Reklāma

Vairāk nekā puse pērn Norvēģijā pārdoto mašīnu bija elektroauto

Jaunākie raksti

Pebble pulksteņa radītājs vēlas piedāvāt mazāka izmēra Android viedtālruni

Kādreiz vēl Sony veidoja maza izmēra Android viedtālruņus ar flagmaņa cienīgu specifikāciju, bet nu gandrīz vienīgā iespēja tikt pie...

Arī LMT pagarina iespēju ukraiņu bēgļiem izmantot bezmaksas mobilos sakarus

LMT pagarina iespēju Ukrainas iedzīvotājiem, kuri atrodas Latvijas teritorijā, vēl uz 90 dienām turpināt izmantot bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumus. “Jau...

“Moskvičs” atdzims uz ķīniešu radītas platformas

Jau iepriekš esam rakstījuši, ka Renault pilnībā atstāj Krievijas tirgu, savukārt Renault rūpnīca Maskavā tiks izmantota, lai tur atdzīvinātu...

Withings izziņo jaunu klasiska stila viedpulksteni ScanWatch Horizon ar 30 dienu darbības laiku

Zīmols Withings ir zināms ar dažādām elektroniskajām ierīcēm, kuras palīdz mums sekot līdzi savai veselībai. Tagad produktu klāstu papildinājis...

Audi jaunākajos modeļos tagad piedāvā Apple Music atbalstu

Vācu autoražotāja Audi mašīnu īpašnieki tagad var izmantot Apple Music pakalpojumus savu mašīnu multimediju sistēmā pa taisno, proti, nav...

Norvēģija pēdējo gadu laikā izteikti kļuvusi par galveno elektroauto noieta tirgu. To apliecina arī jaunākie statistikas dati par jaunu automašīnu tirdzniecības Skandināvijas valstī – ziņu aģentūra “Reuters” vēsta, ka 54 procenti pārdoto jauno automašīnu Norvēģijā bija elektroauto. Skaitlis kļūst vēl lielāks, ja ieskaitām arī plug-in hibrīdus un parastos hibrīdus.

Ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu auto pozīcijas Norvēģijā izskatās pagalam bēdīgi – benzīna motori sastādīja vien 8 procentus no kopējā pārdošanas apjoma, savukārt dīzeļi deviņus. Statistikas dati liecina, ka populārākie jaunie auto Norvēģijā ir “Audi e-tron”, “Nissan Leaf”, “Hyundai Kona”, “Tesla Model 3” un arī vecais labais “VW Golf”.

Protams, šī nav pirmā reize, kad Norvēģija nonāk ziņu virsrakstos elektroauto pārdošanas apjomu dēļ. Jau 2019. gada pavasarī elektroauto Norvēģijā atsevišķos mēnešos tika pārdoti vairāk nekā mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Kopš tā brīža pārdošanas apjomi bijuši relatīvi svārstīgi, tomēr ar tendenci pāriet uz elektroauto, taču šī ir pirmā reize, kad elektroauto izkonkurē mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem visa gada griezumā.

Tas, protams, nav nejauši – Norvēģija ir viena no bagātākajām valstīm pasaulē un iedzīvotāju pirktspēja ļauj viņiem iegādāties elektriskās mašīnas. Elektroauto iegādei ir daudzi atvieglojumi – šīm mašīnām netiek piemērots importa nodoklis, ceļu ekspluatācijas nodoklis, tāpat elektroauto īpašnieki par brīvu (vai ar lielām atlaidēm) var braukt pa maksas ceļiem, novietot mašīnas stāvvietās, arī izmantot prāmjus. Ar elektriskajām mašīnām ļauts izmantot sabiedriskā transporta joslas, kā arī tiek piedāvāta subsīdija par atteikšanos no vecāka auto ar iekšdedzes dzinēju.

Šim visam ir arī otra puse – lai cilvēkus vēl vairāk stimulētu pārsēsties tieši uz elektroauto, Norvēģijas valdība ieviesusi skarbu nodokļu politiku tieši ar iekšdedzes dzinēju aprīkotām mašīnām. Piemēram, parastam “Golf” nodokļos jāsamaksā apmēram 12 tūkstoši eiro jeb gandrīz trešdaļa tā pilnās cenas. Tas darīts ar mērķi, lai ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotas mašīnas maksātu vismaz tikpat vai pat vairāk nekā elektroauto. Norvēģija jau līdz 2025. gadam plāno pilnībā pāriet tikai uz elektroauto tirgošanu.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma