Medija Reuters informācijas avotos nonākušas ziņas par to, ka Apple tiešām strādā pie savas automašīnas izveides un pēdējos gados ir notikusi strauja attīstība, paredzot to sākt ražot jau 2024. gadā.
Balstoties uz pieejamo informāciju, uzņēmums pie sava auto projekta strādā kopš 2014. gada, bet tieši pēdējā laikā ar vadības izmaiņām ir notikusi straujāka virzīšanās uz priekšu. Viens no Apple automašīnas, kura visdrīzāk būtu elektroauto, plusiem varētu būt tieši “vienšūnas” baterija, ļaujot izveidot ļoti ietilpīgu akumulatoru, samazinot liekās atstarpes tajā, kas ļautu arī samazināt to izmērus, bet saglabāt ietilpību.
Kāda no Reuters kontaktpersonām šo baterijas dizainu un tehnoloģiju salīdzina ar iPhone, kas savulaik izmainīja pasauli. Tāpat tiek minēts, ka Apple šajā gadījumā nenodarbosies ar ražošanu, bet līdzīgi kā iPhone un citu produktu gadījumā detaļu ražošanu un salikšana uzticēs saviem sadarbības partneriem. Nākotnes Apple auto varētu tikt aprīkots ar pašu radītajiem Lidar sensoriem, kas tam nodrošinātu iespēju pašam orientēties satiksmē, ļoti precīzi analizējot distanci un apkārt notiekošo.
Šo gan gribētos uztvert ar visai lielu skepsi, bet baumas bieži vien mēdz izrādīties ļoti precīzas, it īpaši jau tehnoloģiju jomā. Šādā mērogā kā automašīnas ražošana no pilnīgi nesaistīta uzņēmuma gan var būt nepieciešami vairāki gadi, bet tāpēc pacietīgi gaidīsim. Iespējams, jaunajā 2021. gadā mēs varētu ieraudzīt jauna dizaina Tesla Model S un Model X, kuras kādu laiku nav tikušas atjaunotas tieši vizuāli.
Īlons Masks uz šo ziņu atbildējis savā tiešajā manierē, norādot uz to, ka Tesla jau kādu laiku izmanto tehnoloģijas un risinājumus, pie kuriem strādā Apple.
Strange, if true.
– Tesla already uses iron-phosphate for medium range cars made in our Shanghai factory.
– A monocell is electrochemically impossible, as max voltage is ~100X too low. Maybe they meant cells bonded together, like our structural battery pack?
— Elon Musk (@elonmusk) December 22, 2020
Baterijas dizains tiešām ir ļoti svarīgs! :-)
Bet, gan jau tā nebūs baterija, bet vienk akumulātors.
Lādējama baterija. Jeb akumulators.
Ja es būtu kursors.lv autors, es iespējams, vēl pieliktu Īlona komentārus par šīm baumām.
Bet es neesmu autors…
https://twitter.com/elonmusk/status/1341484482302533635
Okay, komentārs labs :D
Sers Dysons arī mēģināja. Secināja ka pat viņam tāds auto ir par dārgu un beidza spēlēties.
viņš ir lielisks izgudrotājs, bet visus pasaules inženierus tak nenopirksi. pamēģināja — nesanāca. tā daudzi strādā, pārbauda tehnisko konceptu un atmet, ja neredz peļņu.