Itāļu superauto ražotājs “Lamborghini” pazīstams ar dramatiskām, iespaidīgām un ļoti jaudīgām mašīnām. Uzņēmums pasauli iepazīstinājis ar savu jaunāko veikumu – “Huracan STO”, kas attīsta 631 zirgspēku, izmantojot 5,2 litru atmosfērisko V10 motoru un ir visātrākais “Huracan” saimes modelis līdz šim.

Mašīnas radīšanā autoražotājs smēlies iedvesmu no saviem sacīkšu auto un STO nozīmē “Super Trofeo Omologata”. Savā dziļākajā būtībā tā ir sacīkšu mašīna, kura izcīnījusi uzvaras “GT3” klasē slavenajās Deitonas 24 stundu sacīkstēs, bet ar to drīkst braukt pa koplietošanas ceļiem.

Reklāma

Kompānijas izpētes un attīstības daļas vadītājs Mauricio Redžiāni medijam Autocar pastāstīja, ka šī mašīna tapusi, jo “Lambo” vēlējies likt lietā zināšanas un prasmes, kuras gūtas, piedaloties sacīkstēs. Tas ļāvis radīt mašīnu, kuras līdz šim pietrūcis “Huracan” saimei.

Modeļu piedāvājumā jaunais auto atrodas virs “Huracan Perfomante”, lai gan abām mašīnām ir viens un tas pats motors. “STO” modelis ievērojis diētu – tas ir 43 kilogramus vieglāks nekā tā radinieks. Tas panākts, pateicoties ļoti plašai oglekļa šķiedras izmantošanai – 75 procenti no virsbūves izveidoti tieši no šī materiāla. Inženieri meklējuši katru iespējamo lieko gramu – pat vējstikls esot par 20 procentiem vieglāks nekā “Perfomante” versijā.

Protams, ar mazāku svaru panākt pilnīgi visu nav iespējams. Kompānijas pārstāvji skaidro, ka veikts ļoti apjomīgs darbs vēja tunelī, lai panāktu izcilu aerodinamiku un maksimāli iespējamo piespiedējspēku, vienlaikus samazinot gaisa pretestību. Motora pārsegs, priekšējie spārni un bamperis ir kopā kā viena detaļa. Pārbūvēta auto apakša un aizmugurējais difuzors, kas palīdz radīt piespiedējspēku un rūpējas arī par dzesēšanu. Arī virs motora izvietots gaisa savācējs, lai labāk dzesētu dzinēju. Aizmugurējam spārnam iespējams manuāli mainīt konfigurāciju, lai izmainītu tā aerodinamiskās īpašības. Visas dažādās izmaiņas nozīmē par 37 procentiem labāku gaisa plūsmu pār mašīnu un par 53 procentiem vairāk piespiedējspēka nekā “Perfomante” versijā.

Izmaiņas veiktas arī šasijā, auto padarot platāku un stingrāku. Tāpat paredzēti adaptīvie amortizatori, kas, kā skaidro kompānijas pārstāvji, domāti, lai klienti ar auto varētu doties arī līdz pilsētai vai ar to braukt līdz trasei un lietot uz ceļiem.

Arī salonā atrodama oglekļa šķiedras pārpilnība un autoražotājs izveidojis īpašus paklājiņus, kas ir vieglāki nekā parasti. Auto piegādes sāksies nākamā gada pavasarī un šis prieks klientiem izmaksās ap 260 tūkstošiem eiro.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments