Reklāma

Skolotāji mācībās apgūst JavaScript un Python programmēšanas valodas

Jaunākie raksti

Dizaina nozīme e-veikala izveidē un biežāk pieļautās kļūdas

Kopā ar mājaslapu izstrādes platformu “Mozello” esam jau labi pastrādājuši, iepazīstinot ar veiksmīgas e-komercijas pamatiem, kā arī mēģinājuši saprast,...

Apple Pay bezkontakta norēķini no šodienas pieejami arī Luminor klientiem

Luminor banka no šodienas saviem klientiem piedāvā norēķinus ar Apple Pay – drošu norēķinu veidu ar iPhone un Apple Watch,...

Tesla plāno arī Norvēģijā “Supercharger” uzlādi piedāvāt konkurentu elektroauto

Elektroauto ražotājs Tesla plāno paplašināt šogad aizsākto pilotprogrammu, kas paredz piedāvāt uzlādi "Supercharger" punktos jebkura ražotāja elektriskajai mašīnai. Kā...

Donalda Trampa sociālo mediju kompānija paziņo, ka piesaistījusi 1 miljardu dolāru

Oktobra otrajā pusē rakstījām par to, ka Donalds Tramps pēc neveiksmes ar savu blogu radījis jaunu sociālo mediju "TRUTH...

Rīgas pašvaldība atbalstīs “SimpleCharge” elektroauto uzlādes staciju testēšanu Ķīpsalā

Noslēdzoties projektu konkursam, Rīgas valstspilsētas pašvaldības programmas “Atbalsts tehnoloģiju uzstādīšanai Viedpilsētas tehnoloģiju pilotteritorijās” līdzfinansējumu inovatīvu tehnoloģiju uzstādīšanai un izmēģināšanai...

2020./2021. mācību gadā vairākos posmos norit mācības programmēšanas pedagogiem, kas pakāpeniski no septembra pasniedz optimālajā vai augstākajā līmenī programmēšanu vidusskolēniem pēc jaunā vidusskolas mācību satura pilnveides modeļa. Otrajā mācību posmā 35 skolotāji apguva JavaScript un Python programmēšanas valodas, kā arī grupās kopīgi ar mentoriem turpinās veidot projektus, pielietojot jauniegūtās zināšanas.

Mācības organizē nodibinājums IT Izglītības fonds Start(IT), kas ir izstrādājis bezmaksas materiālus datorikas un programmēšanas pamatu apguvei skolās. Mācību saturu sagatavo un pasniedz zinoši mentori un lektori. Rudens mācībās ar zināšanām dalījās lektori no Accenture, Ogres Valsts tehnikuma un Rīgas Valsts tehnikuma. Savukārt grupu mentori bija no Accenture, Ogres Valsts tehnikuma, Printful, Mārupes Valsts ģimnāzijas, Rīgas Valsts tehnikuma, eazyBI, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas, Rīgas Ostvalda vidusskolas un Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas.

Programmēšanas augstākā līmeņa mācības turpināsies decembrī un martā, un pēc tām pedagogi iegūs zināšanas apliecinošus sertifikātus. Mācībās skolotāji apskatīs dažādas metodes, lai labāk izprastu programmēšanas lomu dažādos digitālos servisos un produktos.

“Tehnoloģiju gada (2019./2020.) ieskaņās Start(IT) uzsāka veidot spēcīgu programmēšanas skolotāju kopienu. Pērn mācībās zināšanas apliecinošus sertifikātus ieguva 31 skolotājs, turklāt šogad ne tikai organizējam pirmā līmeņa mācības jaunai programmēšanas skolotāju grupai, bet novembrī esam uzsākuši mācības, kas ir turpinājums pagājušā mācību gadā notikušajām pirmā līmeņa mācībām. Tajās uzņemti vairāk nekā 20 skolotāji, no kuriem lielākā daļa ir pirmā līmeņa mācību absolventi. Šajā mācību gadā pedagogi turpinās papildināt zināšanas otrā līmeņa mācībās un apgūs tematus par IT projektu vadību, manuālo un automātisko testēšanu, IT nozares attīstību, mākslīgo intelektu, mašīnmācīšanos. Mācības notiks divos posmos – novembrī un martā. Šogad paralēli strādājam ar divām pedagogu grupām, lai valstī palielinātu programmēšanas skolotāju kompetenci un stiprinātu kopienu kopumā,” skaidro Start(IT) projektu vadītāja Ance Kancere.

Izglītības iestādes, kuru pedagogi piedalās pirmā līmeņa mācībās: Ilūkstes Raiņa vidusskola, Smiltenes vidusskola, Balvu profesionālā un vispārizglītojošā vidusskola, Rīgas 34. vidusskola, Tukuma Raiņa ģimnāzija, Pumpuru vidusskola, Jēkabpils Valsts ģimnāzija, Ogres 1. vidusskola, Limbažu novada ģimnāzija, Jelgavas Tehnoloģiju vidusskola, Rīgas Teikas vidusskola, Valmieras Viestura vidusskola, Jelgavas 4. vidusskola, Salaspils 1. vidusskola, PIKC Rīgas Valsts tehnikums, Liepājas Raiņa 6. vidusskola, Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzija, Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzija, Dundagas vidusskola, Rīgas 18. vidusskola, Rīgas 6. vidusskola, Ventspils 4. vidusskola, Ventspils Valsts 1. ģimnāzija, Rīgas 21. vidusskola, Krāslavas Varavīksnes vidusskola, Rugāju novada vidusskola, Rīgas Tehniskā koledža, Rīgas Klasiskā ģimnāzija, Jūrmalas Valsts ģimnāzija, Rīgas Purvciema vidusskola,  Rīgas 86.vidusskola, Jelgavas Tehnikums, Bauskas Valsts ģimnāzija, Rīgas 45.vidusskola, Ikšķiles vidusskola.

Izglītības iestādes, kuru pedagogi piedalās otrā līmeņa mācībās: PIKC Ogres Valsts tehnikums, Jelgavas Valsts ģimnāzija, Zentas Mauriņas Grobiņas novada vidusskola, Līvānu 1.vidusskola, Cēsu Valsts ģimnāzija, Aizkraukles novada vidusskola, Ādažu vidusskola, Valmieras Valsts ģimnāzija, Rīgas Tālmācības vidusskola, Jāņa Eglīša Preiļu Valsts ģimnāzija, Rīgas Ostvalda vidusskola, V.Plūdoņa Kuldīgas vidusskola, Rīgas Valsts 3. ģimnāzija, Rūjienas vidusskola, Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzija, Rīgas Angļu ģimnāzija, Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskola, Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskola, Mārupes Valsts ģimnāzija, Rīgas Valsts 2. ģimnāzija, Liepājas Valsts 1.ģimnāzija, Rīgas 10.vidusskola.

Mācības tiek organizētas pedagogiem ar priekšzināšanām programmēšanā un tiem, kuri pasniedz un potenciāli varētu pasniegt augstākā līmeņa progammēšanu vidusskolas vecuma skolēniem. Start(IT) ir sociāls izglītības projekts ar mērķi palielināt Latvijas skolēnu skaitu, kuri padziļināti apgūst IT prasmes. Start(IT) bez maksas piedāvā apgūt datoriku un programmēšanas pamatus portālā www.startit.lv.

IT Izglītības fonda atbalstītāji ir Accenture, RTU, MAK IT, LMT, eazyBI, VEFRESH, VISMA, Reihmanis&Partneri. Start(IT) sadarbības partneri ir VISC, Skola2030, Printful, Elements of AI, Riga TechGirls, Latvijas Universitāte, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācija, Latvijas Informātikas skolotāju asociācija,  Rīgas Valsts 1. ģimnāzija, Rīgas 22. vidusskola un Transporta un sakaru institūts.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: