Ķīnas elektroauto ražotājs “Xpeng” paziņojis par pirmajām elektroauto piegādēm klientiem Eiropā. Pirmās 100 mašīnas nosūtītas uz Eiropas šobrīd vadošo elektroauto tirgu Norvēģiju, bet uzņēmums nākotnē plāno ieiet arī citu valstu tirgos. Tādējādi “Xpeng” kļuvis par vienu no pirmajiem ķīniešu elektroauto ražotājiem, kurš uzsācis virzību rietumu virzienā.
Kompānija savu darbību uzsāka 2014. gadā un tās dibinātāji nav slēpuši, ka guvuši iedvesmu no “Tesla”, kas aptuveni tajā pašā laikā paziņoja, ka viņu patenti būs pieejami citiem autoražotājiem bez maksas. Protams, bez maksas ir relatīvs jēdziens, jo “Tesla” vienkārši apņēmās neiesūdzēt tiesā citus autoražotājus par viņu tehnoloģiju kopēšanu cēla mērķa vārdā – lai radītu jaunus elektroauto. “Xpeng” pat tika dēvēts par “Tesla” klonu, jo ķīniešu ražotājs savās mašīnās izmanotoja ļoti līdzīgu lietotāja saskarni kā “Tesla” mašīnās.
Lai nu kā, līdz šim “Xpeng” darbojās tikai Ķīnā, piedāvājot mašīnas vietējam tirgum, kur intelektuālā īpašuma normu un tiesību piemērošana ir stipri stiepjams jēdziens. Tagad Norvēģijā nogādāti pirmie “G3” krosoveri. Tiek vēstīts, ka ar vienu uzlādi auto spējot nobraukt apmēram 450 kilometrus (WLTP), bet tā cena sākas no 33 tūkstošiem eiro.
Šī ir norvēģu cena . Latvijas cena būtu aptuveni 43 000 eiriki. Norvēģijā el auto tiek pārdoti bez neviena nodokļa un pat bez ievedmuitas un šāda sistēma saglabāsies vismaz vēl 2 gadus ( oficiāli) bet spriež , ka līdz pat 2025 gadam. Līdzīgi ir arī Ukrainā. Citas valstis izvēlas piemaksāt daļu no summas pie iegādes. Latvijā tikmēr gudri d.. un neko nedara. Būtu interesanti sarēķināt cik Latvijas valsts iegūst el auto dzīves laikā , nepludinot naudu prom uz Krievijas naftas kompānijām bet paterējot pārsvarā vietējo produktu (elektrību). Varbūt tas atsver pārdošanas brīdī neiekasētos nodokļus?
Par kurām Krievijas naftas komānijām Tu runā? CirckeK, Neste? Citiem mazajiem, kuri velk degvielu no Mažeiķiem, kur tā nenonāk no Krievijas.
Bet atbalsts elektro auto iegādei noteikti noderētu
Varbūt esmu atpalicis , bet vēl nesen visa nafta Mažeiķiem nāca no Krievijas. Izņēmums bija Statoil un Neste ziemas dīzeļdegviela ,ko pēc skandāla ar solāreļas pārdošanu ziemas periodā , nāca no Skandināvijas. Vis plūst un mainās un nafta kādu brīdi man vairs nav aktuāla , bet princips , ka ielejot degvielu , liela daļa naudas tūlīt aizplūst uz citām valstīm man diez ko nepatīk.
Circle, Nestes, Virsi degviela nāk no skandināvijas uz 1 bāzi Mīlgrāvī.
Jā, vismaz varēja atcelt PVN elektroauto…
Bet par šo ķīniešu veikumu – tam ir jābūt atbalstītam ar labu servisu, citādi nekā. Nav jau pielūgsmes objekts Tesla, kuru pērk tāpat.
Būtu vismaz labi iesākt ar mazumiņu – vismaz atcelt 8 eur/dienā ārzemēs reģistrētiem elektroauto.
Aha, un visi savus trolejbusus reģistrēs .lt un .est kur tos arī pirks.
Cena vēl būtu viena nianse, mani vairāk interesē šī ķīniešu braucamā drošības testu rezultāti – vismaz agrāk Ķīnā ražoto auto drošības līmenis bija stipri zemāks kā lielo zīmolu automašīnām – liela daļa modeļu nemaz nevarēja iziet piemēram Eiropas NCAP drošības testus – šajos testos nemaz neredzu šo auto – bijuši tikai Indijas auto MG ZS EV ar labiem rezultātiem un ķīniešu Aiways U5 ar ievērojami sliktākiem rezultātiem kā visiem citiem elektroauto. Eiropas drošības testi elektroautomašīnām šeit – https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/hybrid-electric-vehicles/#?selectedMake=0&selectedMakeName=Select%20a%20make&selectedModel=0&selectedStar=&includeFullSafetyPackage=true&includeStandardSafetyPackage=true&selectedModelName=All&selectedProtocols=40302,34803&selectedClasses=1202,1199,1201,1196,1205,1203,1198,1179,40250,1197,1204,1180,34736&allClasses=true&allProtocols=false&allDriverAssistanceTechnologies=false&selectedDriverAssistanceTechnologies=&thirdRowFitment=false
Eiropā tomēr cilvēki neizvēlas auto tikai cenas dēļ – drošība ir nozīmīgs aspekts!
C-NCAP testos šitais ir viens no drošākajiem auto, kas ripo pa ķīnas ceļiem.
Gan jau izies arī Euro-NACAP testus, ja ne izcili, tad pietiekami labi.
Šie raksta ,ka 5 zvaigznes c-ncap testā un kaut kādi četri,kas skaitās ekselenti, ķīniešu testā
Žēl, ka rakstā nav informācijas par pašu automobīli. Pat ne bildes.
Ieraksti youtubē Bjorn Nyland un atrodi xpengu . Viņš jau testēja labu laiku atpakaļ.
Raksts par auto , kuru man tagad vēl jāguglē lai ieraudzītu ? Mja . Bagātu marģināļu , pilsētu centru braucamie , nav interesanti . Kārtējajais eštrunts .
Mieru, tikai mieru. Raksta beigās pievienoju rakstā pieminētā ķīniešu auto bildi.
naftam, nafta…tikpat labi ev var tikt lādēts ar buļbenfīrera elektrību, ar ko tā labāka par voloģkas naftu no kuras visi baidās.
Ar elektrību tev ir izvēle. Liec uz jumta saules bateriju un lādē no tās. Pievieno savu velosipēdu un lādē savu auto griežot dinamo.
Ar fosilo daudz izvēļu nav
nebūsim naivi – cilvēks kam rozetē ir elektrība, neliks saules paneli tāpēc, ka tīklā ir ielaista autoritārā valstī ražota elektrība, ja pats brauc ar ķīnas komunistu auto.
tāpēc ev nav apriori labāks par iekšdedzes auto no demokrātisko vērtību aspekta.
Nebūsim naivi. Brīvajā Eiropā ir pieejami elektrības tarifi, kur 100% elektrības ir ražotas no atjaunojamiem energoresursiem.
Ne tik sen atpakaļ Lielbritānijā tika stimulēta saules bateriju izvietošana uz privātmājām. Kolēģi salika un katru gadu ievāc smuku naudiņu.
Te nav Lielbritānija. LV tu uzliksi paneļus, apmaksāsi kredītu un no tevis vēl iekasēs par sadali, pārvadi un to visu apliks ar PVN un OIK. :D