Web Analytics
More
    Reklāma

    Mastercard arī Latvijā nodrošina Google Pay ieviešanu

    Jaunākie raksti

    No šodienas Mastercard paplašinās Google Pay pakalpojumu, kopā ar partneriem to piedāvājot arī karšu turētājiem Austrijā, Bulgārijā, Igaunijā, Grieķijā, Ungārijā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Portugālē un Rumānijā.

    Izmantojot pakalpojumu Google Pay, lietotājiem ar piemērotām Android ierīcēm būs iespējams veikt pirkumus veikalos un tiešsaistē droši, ātri un ērti. Turklāt tas nodrošinās arī iespēju izmantot savus tālruņus, lai veiktu bezkontakta maksājumus.

    Reklāma

    Mastercard sniegs šo pakalpojumu sadarbībā ar dažādiem izsniedzējiem un Fintech uzņēmumiem, tai skaitā (bet ne tikai) ar Banca Transilvania, Bunq, CEC Bank, Curve, LHV Pank, Monese, N26, Paynetics, Revolut, Swedbank, Unicredit Bank Romania un Viva Wallet. Latvijā sadarbības partneri ir N26, Revolut, Curve, Monese un Swedbank. Šis solis ir piemērs Mastercard apņēmībai ieviest jauninājumus, kas vienkāršo cilvēku ikdienu.

    Kopš pandēmijas sākuma bezkontakta darījumu skaits visā Eiropā ir palielinājies līdz gandrīz 80 %. Tā kā patērētāji vēlējās samazināt skaidras naudas izmantošanas biežumu, daudzi sāka dot priekšroku bezkontakta norēķinu iespējai, novērtējot to kā drošu, ērtu un ātru norēķinu veidu – tās ir izmaiņas, kas, domājams, izturēs laika pārbaudi.

    Milans Gauders (Milan Gauder), Eiropas reģiona Produktu un jauninājumu izpildviceprezidents, atzīmē: “Piedāvāt izvēles iespējas un inovācijas maksājumos ir svarīgs aspekts, kā mēs uzlabojam cilvēku ikdienu. Tā kā daudziem cilvēkiem higiēna ir kļuvusi par neapšaubāmu prioritāti, mēs vēlamies pārliecināties, ka mēs turpinām piedāvāt inovatīvus risinājumus bezkontakta norēķiniem. Jauninājumu ieviešana dod klientiem iespēju izvēlēties ērtāko un drošāko maksājumu metodi, kas atbilst viņu vajadzībām konkrētajā brīdī. Lai to panāktu, mēs esam priecīgi apvienot spēkus ar Google, tā nodrošinot cilvēkiem, kuru labā strādājam, ērtību, ātrumu un mieru.”

    “Šobrīd, vairāk nekā jebkad agrāk, cilvēki vēlas izmantot vienkāršus un drošus risinājumus, lai apmaksātu pirkumus tiešsaistē un veiktu bezkontakta norēķinus veikalos. Pateicoties ciešajai sadarbībai ar Mastercard, iesaistīto partneru karšu turētāji 10 jaunajos Eiropas tirgos varēs lietot pakalpojumu Google Pay, izmantojot attiecīgu mobilās bankas lietotni. Mēs ceram, ka ikviens izbaudīs priekšrocības, ko sniegs šī iespēja – norēķināties neskaitāmās vietās visā pasaulē, izmantojot savu Android tālruni,” piebilst Florence Diss, Google Maksājumu partnerības vadītāja.

    “Mēs redzam, ka klientu pieprasījums pēc bezkontakta maksājumu iespējām būtiski pieaug, tāpēc ir prieks kopā ar Google un Mastercard turpmāk piedāvāt mūsu klientiem Latvijā vienu no populārākajiem starptautiskajiem maksājumu risinājumiem – Google Pay. Tā ir vēl viena ērta, ātra un droša maksājumu izvēles iespēja mūsu klientiem viņu ikdienas naudas lietās,” saka Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs.

    Viegli uzstādāms, viegli lietojams

    Lai varētu izmantot pakalpojumu Google Pay jaunajos tirgos, Android lietotājiem vienkārši jāizvēlas opcija “Pievienot Google Pay” iesaistītajā mobilās bankas lietotnē, tādā veidā pievienojot savu Mastercard pakalpojumam Google Pay. Pēc Mastercard pievienošanas lietotājs varēs piekļūt visām Google Pay priekšrocībām, izmantojot savu bankas lietotni.

    Kad karte ir pievienota Google Pay, lietotāji var izmantot savu tālruni, lai, vienkārši pieskaroties ekrānam, maksātu jebkurā vietā, kur tiek pieņemti bezkontakta darījumi, piemēram, veikalā vai sabiedriskajā transportā. Nav nepieciešamības atvērt ne Google Pay, ne mobilās bankas lietotni, nav nepieciešams arī interneta savienojums. Lietotāji var pieskarties ekrānam un maksāt ar savu viedierīci, kas jau ir viņu rokās, bez nepieciešamības meklēt maku vai izmantot pin verifikāciju. Turklāt cilvēkiem būs iespēja pārsniegt iepriekš noteikto bezkontakta darījumu limitu, vienkārši, pirms maksājuma veikšanas, atbloķējot savu tālruni.

    Droši kā vienmēr

    Vienlaicīgi nodrošinot ērtību, Mastercard kartes saistīšana ar Google Pay sniedz arī papildu drošības līmeni, izmantojot Mastercard tehnoloģiju “Tokenization”. Mastercard platforma aizsargā kartes īpašnieku informāciju, aizstājot kontu numurus ar unikālu alternatīvo kartes numuru jeb “tokenu”. “Tokenization” tehnoloģija samazina krāpšanu, kas saistīta ar digitālajiem maksājumiem, jo, iekļaujot dinamisko komponentu ar katru maksājumu, darījumi tiek padarīti drošāki. Ja patērētājs izmanto savu mobilo ierīci darījumā, tas ir “tokens”, nevis īstais kartes numurs, kas tiek iesniegts veikalā. Gan patērētājiem, gan tirgotājiem katrs pirkums, kas veikts ar Mastercard, izmantojot Google Pay, piedāvā visas tās pašas priekšrocības un drošību, ko sniedz darījums ar fizisko Mastercard. “Viens no galvenajiem aspektiem, kas mūs pozicionē kā pircēju un uzņēmumu izvēles partneri, ir Mastercard savā klasē labākie drošības elementi,” piebilst Gauders.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    88 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Harijs
    17.11.2020 13:02

    Palaišana sanāk diezgan dīvaina, jo Google Pay joprojām nav pieejams (un laikam kādu laiku vēl nebūs) no Play store, tāpēc maksājumi notiek caur Pay bet Pay atvērt nevari. Paņēmu gan no apkmirror pilnam experience

    Daniēls
    17.11.2020 18:04
    Reply to  Harijs

    Es ieguglēju Google Pay un varēju aktivizēt lai strādā, bet jā playstore viņa nerādās

    mda
    17.11.2020 13:12

    jezus, lv joprojam nav Google Pay??

    Kursors.lv
    17.11.2020 13:33
    Reply to  mda

    Tagad būs :)

    17.11.2020 13:56

    Precizēšu Kristapa teikto – Pay lietotne droši vien pie lietotājiem atkal jau nonāks palēnām. Var nākties uzgaidīt līdz par 2…3 nedēļām.

    acc
    18.11.2020 12:04
    Reply to  Artis Ābols

    šaubos, ka kautkas ir mainījies google pusē, kur šajā brīdī ir paredzēts, ka jaunajās valstīs oficiāli strādā tikai push provisioning no karšu izdevēju aplikācijām, bet pati aplikācija play store būs pieejama kaut kad 2021, kur konkrēts datums līdz šim netika norādīts.

    Krotow
    17.11.2020 13:54
    Reply to  mda

    Diez vai. jezus.lv rāda pliku defaulto indeksa lapu. Šaubos, vai tur kaut ko var samaksāt. Ja vienīgi bitkoinos ransomware izplatītājiem.

    Turbo2000
    17.11.2020 13:37

    Un SEB, protams, nav šajā sarakstā.
    https://support.google.com/pay/answer/10173799

    Last edited 3 years ago by Turbo2000
    Ikars Kurkletis
    17.11.2020 14:17

    Kā Google Pay atšķirsies no esošiem Swedbanka vai Citadele bezkontakta maksājuma risinājumiem? Rakstā īpaši nesaskatīju labākus labumus

    Kursors.lv
    17.11.2020 14:20

    Tas, ka varēs veikt bezkontakta maksājumus bez Swedbankas vai Citadeles mobilajām lietotnēm.

    patrictietis
    17.11.2020 19:00

    Vai tas Google Pay darbojas caur NFC? Tāpat kā maksājot ar telefonu izmantojot Swedbank vai Citadele aplikācijas?
    Šodien atverot Revolut uzreiz izleca piedāvājums saslēgt Revolut karti ar Google Pay.
    Gribētos, lai rakstā būtu vairāk prakstiskās info, nevis vnk PR relīze.
    Ko tas Google Pay dod praktiskajam latvietim, kurš jau tagad maksā ar telefonu (swedbank un Citadele)?
    Skaidrs, ka savienojot bankas karti ar Google Pay, turpmāk Google jau redzēs arī tavus naudas tēriņus… :)
    Bet kāpēc, lai kāds to labprātīgi darītu… kādi ir plusi un mīnusi utt.

    Kursors.lv
    17.11.2020 21:41
    Reply to  patrictietis

    Tieši tā kā saki, tagad arī ar Revolut kartēm varēsi veikt bezkontakta maksājumus tāpat kā to vari tagad paveikt ar Swedbank un Citadeles lietotnēm. Nepieminu kāda ir situācija ar SEB un vai tās mobilā lietotne jau nodrošina bezkontakta maksājumus.

    patrictietis
    17.11.2020 22:02

    Tad rodas loģisks jautājums… kāda jēga man sākt lietot Google Pay, ja man jau ir šāda pati funkcionalitāte un pakalpojums jau no Swedbank un Citadele?

    Kursors.lv
    17.11.2020 22:04
    Reply to  patrictietis

    Tik vien kā citām aplikācijām (piemēram, tam pašam Revolut) varēsi veikt bezkontakta maksājumus. Ja ikdienā lieto Swedbank karti, tad tur, protams, nekas nemainās un turpināsi to lietot.

    Suns
    17.11.2020 22:29

    Var lietot Swedbank aplikāciju, bet tā vienmēr jāatver, jānorāda pirkstu nospiedums, jāaiziet līdz kartēm, maksāt un Done. Šeit pieliec telefonu ar aktivizētu ekrānu pie termināļa un ar NFC samaksā – ātrāk un vienkāršāk.

    Kursors.lv
    17.11.2020 22:41
    Reply to  Suns

    Nav nekas jāatver, pati atveras, lai var nolasīt pirkstu nospiedumu sensoru.

    patrictietis
    17.11.2020 23:41

    Swedbank un Citadele aplikācijas līdz limita summai nekādus pirksta nospiedumus neprasa. Pati atveras automātiski tikko telefona NFC slēdzas ar terminālu.

    rudzu rikas
    17.11.2020 22:06
    Reply to  patrictietis

    Ne jau visi vēlas, lai vietējām bankām pirkumi būtu kā uz delnas… kaut vai tāpēc. :) Pārmet ikdienas vajadzībām nepieciešamo summu uz citu ne-lv karti pēc izvēles, pieliec tur google pay un lieto. Ja tev to nevajag vai neredzi nekādu jēgu, tad tas nav priekš tevis :)

    Kursors.lv
    17.11.2020 22:17
    Reply to  rudzu rikas

    Pārmet uz ko? Revolut? Tā ir tāda pati Eiropas banka, kā mūsējās un pakļaujas tiem pašiem likumiem. Pavisam šeidī fintech servisus diezgan labi apkaro un tādus tu nemaz nevarēsi dabūt ne Google, ne Apple Pay sistēmās. Nedomāju, ka kādam bankās interesē, kādus pirkumus tu veic.

    rudzu rikas
    17.11.2020 23:38

    Jā, piemēram, kautvai Revolut. Man nav pretenziju, ka Revolut kolekcionē datus par pirkumiem statistikai/piedāvājumiem u.t.t. Man nepatīk, ja to dara vietējās bankas :) Tāpēc ar vietējo karti pieklājības pēc veicu dažus pirkumus mēnesī un pārējais viss ir kaut kur citur.

    Kursors.lv
    18.11.2020 08:14
    Reply to  rudzu rikas

    Un kāda ir starpība?

    1030
    18.11.2020 12:24
    Reply to  rudzu rikas

    Kamēr tu negribi, lai bankā strādājošais kaimiņš neredz, ka tu iepērcies seksšopos vai maksā par xxx saturu, tikmēr ir OK. Kad VIDā aizdomāsies par rezidentiem, kam ir ļoti nelieli tēriņi vietējās bankās (maksā skaidrā?) un sāks datu pieprasīšanu un analīzi, tava nepatika pret vietējām bankām transformēsies nepatikā pret VID un mērenās sāpēs zem jostasvietas, kamēr pierādīsi, ka esi godīgs nodokļu maksātājs ar attieksmi pret privātumu))

    rudzu rikas
    18.11.2020 12:36
    Reply to  1030

    lai tak prasa. visi ienākumi ir legāli. ienāk vietējā LV bankā. ar varu nevar piespiest lietot kaut kādu vietējos kantorus, kuriem bieži vien izpratne par servisu un citām lietām ir 0. Piemēram, mani besī vietējo banku komisija pārspīlētā komisija par valūtas konvertāciju, tāpēc lai necer, ka izmantošu.

    H20
    21.11.2020 09:09

    Te te kļūdies, citur Eiropā reģistrētām kredītiestādēm un elektroniskās naudas iestādēm nav pienākums sniegt informāciju Valsts ieņēmumu dienestam (VID) par Latvijas rezidentu, fizisku personu kontiem.

    Kursors.lv
    21.11.2020 10:17
    Reply to  H20

    Avots?

    Kursors.lv
    21.11.2020 12:49
    Reply to  H20

    Jā, 2018. gadā Revolut bija “tikai” elektroniskās naudas iestāde, taču tagad tā ir Lietuvas banka. Tas neko šajā stāstā nemaina?

    H2O
    21.11.2020 14:01

    Tev ir cita informācija? Lūdzu studijā. P.S. Revolut nav Lietuvas banka, tas, ka Lietuvas banka sekmēja licences izsniegšanu nenozīmē, ka tagad Revolut tai pieder.

    Kursors.lv
    21.11.2020 15:25
    Reply to  H2O
    H2O
    21.11.2020 15:51

    Reģistrēta darbībai Lietuvā un Tevis augstākminētajam – …taču tagad tā ir Lietuvas banka… ir ļoti būtiska atšķirība.

    Kursors.lv
    21.11.2020 16:29
    Reply to  H2O

    Kas tieši tev nav te skaidrs? Revolut tagad ir banka Lietuvā.

    rudzu rikas
    17.11.2020 21:09

    Gadījumā nav tā, ka googlepay piešķir savu kartes numuru, kas nebūt nesakrīt ar to kartes numuru, kas tev piesaistīta google pay? Kaut ko par to lasīju, bet varbūt kaut ko jaucu. “Ķipa”, lielāka drošība.

    Kursors.lv
    17.11.2020 21:43
    Reply to  rudzu rikas

    Apple Card to reklamēja, bet neesmu drošs, ka līdzīgi nedara arī citi.

    Linards
    17.11.2020 22:21
    Reply to  rudzu rikas

    Ikviens bezkontakta maksājums notiek ar tokenizetu PAN (kartes Nr), kas nesakrīt ar īsto kartes numuru, bet, kuru no malas nevar atšķirt no fiziskas kartes numura, pie tam kriptogrammas tiek ģenerētas ar vienreiz lietojamām atslēgām.

    Kursors.lv
    17.11.2020 22:41
    Reply to  Linards

    Nu, re, paldies par skaidrojumu!

    17.11.2020 18:11

    Ieejot Revolut šodien jau piedāvāja pievienoties. Pievienojos.

    rudzu rikas
    17.11.2020 23:51

    Domāju, ka visi te piekrīt ka maksāt ar telefonu (caur jebkuru servisu) ir labs backup variants tiešai maksāšanai ar karti. Latvijā diez ko neesmu ievērojis, ka šis norēķinu veids būtu populārs – tikai pāris reižu esmu redzējis, ka kāds maksā ar telefonu. Neesmu gan kasieris, tas tikai tāds mans novērojums kā nākamajam pircējam rindā. Varbūt google pay oficiāla ieviešana padarīs to populārāku, tad jau manīs. Vispār lasīju arī pirms kāda laika, ka bankas pašas spiedīs atteikšanos no kartēm un pāreju uz telefoniem. Iespējams, tagad ar neskaidro situāciju ar paši ziniet ko, īe plāni ir mazliet atlikti.

    Kursors.lv
    18.11.2020 08:15
    Reply to  rudzu rikas

    Iespēja maksāt ar telefonu daudziem cilvēkiem ir primārais nevis backup variants. Es īsti pat neatceros, kad pēdējo reizi būtu maksājis ar karti.

    Grifs
    18.11.2020 09:31

    Piekrītu Kristapam, ka maksāt ar telefonu tā ir mūsdienu standarta realitāte. Patiesībā karti paņemu līdzi uz veikalu tikai bekapa dēļ, ja nu kas nenostrādā, bet tagad jau gan Rimi karte telefonā, gan maksājumu karte, gan Staķiks un Nesķiks maksājas ar tālruni. Vispār neredzu jēgu kartēm. Un esmu maksājis ar tālruni jau pirms laba laika arī lidmašīnās, kur ir tikai off-line tranzakcijas.
    Izmēģināšu arī šo fīču, jo, atšķirībā no Apple, Swedbank app mēdz noreaģēt ar aizturi. Ja Google Pay noreaģēs ātrāk, tas jau tad ir ieguvums.

    Elektriķis
    18.11.2020 13:46
    Reply to  Grifs

    Vienu brīdi arī biju sapriecājies ka nav jāstaipa līdzi kartes, bet Rimi ar savu karti mani nolika gar zemi, ik pa brīdim pieprasot autentificēties un tas notiek pie kases…neesmu ar mieru atcerēties šo “svarīgo” paroli.

    rudzu rikas
    18.11.2020 12:39

    Neapstrīdu. Ja esi atteicies no maka nēsāšanas, tad jā. Tā kā man maks joprojām ir, jo tur glabājas ne tikai nauda, kartes, bet arī visādi citi ikdienā lietojami sīkumi, tad pāriet uz maksāšanu ar telefonu neredzu nekādu ieguvumu sev.

    Kursors.lv
    18.11.2020 12:41
    Reply to  rudzu rikas

    Jo tā ir ērtāk?

    rudzu rikas
    18.11.2020 12:46

    Var jau būt, ka ērtāk. Neesmu mēģinājis. Tiklīdz būs google pay legāli ieinstalējama no playstore, uzlikšu.

    Kursors.lv
    18.11.2020 14:10
    Reply to  rudzu rikas

    Ja vēl ir pulkstenis, kas nodrošina šādu funkciju, vispār prieks un laime. Maks un telefons paliek kabatā.

    rudzu rikas
    18.11.2020 15:57

    Pret rokas pulksteņiem man ir atsevišķa nepatika. Mūsdienās liekas traucējoši nēsāt uz rokas, tāpēc nēsāju kabatā lielisku old-school casio pulksteni, bez siksniņas. No rītiem izmantoju kā pamata modinātāju. :) Ja modernajiem pulksteņiem būtu vismaz 30 dienas laiks no 1 uzlādes, iespējams, pārietu uz tāda pulksteņa nēsāšanu kabatā.

    Kursors.lv
    18.11.2020 16:28
    Reply to  rudzu rikas

    Katram savi tarakāni galvā :)

    1030
    18.11.2020 14:20

    Viss ir labi, kamēr vari uzlādēt gadžetus. Karte darbojas bez lādēšanas. Un jā – nevajag atbildēt, ka visiem ir iespēja uzlādēt telefonu, to es tāpat zinu. Izņemot reizes, kad šādas iespējas nav.

    digitalk
    18.11.2020 14:51
    Reply to  1030

    pfff, tak klasika. Frīdis, motokluba «Vēja brāļu ordenis» prezidents, braucot uz ārzemēm vienmēr ņem līdzi skaidruci tās valsts valūtā (es arī), jo, pārbraucot robežu, maksas tualetē tevi pasūtīs aiz tuvākā stūra, kur vari saķert pārsimt eiro sodiņu par teritorijas piegānīšanu. vai arī blakus kioskā nepārdos tik ļoti kāroto sviestmaizi, jo tava karte neir pareiza.

    1030
    18.11.2020 15:11
    Reply to  digitalk

    zini, paldies kovīdam, ka tā laikā autobusā maksāšana ar karti ir kļuvusi par pašsaprotamu lietu.
    vēl gadus atpakaļ šoferiem bija mazliet aizvainota seja un komentāri “par karti iepriekš jābrīdina”, tad sekoja pailgs čakars kamēr šoferis sabakstīja bakstāmo un tad – ja gāja inets – varēja arī iztikt bez skaidrās naudas. Tiesa, arī tagad skatos, lai būtu līdzi skaidrais, nekad jau nezin kas atgadās.

    Laukos aiziet pēc olām vai samaksāt izpalīgam par saimniecības darbiem, nu kāds telefons, kāda karte! nauda, tikai skaidra nauda, vietām ietu cauri šķidrā valūta.

    rudzu rikas
    18.11.2020 16:01
    Reply to  digitalk

    Protams, uz ārzemēm jāņem arī skaidrucis. Cik nav bijušas situācijas Āzijā, kur visādi mēģina izvairīties no apmaksas ar kartēm pat visādos nosacīti augstas klases vietās. “Lej ūdeni” no sērijas, šodien mums aparāts nestrādā, pat parāda kaut kādu aizvēsturisku termināli aplīmētu ar skoču, bet nu pienāciet rīt, tad jau strādās. Meli. Var jau viņus arī saprast, jo negrib maksāt starpniekiem. Par nodokļiem vispār nesapotu, kā tos Āzijā maksā un kā tās valstis vispār kopā turās.

    Kursors.lv
    18.11.2020 15:28
    Reply to  1030

    Tur kur nav iespējas uzlādēt telefonu, nav arī maksājumu termināļu.

    1030
    18.11.2020 15:43

    nu, protams.
    Tu izvelcies no meža ar traumētu kāju un izlādētu telefonu pēc nakšņošanas kur nakts pārsteidza – varētu paēst, tad braukt mājās. Tikai vispirms jāuzlādē telefons! Tu varētu uzreiz samaksāt ar karti, jo telefons ir noslīcis. Utt.

    Protams, cilvēkam kas dzīvo pilsētā, vairumā gadījumu pietiek ar modernajām iespējām.

    Kursors.lv
    18.11.2020 16:29
    Reply to  1030

    Jā, ja dzīvojam mežā, tad skaidra nauda visdrīzāk būs noderīgāka. Vai kaut kāds medījums un ogas, lai var iemainīt pret citu nepieciešamu preci :)

    Ivars
    21.11.2020 03:01

    Nav vajadzīgs mežs. Nupat (šodien) man bija gadījums, ka samsungs pasaka, ka usb ports uzbudinājies (esot pārāk mitrs), tādēļ neko nevajag spraust iekšā (dīvaini, bet samsungam ir tāda attieksme). Kā rezultātā baterija jau visas rezervju rezerves izsmēlusi un samaksāt par bezvadu lādētāju nav iespējams :)
    Nebūtu šādas pieredzes, domātu līdzīgi, bet tagad.. :)
    P.S. Tā kā kursors pastāv tikai uz to, ka telefons jāizmanto ar maciņiem (es vairs neatceros apskatu, kurā nebūtu pieminēts slidenums, pirkstu nospiedumi un to, ka jēdzīgi lietot tikai kopā ar maciņu), tad tā karte, ko ieliek kopā ar telefonu maciņā, neko nemaina. Un ir vienalga ar ko maksāt. Tb šitādai figņai telefonā nav nekāda jēga :)

    Jānis
    22.11.2020 19:42
    Reply to  Ivars

    Kristaps ir vienkārši datoriķis. Cash ir king. Sāksim ar to ka ne visur ir bezkontakta termināli. Rīga pat ir restorāni, kur visu mūžu tikai skaidru naudu ņem. Jā pilsētas centrā. Ar to diskusijas arī beidzās, jo ārpus Rīgas un Latvijas lieto skaidruci. Ir izņēmumi āzijā, kur unionpay dominē. Tur jā telefons populārāk par karti. Ceļojuma bez piķis fizisks braukt ir neērtības! 1001 vieta un situācijas kad vari ieskrieties ar savu bezskaidro naudu. No bezskaidras naudas vispopulārākais kartes. Tik tur arī pa valstīm ir kur mastercard populārāki, citur visa, pastāv jau vēl viskas. Tad tu ar to karti staigāsi pa pilsētu un domāsi kā dabūt cash, lai nopirktu padzerties! Ķīnietis Latvijā ar unionpay cik labi jūtas? :) Tomēr caurmērā bezskaidra nauda ir čakers! Tas ir ērti tik ikdienā Rimi mājas.

    Kursors.lv
    22.11.2020 20:16
    Reply to  Jānis

    Jā, es pārsvarā uzturos Rīgā un skaidra nauda pēdējos vismaz 5 gados praktiski netiek lietota. Bet es gan īpaši nenodarbojos ar visādām šeidī lietām, tāpēc ikdienā nejūtu to, ka cash is king.

    Jānis
    22.11.2020 21:28

    Nu šeidi lietās jau sen čemodana naudu nenesā. Runa par ikdienas pirkumiem. Tas pats mansis pieminētais Ķīnas pilsonis. No viņa bezskaidru naudu paņemt lv kaut cik sāka 2019 gada beigās. Visa, tu domā ar to viegli dzīvot Eiropā? Ir valstis kur tā vienkārši plastmasas gabaliņš. American express jau tadspats stāsts. Noreķināties ar telefonu, ar to LV ākstas datoriķi. Ne masa. Ir kas vēl uz pastu iet pēc naudas, katru mēnesi!

    Jānis
    22.11.2020 21:45

    https://pasts.lv/lv/zinas/4534-vsaa-maksajumu-piegadi-dzivesvieta-ar-latvijas-pasta-starpniecibu-izmanto-95-000-klientu Daži tūkstoši. Novēlu tev izbraukt kruizā tikai digitālo cash. Kad nokarās sistēma uz stundām 10. Ne ūdeni nopirksi, ne restorāns ēdīsi, ne kāds piķi aizdos. Tiem, kam cash tas smaidīs. Redzēju šogad dzīvē situāciju. I mežu nevajag! Bet za to pārdomas ar tukšu vēderu, dusmīgu sievu būs labās!

    Grifs
    22.11.2020 00:17

    Šodien izdevās pāris reizes norēķināries caur Gpay un tiešām reaģēšana ir krietni labāka. Zibenīga es pat teiktu. Tā kā nav slikta fīča.

    Kursors.lv
    22.11.2020 09:38
    Reply to  Grifs

    Bet tu turēji atvērtu Google Pay aplikāciju?

    Renārs Benars
    22.11.2020 11:13

    Nav jātur aplikācija speciāli atvērta, vajag tikai ieslēgtu NFC. Salīdzinot ar SEB lietotni, kurai reizēm ir pāris sekunžu aizture un citi niķi, GPay tiešām strādā zibenīgi.

    Kursors.lv
    22.11.2020 20:12
    Reply to  Renārs Benars

    Tā, tagad tiku tik tālu, ka ar aizbloķētu telefonu nekas nedarbojas, bet atliek to atbloķēt (pietiek vienkārši mājas ekrānā būt) un maksājums tālāk veicas automātiski.

    ubmars
    18.11.2020 17:35

    Kāds var pateikt vai maksājot ar Google Pay, vajag būt on-line mob. datiem, vai var būt offline ? Kaut kur lasīju, ka var būt offline.

    Maris Beikerts
    20.11.2020 12:45
    Reply to  ubmars

    Šodien izmēģināju, vairāki pirkumi dažādās vietās, mobilie dati / wifi nav nepieciešami. NFC, protams, ieslēgts

    Agris
    18.11.2020 21:42

    Šobrīd, kad maska uz deguna, jāatzīst, ka diezgan neērta tā maksāšana ar telefonu un vispār līšana telefonā..

    Laris Miberts
    19.11.2020 11:11

    Sveiki, no komentāriem un raksta nav saprotams vai ir nepieciešams NFC ?

    Kursors.lv
    19.11.2020 11:18
    Reply to  Laris Miberts

    Protams. Visi šie bezkontakta maksājumi darbojas izmantojot NFC.

    patrictietis
    19.11.2020 15:18

    Kristap, kā redzi, daudziem nav skaidrs, kas tas G pay ir par zvēru, ko viņš ēd un kur dzīvo… Prasās pēc real life testa un apskata, ne? Domāju, ka to tava komanda jau tā kā varētu uztaisīt, ne? :)

    Kursors.lv
    19.11.2020 22:02
    Reply to  patrictietis

    OK, rīt kādā veikalā pamēģināšu bezkontaktu formā ar Revolut karti nopirkt kādu burkānu.

    Wk17
    20.11.2020 18:50

    Varu apstiprināt, ka Google pay (no apkmirror) + Revolut virtuālā karte darbojas :) Veikts testa pirkums ar telefonu, veikalā

    Kursors.lv
    20.11.2020 19:00
    Reply to  Wk17

    Kāpēc tev vajag Google Pay vilkt no kaut kurienes papildus Revolut aplikācijai?

    Janis]
    20.11.2020 19:00

    Sveiks, Kristap!

    Radās jautājums – ja Google pay ir pievienotas vairākas kartes, kā bez Google pay lietotnes var norādīt ar kuru karti veikt maksājumu? No Google puses ir kāda oficiāla informācija, kad lietotne būs pieejama LV?

    Kursors.lv
    20.11.2020 19:14
    Reply to  Janis]

    Labi jautājumi, nezinu. Google Pay lietotne tagad rādās Google Play aplikāciju veikalā un to Latvijā varam lejuplādēt, tomēr reģistrēties nevaram, jo atbalsta tikai trīs valstis. Google un tamlīdzīgi grandi parasti nesaka, kad plāno palaist savus pakalpojumus kurā reģionā. Kad būs, tad būs.

    Par karšu izvēli arī nezinu, bet es domāju, ka to var nomainīt no Android iestatījumu puses – vismaz iespēju maksāt ar Swedbank, Citadeles vai Revolut bezkontakta maksājumu sistēmām. Tagad aktivizēju Google Pay bezkontakta maksājumus vairākām kartēm pašā Revolut lietotnē un būs jāaiziet uz veikalu, lai varu patestēt, kas tagad notiks, kad telefonu tuvināšu maksājumu terminālim. Būtu jāpiedāvā no kuras tieši kartes vēlos novilkt naudu par konkrēto maksājumu.

