Reklāma

No šodienas Latvijā nopērkams jaunais Mercedes-Benz S

Jaunākie raksti

Realme 7 5G apskats

Lai gan pasaulē Realme zīmols zināms jau trīs gadus, pie mums tas atceļoja vien pagājušajā gadā. Ražotājs necenšas sasniegt...

Vidusskolēni tiek aicināti izmantot savas tehnoloģiju prasmes un piedalīties ES Programmēšanas hakatonā

Eiropas Komisija un ES Programmēšanas nedēļas vēstnieki Latvijā sadarbībā ar IT izglītības fondu aicina vidusskolēnus piedalīties unikālā, starptautiskā hakatonā,...

LG uzsāk jauno 2021. gada NanoCell televizoru pārdošanu Latvijā

LG Electronics (LG) uzsāk 2021. gada NanoCell televizoru pārdošanu Latvijā. Tie īpaši izceļas ar tīrām un precīzām krāsām, kas...

“LMT IoT hakatonā” uzvaru gūst ideja par automatizētu mājdzīvnieku barotavu

No 14. līdz 16. maijam Baltijas vadošā tehnoloģiju nozares pasākuma TechChill ietvaros jau otro reizi norisinājās “LMT IoT hakatons”, kurā iepriekš...

Dienvidkoreja vēlas investēt 450 miljardus dolāru pusvadītāju ražošanā

Pagājušajā nedēļā Dienvidkoreja paziņojusi par saviem ambiociozajiem plāniem iesaistīties pusvadītāju ražošanā un kļūt par nozīmīgāku spēlētāju šajā jomā ar...

Sākot ar šodienu, arī Latvijā apskatāms un nopērkams pasaulē pieprasītākais luksus auto – Mercedes-Benz S klase. Kā ierasts jau gadu desmitiem, Mercedes-Benz S klese definē nākamās paaudzes mobilitāti. Šī reize nav izņēmums. Tiek piedāvāts daudz jaunu inovāciju, t.sk. drošības jomā, vadības asistences sistēmas, un digitalizācija jau tādā līmenī, kas empātiski spēj reaģēt gan uz vadītāja un pasažieru vēlmēm, gan uz apkārtējo vidi. Paredzams, ka šie jaunieviesumi turpmākajos gados būtiski ietekmēs visas auto būves industrijas attīstību.

Pasaules pirmizrādi šis auto pieredzēja 2. septembrī.  Jaunā Mercedes-Benz S klase daudzās jomās ir kļuvusi inteliģentāka, un braukšanas pieredze bagātīgāka. Būtiskākais – visi jauninājumi koncentrējas uz cilvēku, kas atrodas mašīnā, drošību un vēlmju piepildījumu.

Digitālās gaismas

Mercedes-Benz gadu laikā radījis ne vienu vien auto gaismu tehnoloģijas lēcienu nākotnē. Tostarp, Multibeam Led. Lēciens nākotnē ir arī digitālās gaismas. S klases mašīnai katrā starmetī ir 1,3 miljoni mikrospoguļu, kas pielāgo gaismu brauktuves reljefam un laika apstākļiem, projicē uz braucamās virsmas nozīmīgas ceļa zīmes un adaptīvi reaģē uz izmaiņām vidē. Jaunās Highbeam Assist tehnoloģijas izšķirtspēja sasniedz vairāk nekā 2,6 miljoni pikseļu un ir vairāk nekā 100 reižu precīzāka par līdzšinējo.

Pasaulē pirmais frontālais gaisa spilvens aizmugurē sēdošajiem

Kopš pirmā gaisa spilvena uzstādīšanas automašīnā ir aizritējuši 40 gadi. Tik ilgs laiks ir bijis nepieciešams, lai izstrādātu pirmo frontālo gaisa spilvenu arī aizmugurē sēdošajiem. Papildu S klasē uzstādītas arī konceptuāli jaunas – piepūšamās, drošības jostas. Jāpiemin arī PRE SAFE sistēma pasažieru pasargāšanai nenovēršamu sānu triecienu gadījumā. Tā iedarbojas, kolīdz sensori konstatē tuvojošos triecienu. Sēdekļu piepūšamās malas pavirza cilvēkus tuvāk salona centram. Savukārt, E-ACTIVE BODY CONTROL sistēmas vadības bloki analizē braukšanas situāciju un pielāgo balstiekārtu 1000 reizes sekundē un adaptīvā balstiekārta auto dažu sekundes desmitdaļu laikā paceļ par 80 milimetriem. Rezultātā būtiskāko triecienu saņem slieksnis, nevis pasažieri. Šī sistēma gan tiks integrēta S klases automašīnās, sākot ar 2021. gada vasaru. Uzstādīts arī jauns drošības spilvens starp priekšējiem sēdekļiem, kas samazina risku, ka sānu trieciena gadījumā priekšā sēdošo galvas saskaras.

Lielākā pieejamā aizmugurējo riteņu manevrētspēja

Pateicoties jaunai piekares sistēmai, auto aizmugurējie riteņi spēj pagriezties par 10°. Rezultātā auto uz garās bāzes manevrētspēja līdzinās kompaktā auto līmenim. S klase spēj iebraukt stāvvietā 45 grādu leņķī ar vienu stūres pagriezienu, bet apgriešanās rādiuss ir vien 2 metri.

Viedā pārvaldība

Neviens cits jauninājums pēdējos gados nav tik radikāli mainījis Mercedes-Benz kā MBUX (Mercedes-Benz User Experiance). Šajā S klasē debitē otrās paaudzes MBUX, kas sniedz plašākas pārvaldības iespējas ne tikai vadītājam, bet arī pasažieriem. Pasakot “Hey Mercedes”, vadītājs un pasažieri var ne tikai mainīt mūziku salonā, veikt zvanus un piedalīties tiešsaistes konferencēs, bet arī pārvaldīt savu “viedo māju”, pasūtināt produktu piegādi u.c. Savukārt MBUX Interjera Asistents ar augšējā vadības panelī izvietotu kameru starpniecību atpazīst un paredz pasažieru vēlmes un nodomus. Piemēram, interpretējot galvas virzienu, aptumšo logus, roku kustības – atver jumta lūku, un reaģē ar citām atbilstošām funkcijām. “Hey Mercedes” balss palīgs tagad arī izskaidro transportlīdzekļa funkcijas un atbild uz jautājumiem. Tātad – garākos ceļojumos ar savu auto var pat spēlēt “Zini, vai mini!”

Aktīvais Ambient apgaismojums salonā

Pateicoties LED tehnoloģijai, Mercedes-Benz tagad pirmo reizi ir realizējis arī interaktīvo salona apgaismojumu. Tas (pēc izvēles) tagad ir integrēts braukšanas palīgsistēmās un spēj vizuāli pastiprināt brīdinājumus, kā arī sadarbībā ar komforta sistēmām nodrošināt atbilstošu noskaņu automašīnā.

Jauna informācijas un vadības paneļu arhitektūra

Starp digitālo un analogo greznību jābūt harmonijai. Tā ietkmē ir radīts revolucionārs interjers, ieskaitot asociācijas ar jahtu dizaina elementiem. Panelis kļuvis skulpturāls, savukārt viduskonsole un roku balsti šķietami peld virs plašas iekšējās ainavas. Jaunajā S klasē ir 5 skārienjūtīgi ekrāni. No tiem centrālais ir 12.3 collu OLEDs, bet vadītāja monitors, reaģējot uz vadītāja skatienu, rada 3D attēlu un sniedz papildinātās realitātes sajūtu, kas atbilst 77 collu monitoram. Dizainu ekrānā var individualizēt, izvēloties četrus displeja stilus (Diskrēts, Sportisks, Ekskluzīvs, Klasisks). Ņemot vērā, ka sistēmas skaitļošanas jauda jaunajā S klases mašīnā ir 41 790 MB sekundē, tas nozīmē, ka vadītājs centrālajā ekrānā var lasīt e-pastus, kamēr pasažieri savos ekrānos skatās katrs savu filmu. Runājot par skaņu – tā ir 4D Burmester telpiskā sistēma ar 31 skaļruni un 8 stimulatoriem. Tas nozīmē, ka skaņa rezonē sēdekļos, radot trīsdimensiju klausīšanās pieredzi. Savukārt vēl vienu līmeni – 4D skaņu, rada akustiskā masāža.

Jauna līmeņa komforts vadītājam un pasažieriem

10 masāžas programmas – tik daudz to ir šajā auto. Par komfortu priekšējos sēdekļos rūpējas līdz pat 18 dažādi motori. No tiem 4 rūpējas par masāžu, 5 par ventilāciju, 1 balsta jostasvietu, un 8 regulē krēslu vispārējam komfortam. Kā saka autobūvētājs Daimler: “Šajā auto katra sēdvieta ir S klase.”  ENERGIZING Comfort programmas, pamatojoties uz informāciju par vadītāja miega kvalitāti un stresa līmeni, kā arī uz transportlīdzekļa un brauciena datiem, rada piemērotu atmosfēru – piemēram, uzmundrina monotonu ceļa posmu gadījumā vai relaksē paaugstināta stresa gadījumā.

Over-The-Air sistēma

Tā ar īpašnieka atļauju regulāri ļauj attālināti atjaunot vadības un palīgsistēmu programmatūru.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN

“nākamās paaudzes mobilitāti.”
Nez, nedomāju ka nākamās paaudzes mobilitāte ir ar iekšdedzes dzinēju.

Aigars Axx

Tā gan! Nākošā paaudze. Ar S klasi nebrauc it kā zaļi domājoši plukatas. Tā ir īpaša mašīna īpašiem cilvēkiem, kura diemžēl tāpat kā citas, tiks pieslēgta rozetei…

1852

re re, MBprāt, OTA labojumi ir paceļama lieta.
dažu mazāku marku īpašniekiem gan nāksies braukt pie dīlera uz kafiju.

LAN

Varbūt MB arī pēc 1/2 gada pārdomās, līdzīgi kā ar iebūvēto pārlūku:
https://autoexpert.com.au/posts/the-truth-about-mercedes-benz-ownership-in-australia

Reinis Rozitis

> atjaunot vadības un palīgsistēmu programmatūru

Nu šis tikpat labi var nozīmēt to, ka tiek atjaunināta tikai kaut kāda multimēdiju sistēma (aka spotifais utt).
Dzinēja u.c. bloku atjaunināšanai tāpat var nākties doties pie dīlera.

1852

“ļauj attālināti atjaunot vadības un palīgsistēmu programmatūru”

jautājums, ko MB sauc par vadības un ko – par palīgsistēmām.
ja man prasītu, es teiktu ka izklaide ir palīgsistēma.
bet nekad jau nevar zināt, mkey.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: