web analytics

Francija gatavojas piemērot nodokli lielajām tehnoloģiju kompānijām

Jaunākie raksti

Uzņēmējus aicina 10 dienās ekspertu vadībā izveidot interneta veikalus

No 28. janvāra līdz 8. februārim Kurzemes Biznesa inkubators sadarbībā ar Digitālo mārketinga fabriku un Mozello mājas lapu izstrādes...

Kursors.lv kopā ar Citadeli informēs par fintech jaunumiem

Ar prieku paziņoju, ka Kursors.lv uzsāk sadarbību ar Citadeles banku un visa gada garumā kopā informēsim par svarīgo finanšu...

Saruna ar Mārtiņu Bērziņu par Covid-19 ietekmi uz finanšu tehnoloģiju attīstību

Domāju, ka tikai retais spēja paredzēt, kāds tieši izvērtīsies 2020. gads un kā sākontēji tālajā Ķīnā radies COVID-19 vīruss...

Star FM “Zoopastas” tehnoloģiju rubrika #401 (21.01.2021)

21. janvāra radio Star FM rīta programmas Zoopasta tehnoloģiju rubrikas ieraksts. Kā klausīties Star FM tehnoloģiju ziņas? Katru ceturtdienu uzreiz...

Microsoft sadarbosies ar General Motors un investē autonomās braukšanas uzņēmumā Cruise

Tehnoloģiju uzņēmums Microsoft noslēdzis ilgtermiņa sadarbību ar autobūves uzņēmumiem General Motors, Honda un vēl citiem, lai investētu vairāk nekā...

Francija turpina īstenot savu plānu aplikt ar nodokli lielos tehnoloģiju uzņēmumus, un ekonomikas ministrs Bruno Le Mairs (Bruno Le Maire) cieši apņēmies to drīzumā novest līdz galam.

Pēdējo pāris gadu laikā Le Mairs centies panākt nodokļu reformu. Arī daudzi citi ekonomikas ministri Eiropā uzskata, ka nav īsti godīgi, ka tehnoloģiju kompānijas gūst ieņēmumus vienā valstī, bet maksā nodokļus citai valstij. Tieši Bruno Le Mairs izvirzīja ideju par Eiropas digitālo nodokli lielajiem tehnoloģiju uzņēmumiem, taču neieguva vienotu atbalstu no Eiropas valstīm. Tāpēc Francija izlēma iet savu ceļu un strādāt pie individuālas nodokļu reformas, kurai vadlīnijas jau gatavas.

Digitālā nodokļa piemērošanai Francija pašreiz izvirzījusi divus kritērijus:

  • Kompānijas ieņēmumi gada laikā visā pasaulē pārsniedz 750 miljonus eiro, savukārt Francijā – 25 miljonus eiro;
  • Kompānija nodarbojas ar preču, pakalpojumu tirdzniecību (Amazon, Uber, Airbnb un citi) vai reklāmas biznesu (Facebook, Google un citi).

Ja uzņēmums atbilst šiem abiem kritērijiem, tam nodokļos jāsamaksā 3% no Francijā gūtajiem ieņēmumiem.

Francija un ASV pēdējos pāris gadus ir strīdējušās par digitālo nodokli. 2019. gada augustā toreizējais ASV prezidents Donalds Tramps un Francijas prezidents Emanuels Makrons panāca vienošanos, apsolot, ka Francijas valdība atcels šo nodokli tiklīdz OECD dalībvalstis kopīgi atradīs risinājumu par digitālā nodokļa piemērošanu. Taču kā redzam – risinājums nav rasts, un Francija arī nav no pacietīgākajām gaidītājām šajā jomā.

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
3 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Vle

Domāju drīz Francijai sekos sankcijas, vai pamatīgs atbildes gājiens.

Krotow

Vai arī līdzīga reakcija no visām lielo tiešaistes pakalpojumu sniedzēju klientu valstīm. Un ko tad? Aplikt ar sankcijām visu pasauli?

john

Pareizi dara, jo sie visi miljonari saucamie nodoklus nemaksa a parastie laudis, kam viens mazs veikalins spiests maksat visus nodoklus. Ja lielos mankarigos idiotus neaptures, tad driz vien pasaule ies boja,jo sie idini nesaprot nebus setnieka, tak sie dzivos sudos utt.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: