Reklāma

“Lamborghini” prezentē “Huracan STO” superauto, kura radīšanā iedvesma gūta no sacīkšu auto

Jaunākie raksti

Logitech Ergo M575 datorpeles apskats – kad bumbiņa kustina kursoru

Dažādi ergonomiski risinājumi nav nekas jauns, bet tie kļuvuši arvien aktuālāki laikā, kad daudzi pārgāja strādāt no ofisa uz...

Paredzams, ka drīzumā iPhone lietotāji sāks ieraudzīt arvien vairāk reklāmu

Līdz šim iPhone lietotāji netika pārāk noslogoti ar dažādām reklāmām, taču tuvākā nākotnē tas varētu notikt, un arvien vairāk...

“Beats” izstrādājis īpašas austiņas Kimas Kardašjanas gaumē

"Apple" piederošais uzņēmums "Beats" jau vairākkārt radījis īpašas kolekcijas bezvadu austiņas. Piemēram, ir dzirdēts gan par Ukrainai veltītām austiņām,...

“Elektrum Drive” un e-mobi tīklā būs vienota norēķinu sistēma

Konkurences padome lēmusi atļaut AS “Latvenergo”, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) un AS “Unifiedpost” paziņoto vienošanos, kas nodrošinās...

Mākslīgā intelekta talantu programmai pirmais izlaidums

Trešdien, 10. augustā, Liepājas pārstāvniecībā Rīgā, Liepājas tehnoloģiju klasteris un Liepājas pašvaldība rīkoja pirmo Mākslīgā intelekta talantu programmas izlaidumu....

Itāļu superauto ražotājs “Lamborghini” pazīstams ar dramatiskām, iespaidīgām un ļoti jaudīgām mašīnām. Uzņēmums pasauli iepazīstinājis ar savu jaunāko veikumu – “Huracan STO”, kas attīsta 631 zirgspēku, izmantojot 5,2 litru atmosfērisko V10 motoru un ir visātrākais “Huracan” saimes modelis līdz šim.

Mašīnas radīšanā autoražotājs smēlies iedvesmu no saviem sacīkšu auto un STO nozīmē “Super Trofeo Omologata”. Savā dziļākajā būtībā tā ir sacīkšu mašīna, kura izcīnījusi uzvaras “GT3” klasē slavenajās Deitonas 24 stundu sacīkstēs, bet ar to drīkst braukt pa koplietošanas ceļiem.

Kompānijas izpētes un attīstības daļas vadītājs Mauricio Redžiāni medijam Autocar pastāstīja, ka šī mašīna tapusi, jo “Lambo” vēlējies likt lietā zināšanas un prasmes, kuras gūtas, piedaloties sacīkstēs. Tas ļāvis radīt mašīnu, kuras līdz šim pietrūcis “Huracan” saimei.

Modeļu piedāvājumā jaunais auto atrodas virs “Huracan Perfomante”, lai gan abām mašīnām ir viens un tas pats motors. “STO” modelis ievērojis diētu – tas ir 43 kilogramus vieglāks nekā tā radinieks. Tas panākts, pateicoties ļoti plašai oglekļa šķiedras izmantošanai – 75 procenti no virsbūves izveidoti tieši no šī materiāla. Inženieri meklējuši katru iespējamo lieko gramu – pat vējstikls esot par 20 procentiem vieglāks nekā “Perfomante” versijā.

Protams, ar mazāku svaru panākt pilnīgi visu nav iespējams. Kompānijas pārstāvji skaidro, ka veikts ļoti apjomīgs darbs vēja tunelī, lai panāktu izcilu aerodinamiku un maksimāli iespējamo piespiedējspēku, vienlaikus samazinot gaisa pretestību. Motora pārsegs, priekšējie spārni un bamperis ir kopā kā viena detaļa. Pārbūvēta auto apakša un aizmugurējais difuzors, kas palīdz radīt piespiedējspēku un rūpējas arī par dzesēšanu. Arī virs motora izvietots gaisa savācējs, lai labāk dzesētu dzinēju. Aizmugurējam spārnam iespējams manuāli mainīt konfigurāciju, lai izmainītu tā aerodinamiskās īpašības. Visas dažādās izmaiņas nozīmē par 37 procentiem labāku gaisa plūsmu pār mašīnu un par 53 procentiem vairāk piespiedējspēka nekā “Perfomante” versijā.

Izmaiņas veiktas arī šasijā, auto padarot platāku un stingrāku. Tāpat paredzēti adaptīvie amortizatori, kas, kā skaidro kompānijas pārstāvji, domāti, lai klienti ar auto varētu doties arī līdz pilsētai vai ar to braukt līdz trasei un lietot uz ceļiem.

Arī salonā atrodama oglekļa šķiedras pārpilnība un autoražotājs izveidojis īpašus paklājiņus, kas ir vieglāki nekā parasti. Auto piegādes sāksies nākamā gada pavasarī un šis prieks klientiem izmaksās ap 260 tūkstošiem eiro.

AvotsAutocar
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma