Līdz ar sūtījumu apjoma pieaugumu, starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums DPD Latvija, būtiski palielinājis uzņēmuma kapacitāti svētku laikā. Lai nodrošinātu augošo sūtījumu apjomu apstrādi un piegādi, DPD Latvija šogad veicis vērienīgas investīcijas tīkla infrastruktūras paplašināšanā un modernizācijā, bet uz svētku laiku piesaistījis papildus darbaspēku. Vienlaikus decembrī paplašināts arī uzņēmuma piegādes transportlīdzekļu autoparks ar videi draudzīgiem transporta risinājumiem. Sadarbībā ar Swedbank saņemti pirmie 12 pilnībā ar elektrību darbināmie Volkswagen e-Crafter. Kopumā DPD Latvija, investējot teju 3 miljonus eiro, plāno iegādāties vairāk nekā 40 videi draudzīgus spēkratus, tādējādi izveidojot videi draudzīgāko sūtījumu pārvadātāja autoparku Latvijā un nodrošinot emisiju neitrālu sūtījumu piegādi.
“Šis gads nozarē ir bijis izaicinājumiem bagāts – strauja e-komercijas attīstība mudinājusi sūtījumu piegādes uzņēmumus daudz ātrāk investēt attīstībā un dažādos inovatīvos risinājumos, lai nodrošinātu augošā pieprasījuma apjomus. Pēdējā mēneša laikā paku sūtījumu apjoms DPD Latvija tīklā audzis par 40%, bet sūtījumu apjoms, kas tiek piegādāts caur paku skapjiem audzis par 140%. Lai nodrošinātu operatīvu sūtījumu piegādi, DPD Latvija šogad investēja paku skapju tīkla paplašināšanā un sūtījumu šķirošanas iekārtu modernizācijā, svētku laikā papildus pieņemti vairāki desmiti jaunu darbinieku. Savukārt operatīvai un videi draudzīgai sūtījumu piegādes nodrošināšanai ir saņemti jauni elektroauto, kas šobrīd papildina DPD Latvija autoparku, bet tuvāko gadu laikā plānots pilnībā pāriet uz alternatīviem transporta risinājumiem. Tas ļaus mums efektīvāk plānot resursu pārdali un mazināt ietekmi uz apkārtējo vidi sūtījumu piegādes procesā, tādējādi kļūstot par videi draudzīgāko sūtījumu piegādes uzņēmumu Latvijā,” norāda DPD Latvija valdes priekšsēdētājs Jānis Grants.
Savukārt Swedbank Uzņēmumu pārvaldes vadītājs Lauris Mencis uzsver, ka “Piegādes uzņēmumi šobrīd ir ieņēmuši būtisku lomu visā tirdzniecības jomā un Latvijas ekonomikā. Autotransporta nozare ir viena no tām, kas atstāj gana lielu ietekmi uz vidi kaitīgo izmešu jomā. Tāpēc uzņēmums, kas veic modernizāciju pēc atbildīgas un ilgtspējīgas darbības pamatprincipiem ieliek pamatus arī jaunam ilgtspējīga biznesa laikmetam. Mēs, kā ilgtspējīgs finansētājs, esam priecīgi sadarboties ar uzņēmumu, kas gatavs ieguldīt “zaļākā” nākotnē.”
Volkswagen komerctransporta zīmola vadītājs Baltijas valstīs Māris Zoltners skaidro, ka: “Volkswagen misija ir nodrošināt elektromobilitāti un noteikt jaunus ilgtspējas standartus industrijā. Mēs esam gandarīti, ka DPD tic mūsu misijai un novērtē e-Crafter kvalitāti, kļūstot par Volkswagen komerctransporta lielāko klientu, iegādāto elektroauto daudzuma ziņā, Latvijā. DPD ir celmlauzis elektromobilitātes ienākšanai piegādes pakalpojumu sfērā Latvijā un rāda lieliskas prakses piemēru visai nozarei. Mēs lepojamies būt daļa no šī izaugsmes stāsta.”
Volkswagen e-Crafter ir pirmais pilnībā ar elektrību darbināms, CO2 bezemisiju Volkswagen komercauto, kas īpaši piemērots kurjeru, eksprespiegādes un sūtījumu piegādes, kā arī pasažieru pārvadājumu segmentam. Pateicoties tā energoefektivitātei, automobilis īpaši piemērots sūtījumu pārvadājumu veikšanai pilsētvidē. E-Crafter maksimālais ātrums ir 90 km/h, bet tāldarbība – līdz pat 115 kilometriem (WLTP) ar vienu uzlādi. Modelis nokomplektēts ar 100 kW jeb 136 ZS elektromotoru, kas enerģiju gūst no akumulatora bloka, kurš izbūvēts zem auto grīdas. Izmantojot ātro uzlādi, automobiļa enerģijas krājumus līdz pat 80% iespējams atjaunot 45 minūšu laikā. Savukārt, ja tiek izmantota standarta uzlāde – ar 7,2 kW elektrisko jaudu – akumulators līdz 100% tiks uzlādēts 5,5 stundās.
Neskatoties uz to, ka man patīk braukt ar elektrību, nesaprotu, ko DPD darīs ar šiem busiņiem? Tipiska vāvuļošana par “saulaino nākotni” bet nekā konkrēta.
Nobraukums “līdz 115km” dabā nozīmē ap 80km vasarā un 60km ziemā.
Jo īpaši ņemot vērā, ka tas viss maksā 75k EUR. Tādā budžetā var dabūt Audi E-tron ar piekabi.
Ar šo konkrēto busu tik tiešām baigi tālu nenobrauksi. Tomēr, cik saprotu, atsevišķiem maršrutiem pilsētā dienā nevajag vairāk par 100km nobraukumu. Tad paliek tikai vājprātīgi augstā cena. Iespējams, te kaut kādi reāli vai imagināri labumi nāk no fakta, ka uzņēmums kļūst dabai draudzīgāks?
nez, 100km komerctransportam ir ellīgi maz, pat tik mazā pilsētā kā mūsu galvaspilsēta…
Tas nav daudz, bet es kaut kur dzirdēju, ka atsevišķos maršrutos ar to pietiek. Bet, protams, tas arī nozīmē, ka šādu busu nebūs iespējams pielietot citos maršrutos un neesmu drošs, ka tas šāda veida biznesā vispār ir pieļaujams.
100km ir vairāk kā pietiekoši, zinu ka dpd Rīgā vien ir vairāk kā 50 kurjeri, tāpēc pārsvarā visi maršruti ir īsi, un gan jau arī pareizi plānoti, lai nav krustu šķērsu jābrauc. Būtu par šo liela interesē palasīt detalizētāk- maršrutu garumu, plānošanu, varbūt iespēja pabraukt e-kurjeram līdzi?
Domāju, ka kaut ko tādu varētu paveikt, bet es pagaidīšu, kad nomierināsies vīrusa situācija.
Atradu ka Rīga ir maza daļa no lielā plāna: https://www.dpd.com/group/en/2020/10/06/green-delivery-in-225-european-cities-by-2025/
Vienam kantorim tas bija jāsāk darīt
Vēl viņiem jāapzinās ,ka šī niecīgā baterija ātri degradēsies. Pie salīdzinoši svaiga Busa baterija jau būs čau. VW šo krafteri izveidoja tikai ķeksīša pēc , tāpēc tas ir sanācis tāds ļoti neveikls. Viņu vietā būtu nedaudz pagaidijis uz Ford Tranzīt ar lielo būdu , bet iespējams ka viņiem ir īpašs līgums ar VW.
Niecīgā baterija attiecīgi niecīgi maksās, nomainīs :)
Kādēļ lai šie akumulatori ātrāk degradētos kā citi?
Pieredze rāda, ka diezgan ilgtspējīgi.
Bateriju ilgmūžību rēķina uzlādes ciklos no 0 līdz 100%. NMC baterijām tas ir apmēram 1500 cikli Šo rādītāju vari uzlabot lādējot auto lēnajā uzlādē no 20-80% , bet pie šādām niansēm piedomā tikai privāto auto īpašnieki. Turpretī darba auto neviens īpaši necenšās saudzēt. Konkrētajam krafterim vienu vai pat divus lādēšanas ciklus būs jārēķina katru dienu. Komerctransportam viss piemērotākās būtu Dzelzs fosfāta baterijas kuru uzlādes rēķina uz 4000 cikliem. Diemžēl tās ražo tikai divi ražotāji BYD un CATL. BYD ražo jau gadiem pārbaudītas baterijas un tur viss ir kārtībā , kamēr par jaunajām CATL ražotajām ir jau pirmās sūdzības . Tesla M3 Made in Čaina CATL baterijas vēsākā laikā zaudē 50% no nobraukuma.
Tādēļ tagad sludinājumos, kuros pārdod elektroauto raksta: “lādēts tikai ar lēno lādētāju”, kas ir līdzīgi kā: “viens īpašnieks, mācītājs”.
Interesanti, vai Teslas M3 pircējam Eiropā ir iespēja izvēlēties, vai pirkt ASV vai Ķīnā ražoto? Ķīniešu versija ar LiFeP akumulatoru esot smagāka.
Akumulators ātrāk degradēsies, jo nav termoregulācijas sistēmas.
Fun fact: šim nav piekabes āķis pieejams un kravnesība ir tikai par 210kg lielāka par Ètron.
Kopš kura brīža ar akumulatoriem aprīkotie ir videi draudzīgi kļuvuši ?
Vienmēr tādi ir bijuši!
neesmu redzējis pārliecinošus ciparus, īpaši mūsu klimatiskajai zonai, kur saules baterijas ir derīgas labi ja SOHO. parādīsi?
tas, ka izmeši tiek pārcelti no pilsētas uz industriālajām zonām, ir ieguvums, bet ne vairāk.
Kas ir SOHO ?
Ir jau vēl arī tāds Ķegums…:)
small office home office.
Daugavas HESu kaskāde nodrošina Latviju ar elektrību mazāk par pusi, pārējā daļa tiek iegūta kā? pareizi, TEC kurinot gāzi. videi draudzīgi? nē.
Paldies par izglītību, dod Dievs atcerēties…
Jā, pusi, bet tas taču arī ir daudz. Pavasaros no HESiem elektrība paliek pāri, var eksportēt, bet vispār jau eksportē arī tad, ja nepaliek pāri. Arī SOHO ziemas laikā pie mums ar saules paneļiem nepavilksi, bet vasarā paliks pāri.
Vēl ir arī vēja dzirnavas, kuras nogalinot sikspārņus.
es intereses pēc iegāju Latvenergo lapā, kuri saražojot 80% LV elektrības. ūdens sastāda tikai 42% (es tā saprotu, ka visa gada griezumā). ko tad dod tas pavasara ūdens, ja EV ir jālādē arī vasarā, rudenī un ziemā?
ja vēl pieņem, ka uzražojot bleķa kasti ar dzinēju un naftas/gāzes ieguves kaitējums dabai ir vienāds, tad EV vēl vajag baterijas.
EV “zaļumam” nav pat tuvu, tikai līdzeklis kā mazināt piesārņojumu pilsētās un pie šosejām.
“Zaļi” būtu nebraukāt, netaisīt bērnus un neēst gaļu :)
maldinošais apgalvojums par draudzīgumu videi jau nenāca no manis. šādu muļķību rakstītāji lai arī iet kājām, netaisa bērnus un neēd gaļu, kā arī pākšaugus un krustziežus — citādi purkšķina te metānu, — un varbūt labāk neelpo, CO2 tak izdala ;)
Vai tad ar to nepietiek? Manuprāt vieglāk cilvēkus pārliecināt piedāvājot svaigāku gaisu un mazāk skaņas piesārņojumu. Mistiskais co2 diez vai daudzus uztrauc.
likt ticēt ir galvenais arguments? varbūt tikai kādam naudu iekasējošam zaļo teroristam, kā GreenPenis. ja gribi rūpēties par dabas līdzsvaru, tad dari to un iemācies izskaidrot, kāpēc tiek pieņemti administratīvi lēmumi, ko tas dos ilgtermiņā, kurā brīdī un ar ko atmaksāsies, kāpēc novērsīs problēmas.
negribu atkal iekāpt politikas sūdā, tāpēc nerakstīšu negatīvos piemērus tepat LV.
Nu mēs šeit par elektroauto un kādēļ tie ir vēlamāki satiksmē nekā iekšdedzes dzinēju auto. To, ka politiskā līmenī bieži tiek pieņemti ne pārāk gudri lēmumi šķiet nevienam nav pārsteigums.
vispārīgi padomājot tev taisnība par cilvēku pārliecināšanu — reti kurš skatās gadu desmitus un simtus uz priekšu, tāpēc ātri piedāvāti uzlabojumi ir labāk, nekā nemaz. bet es jau par izmešiem arī rakstīju :)
115 km nobrauciens no 1 uzlādes šiem busiem ir galīgi nekāds. Ar visu to, ka it kā jābrauc +/-15 km rādiusā, kilometri pa dienu savācās. Diez vai DPD ir tik sadistiski ka saviem kurjeriem ziemā aizliegs lietot apsildi busā un liks braukt ar aizsvīdušu priekšējo stiklu. Būtu vismaz 250-300 km no 1 uzlādes. Tad jau redzēs, kas viņiem tur sanāks. Cerams, tirgū ka parādoties jaunai bateriju tehnoloģijai, esošās mazbaterijas viņi varēs nomainīt uz kaut ko ietilpīgāku.
Yesss, beidzot! Ķīniešu vergu ogļu elektrības gaismā komplektēto iekārtu, kas, rijot tonnām fosilās degvielas, nogādāta pāri puspasaulei līdz Latvijai, vismaz pēdējos metrus līdz slieksnim nogādās ar no zaļās HES strāvas par 50% barotu elektromobīli.