Reklāma

Francija gatavojas piemērot nodokli lielajām tehnoloģiju kompānijām

Jaunākie raksti

“NIO” Norvēģijā atver pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Eiropā

Ķīniešu elektroauto ražotājs "NIO" oficiāli atvēris savu pirmo elektroauto bateriju maiņas staciju Norvēģijā, kas kļuvusi par pirmo šāda veida...

Arī “Facebook” un “Instagram” plāno iesaistīties NFT biznesā

NFT trakumam pieņemoties spēkā, arī "Meta" pašreiz domā, kā izcelties šajā nozarē un panākt, lai lietotāji vairāk iesaistās tajā....

Mazumtirdzniecības gigants “Walmart” plāno vērienīgu ienākšanu metaversā

Jau tagad ir skaidrs, ka metaverss kalpos kā lieliska vieta, kur uzņēmumiem pazīmēties, reklamēt sevi un nopelnīt. Šādu izdevību...

“CATL” Ķīnā izveidojis elektroauto bateriju maiņas stacijas, kuras var izmantot dažādu ražotāju mašīnas

Ķīniešu vadošais elektroauto bateriju ražotājs CATL paziņojis, ka tas izveidojis bateriju maiņas stacijas ar jaunu apakšzīmolu "EVOGO". Ražotāja pārstāvji...

“Tele2” izsolē iegūst arī 1.5 GHz frekvenci 5G attīstībai

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā izsolē par 220 000 eiro ieguvis tiesības izmantot 1,5 GHz...

Francija turpina īstenot savu plānu aplikt ar nodokli lielos tehnoloģiju uzņēmumus, un ekonomikas ministrs Bruno Le Mairs (Bruno Le Maire) cieši apņēmies to drīzumā novest līdz galam.

Pēdējo pāris gadu laikā Le Mairs centies panākt nodokļu reformu. Arī daudzi citi ekonomikas ministri Eiropā uzskata, ka nav īsti godīgi, ka tehnoloģiju kompānijas gūst ieņēmumus vienā valstī, bet maksā nodokļus citai valstij. Tieši Bruno Le Mairs izvirzīja ideju par Eiropas digitālo nodokli lielajiem tehnoloģiju uzņēmumiem, taču neieguva vienotu atbalstu no Eiropas valstīm. Tāpēc Francija izlēma iet savu ceļu un strādāt pie individuālas nodokļu reformas, kurai vadlīnijas jau gatavas.

Digitālā nodokļa piemērošanai Francija pašreiz izvirzījusi divus kritērijus:

  • Kompānijas ieņēmumi gada laikā visā pasaulē pārsniedz 750 miljonus eiro, savukārt Francijā – 25 miljonus eiro;
  • Kompānija nodarbojas ar preču, pakalpojumu tirdzniecību (Amazon, Uber, Airbnb un citi) vai reklāmas biznesu (Facebook, Google un citi).

Ja uzņēmums atbilst šiem abiem kritērijiem, tam nodokļos jāsamaksā 3% no Francijā gūtajiem ieņēmumiem.

Francija un ASV pēdējos pāris gadus ir strīdējušās par digitālo nodokli. 2019. gada augustā toreizējais ASV prezidents Donalds Tramps un Francijas prezidents Emanuels Makrons panāca vienošanos, apsolot, ka Francijas valdība atcels šo nodokli tiklīdz OECD dalībvalstis kopīgi atradīs risinājumu par digitālā nodokļa piemērošanu. Taču kā redzam – risinājums nav rasts, un Francija arī nav no pacietīgākajām gaidītājām šajā jomā.

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Vle
28.11.2020 13:45

Domāju drīz Francijai sekos sankcijas, vai pamatīgs atbildes gājiens.

Krotow
28.11.2020 13:51
Reply to  Vle

Vai arī līdzīga reakcija no visām lielo tiešaistes pakalpojumu sniedzēju klientu valstīm. Un ko tad? Aplikt ar sankcijām visu pasauli?

john
28.11.2020 15:04

Pareizi dara, jo sie visi miljonari saucamie nodoklus nemaksa a parastie laudis, kam viens mazs veikalins spiests maksat visus nodoklus. Ja lielos mankarigos idiotus neaptures, tad driz vien pasaule ies boja,jo sie idini nesaprot nebus setnieka, tak sie dzivos sudos utt.

Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: