3q_t1oecEBfjNCpteiOoQ1D4wMOcPbBdsyP_6gwe0xQ9Qk3T52DHtTkoQ1Q-BnBomddcA38O3PF4eV4kNsIQW1jn-tMYibCTPS
https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/ky2ze5/tesla_a_collection_of_startups_updated/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Ieteiktu nerakstīt par lietām (kapitāla tirgus/kā veidojas uzņēmumu vērtība) par ko nav saprašanas… Palieciet pie tehnoloģiju apskatiem. Izskataties neprofesionāli citādāk.