Reklāma

Francija gatavojas piemērot nodokli lielajām tehnoloģiju kompānijām

Jaunākie raksti

Hyundai Tucson (2021) apskats – drosmīgs solis, kas var neatmaksāties

Tas nu gan bija ātri. Vēl pavisam nesen mēs braucām ar aktuālu Hyundai Tucson, kas izskatījās pilnīgi citādāk. Iepriekšējais...

Volkswagen ID.4 saņem “Pasaules gada auto 2021” apbalvojumu

Godalgoto Pasaules gada auto 2021 titulu ieguvis Volkswagen jaunais, pilnībā elektriskais ID.4. Pirmais zīmola pilnībā elektriskais apvidus auto ticis...

Latvijā tapusi pirmā “TikTok māja”

Sociālais tīkls un lietotne TikTok šobrīd ir viena no pasaulē populārakajām lietotnēm, kurā cilvēki veido īsus video ar dažāda...

Prezentēts pirmais viedais automobilis, kas veidots ar Huawei Inside risinājumu

Ķīnas autoražotājs ARCFOX prezentējis pirmo viedo transportlīdzekli, kas radīts kopā ar uzņēmumu Huawei, izmantojot viedo automobiļu risinājumu Huawei Inside....

Polaroid Go būs pasaulē mazākā momentfoto kamera

Polaroid izziņojis Polaroid Go momentfoto kameru, kas būs mazākā šī ražotāja izveidotā momentfoto kamera. Momentfoto atkal ir iemantojis pircēju...

Francija turpina īstenot savu plānu aplikt ar nodokli lielos tehnoloģiju uzņēmumus, un ekonomikas ministrs Bruno Le Mairs (Bruno Le Maire) cieši apņēmies to drīzumā novest līdz galam.

Pēdējo pāris gadu laikā Le Mairs centies panākt nodokļu reformu. Arī daudzi citi ekonomikas ministri Eiropā uzskata, ka nav īsti godīgi, ka tehnoloģiju kompānijas gūst ieņēmumus vienā valstī, bet maksā nodokļus citai valstij. Tieši Bruno Le Mairs izvirzīja ideju par Eiropas digitālo nodokli lielajiem tehnoloģiju uzņēmumiem, taču neieguva vienotu atbalstu no Eiropas valstīm. Tāpēc Francija izlēma iet savu ceļu un strādāt pie individuālas nodokļu reformas, kurai vadlīnijas jau gatavas.

Digitālā nodokļa piemērošanai Francija pašreiz izvirzījusi divus kritērijus:

  • Kompānijas ieņēmumi gada laikā visā pasaulē pārsniedz 750 miljonus eiro, savukārt Francijā – 25 miljonus eiro;
  • Kompānija nodarbojas ar preču, pakalpojumu tirdzniecību (Amazon, Uber, Airbnb un citi) vai reklāmas biznesu (Facebook, Google un citi).

Ja uzņēmums atbilst šiem abiem kritērijiem, tam nodokļos jāsamaksā 3% no Francijā gūtajiem ieņēmumiem.

Francija un ASV pēdējos pāris gadus ir strīdējušās par digitālo nodokli. 2019. gada augustā toreizējais ASV prezidents Donalds Tramps un Francijas prezidents Emanuels Makrons panāca vienošanos, apsolot, ka Francijas valdība atcels šo nodokli tiklīdz OECD dalībvalstis kopīgi atradīs risinājumu par digitālā nodokļa piemērošanu. Taču kā redzam – risinājums nav rasts, un Francija arī nav no pacietīgākajām gaidītājām šajā jomā.

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
3 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Vle

Domāju drīz Francijai sekos sankcijas, vai pamatīgs atbildes gājiens.

Krotow

Vai arī līdzīga reakcija no visām lielo tiešaistes pakalpojumu sniedzēju klientu valstīm. Un ko tad? Aplikt ar sankcijām visu pasauli?

john

Pareizi dara, jo sie visi miljonari saucamie nodoklus nemaksa a parastie laudis, kam viens mazs veikalins spiests maksat visus nodoklus. Ja lielos mankarigos idiotus neaptures, tad driz vien pasaule ies boja,jo sie idini nesaprot nebus setnieka, tak sie dzivos sudos utt.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: