Reklāma

Vairāk nekā puse pērn Norvēģijā pārdoto mašīnu bija elektroauto

Jaunākie raksti

Samsung jau atkal lielas problēmas ar akumulatoriem (video)

Nu ko - jau atkal teju neskaitāmais dublis ar Samsung un akumulatoru problēmām. Viss aizsākās it kā ar Samsung...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #480 (29.09.2022)

29. septembra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Šodien ciemos Mikus no Bites. Kā klausīties Star FM...

Latvijā darbību uzsāks automašīnu abonēšanas platforma MyBee

Automašīnu abonēšanas platforma MyBee plāno paplašināt savu pakalpojumu sniegšanu un sākt darbību Latvijā. MyBee pārvalda starptautiskā uzņēmumu grupa Modus...

Tata Indijā prezentē elektroauto par 10 tūkstošiem dolāru

Eiropā elektroauto cenas saglabājas augstākas nekā auto ar iekšdedzes dzinējiem, līdz ar to jauna elektroauto iegāde daļai sabiedrības nav...

“Sadales tīkls” augustā saņēmis rekordlielu elektrostacijas pieslēgšanas pieteikumu skaitu

Elektroenerģijas sadales sistēmas operators AS "Sadales tīkls" augustā no klientiem saņēmusi 214 pieteikumus elektrostacijas pieslēgšanai, kas ir rekordliels apjoms....

Norvēģija pēdējo gadu laikā izteikti kļuvusi par galveno elektroauto noieta tirgu. To apliecina arī jaunākie statistikas dati par jaunu automašīnu tirdzniecības Skandināvijas valstī – ziņu aģentūra “Reuters” vēsta, ka 54 procenti pārdoto jauno automašīnu Norvēģijā bija elektroauto. Skaitlis kļūst vēl lielāks, ja ieskaitām arī plug-in hibrīdus un parastos hibrīdus.

Ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu auto pozīcijas Norvēģijā izskatās pagalam bēdīgi – benzīna motori sastādīja vien 8 procentus no kopējā pārdošanas apjoma, savukārt dīzeļi deviņus. Statistikas dati liecina, ka populārākie jaunie auto Norvēģijā ir “Audi e-tron”, “Nissan Leaf”, “Hyundai Kona”, “Tesla Model 3” un arī vecais labais “VW Golf”.

Protams, šī nav pirmā reize, kad Norvēģija nonāk ziņu virsrakstos elektroauto pārdošanas apjomu dēļ. Jau 2019. gada pavasarī elektroauto Norvēģijā atsevišķos mēnešos tika pārdoti vairāk nekā mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Kopš tā brīža pārdošanas apjomi bijuši relatīvi svārstīgi, tomēr ar tendenci pāriet uz elektroauto, taču šī ir pirmā reize, kad elektroauto izkonkurē mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem visa gada griezumā.

Tas, protams, nav nejauši – Norvēģija ir viena no bagātākajām valstīm pasaulē un iedzīvotāju pirktspēja ļauj viņiem iegādāties elektriskās mašīnas. Elektroauto iegādei ir daudzi atvieglojumi – šīm mašīnām netiek piemērots importa nodoklis, ceļu ekspluatācijas nodoklis, tāpat elektroauto īpašnieki par brīvu (vai ar lielām atlaidēm) var braukt pa maksas ceļiem, novietot mašīnas stāvvietās, arī izmantot prāmjus. Ar elektriskajām mašīnām ļauts izmantot sabiedriskā transporta joslas, kā arī tiek piedāvāta subsīdija par atteikšanos no vecāka auto ar iekšdedzes dzinēju.

Šim visam ir arī otra puse – lai cilvēkus vēl vairāk stimulētu pārsēsties tieši uz elektroauto, Norvēģijas valdība ieviesusi skarbu nodokļu politiku tieši ar iekšdedzes dzinēju aprīkotām mašīnām. Piemēram, parastam “Golf” nodokļos jāsamaksā apmēram 12 tūkstoši eiro jeb gandrīz trešdaļa tā pilnās cenas. Tas darīts ar mērķi, lai ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotas mašīnas maksātu vismaz tikpat vai pat vairāk nekā elektroauto. Norvēģija jau līdz 2025. gadam plāno pilnībā pāriet tikai uz elektroauto tirgošanu.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma