Reklāma

Saūda Arābija plāno izveidot viedo pilsētu tīklu, kurā nebūs ne automašīnu, ne ielu

Jaunākie raksti

Latviešu 3D fotonikas un optisko risinājumu uzņēmums “Lightspace Technologies” piesaistījis 800 000 eiro

Latviešu uzņēmumi jau daudzkārt pierādījuši, ka, ja ir vēlme, pacietība un labvēlīgi apstākļi, iespējams izlolot patiesi veiksmīgus uzņēmumus, arī...

Apple iPhone 13 apskats – nekas īsti jau nav mainījies, bet tomēr…

Vēl viens gads riņķī, un Apple atkal ir izlaidis atjauninātu un uzlabotu uzņēmuma galveno produktu - iPhone viedtālruni. Apple...

“Tele2” pieslēgumu skaits pārsniedzis 1 miljonu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” apgrozījums šī gada deviņos mēnešos palielinājies par 8,7%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu,...

Kopējais Tet grupas apgrozījums šogad audzis par 7%, eksports – par 37%

Šī gada deviņos mēnešos Tet grupas kopējais apgrozījums sasniedzis 174,6 miljonus eiro, augot par 7%, salīdzinot ar attiecīgo periodu...

Luminor uzņēmumiem turpmāk atvērs norēķinu kontus attālināti

Turpinot bankas pakalpojumu digitalizāciju un pielāgošanos ārkārtējās situācijas apstākļiem, sākot ar šī gada oktobri uzņēmēji varēs atvērt Luminor jaunu...

Saūda Arābijas kroņprincis Muhameds bin Salmans ir uz nākotni orientēts cilvēks, solot izveidot viedo pilsētu tīklu “The Line“, kurā nebūs ne automašīnu, ne ielu. Zināms, ka tā būs daļa no 2017. gada oktborī izziņotā 500 miljardu ASV dolāru vērtā projekta “NEOM” (tulkojumā – “jauna nākotne”).

Paredzams, ka šis viedo pilsētu tīkls aptvers ap vienu miljonu iedzīvotāju. Stiepjoties 170 km garumā, paredzēts, ka “The Line” tādā veidā reprezentēs tā saukto hipersavienoto nākotnes kopienu izkārtojumu (tāpēc arī tāds nosaukums). Projekta fokuss vērsts uz ilgtspēju, dzīvi tuvāk dabai un zaļo dzīvesveidu, ko pierāda iecere izmantot tikai 100% tīru enerģiju, kā arī plāns plaši izbūvēt ietves.

Pēc kroņprinča teiktā “The Line” piedāvās augstas mobilitātes un ātrgaitas tranzīta iespējas. Šajā viedo pilsētu tīklā kursēs autonomais transports, piemēram, metro un gaisa transportlīdzekļi, jo ielas kā tādas tur nebūs paredzētas. Savukārt pats iekārtojums un infrastruktūra tiks radīta tā, lai līdz nozīmīgām iestādēm, kā skolas un slimnīcas, gājiens ar kājām nebūtu ilgāks par piecām minūtēm. Savukārt neviens brauciens līdz galamērķim nebūšot garāks par 20 minūtēm. “The Line” no sākuma līdz beigām uzraudzīs mākslīgais intelekts, kas, izmantojot datus un paredzamos modeļus, spēs izdomāt veidus, kā uzlabot ikdienas dzīvi un pilnveidot pakalpojumus.

Plānots, ka šīs metropoles celtniecība sāksies jau tuvāko mēnešu laikā. Tā būs ne tikai kā daļa no “NEOM”, bet arī projekta “Saudi Vision 2030”, ar kura palīdzību cer radīt 380 000 darbavietu. Kas attiecas uz “NEOM” – pagaidām tā izveide ir visai pretrunīga. Šim projektam ir nepieciešama zeme, uz kuras pašlaik dzīvo Huwaitat cilts, kurai, visticamāk, šā vai tā būs jāmeklē citas mājas.

Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
4 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

SA valdošā kasta būvēs sev patvertnes kur slēpties, kad nafta beigsies.

no kā viņi tur plāno slēpties?

“patvertne” :-)

Tas būs jautri!
Pie mums Vecrīgā jau tagad tauta sūkstās, ka neko ne atvest ne pievest… Padzirdējuši adresi, meistari arī atsakās braukt. Nu i ko tu darīsi tajā salā? Un vai šie to projektu nebīda par naftas naudu?

Reklāma
Reklāma
Reklāma