    Janis]
    20.11.2020 20:44

    Vispār ir viens cits veids, kā to var kontrolēt ar citiem paņēmieniem – piesaistot pie Google pay tikai Curve un caur to kontrolēt maksājumus no citām kartēm (iespējams šis variants noder kādam). Ja tev izdodas notestēt, kā Google pay reaģē uz piesaistītām vairākām kartēm, tad priecāšos par to dzirdēt ;)

    ubmars
    21.11.2020 19:11

    Pāris dienas lietoju testa nolūkiem GPay. Paņēmu no apk mirror, piesaistīju Revolut fizisko un Swedbank karti. Var nodefinēt kura būs pēc noklusējuma kā galvenais maksāšanas līdzeklis. Mobilie dati/wifi nav vajadzīgi, man strādāja bez tiem pēc kārtas kādien 5-6 pirkumiem.
    Bet saskāros ar vienu āķi : man Revolut kartei ir piesaistīts Circle K extra karte. Maksājot ar Revulot caur GPay, CircleK “nesaprot” GPay virtuālo numuru un attiiecīgi nepieškir extra kartes atlaides :(.

    Kursors.lv
    21.11.2020 20:12
    Reply to  ubmars

    Good point!

    Mikus
    20.11.2020 21:34
    Reply to  Janis]

    Ir viena noklusētā, kas pīkstinās, kad atbloķēts ekrāns un tad ir pārējās. Ja nav slinkums, pārējām vari salikt ikoniņas uz sākumekrāna (līdzīgi kā Swedbank), un, kad atbloķē, vnk uzspiest uz tās pirms maksājuma. Ja ne tā, tad var iet iekšā pašā Google Pay lietotnē un izvēlēties, no kuras kartes maksāt.

    Vēl viens veids -> pieliec google pay ikonu uz sākumekrāna un, pieturot uz tās, atvērsies saraksts ar visām kartēm. No tā tad var izvēlēties ar kuru maksāt.

    Man, atšķirībā no Kristapa, Google Pay neatrod iekš Play veikala, joprojām. Tomēr to diezgan viegli novilkt no apkmirror.

    Last edited 3 years ago by Mikus
    Kursors.lv
    20.11.2020 22:36
    Reply to  Mikus

    Hmm, cik interesanti. Es biju novilcis kaut kādu nepareizo programmu. Nosaukums arī bija Google Pay, bet pēc tam sekoja uzraksts (Early Access). Ar to netiku tālāk par to reģistrāciju, kas nav pieejama Latvijai. Pameklēju aplikāciju sarakstā pašā telefonā un atradu vēl vienu tāda paša nosaukuma Google Pay aplikāciju un tajā ir tieši tas, ko aprakstīji – karšu saraksts ar iespēju izvēlēties vienu noklusēto. Pievienoju sarakstam arī manu Swedbank karti un tagad tā uzrādās kopā ar visām reālajām un virtuālajām Revolut kartēm. Paša telefona iestatījumos pie bezkontakta maksājumu risinājumiem esmu iebakstījis Google Pay un nākamos pirkumus mēģināšu veikt caur šo sistēmu. Redzēs, kas tur sanāks. Paldies par ieteikumu!

    Janis]
    21.11.2020 13:14
    Reply to  Mikus

    Paldies par ieteikumu. Šis risinājums strādā ļoti labi.

    Janis]
    22.11.2020 10:50
    Reply to  Mikus

    Ar GPay novilkšanu no apkmirror saskaros ar problēmu – google (mans minējums) pati to “atspējo” un GPay lietotne pazūd no programmām (jau 2 reizes tā notika). Vai ir zināms kā šo problēmu risināt?

    Mikus
    23.11.2020 18:12
    Reply to  Janis]

    Interesanti, nebiju vispār pat pamanījis, ka tur ir tik daudz versijas. Kaut kā instinktīvi neesmu vilcis early access. Man ir 2.119.340301324 versija. Nekas nepazūd jau n dienas. Zem versijas informācijas poga Atjaunināt rādās, bet nav nekādas reakcijas, kad piespiež. Ir kāda jēga no early access versijas?

    Vjaksa
    21.11.2020 15:42

    Uzinstalēju Google pay, ļoti ātri un vienkārši reģistrācija. Lielākā un būtiskākā starpība ko pamanu tagad norēķinoties veikalos ir, ka ar Swedbank aplikāciju bija ļoti bieži ilgi jāgaida (dažreiz vispār nenostrādā) kamēr aiziet tap to pay, tagad ar to pašu Swedbank karti caur Google pay maksājumi ar telefonu ir zibenīgi, vispār bez aiztures. Noteikti iesaku, labāk lietot Google pay.

    Last edited 3 years ago by Vjaksa
    Kursors.lv
    21.11.2020 16:30
    Reply to  Vjaksa

    Klau, kā tu iniciē maksājumu? Man no sākuma likās, ka var vienkārši pielikt aizbloķētu telefonu pie termināļa un kaut kas sāks notiks, bet tā tas gluži nedarbojas. Man nācās ierīci atbloķēt, palaist Google Pay lietotni un tikai tad terminālis varēja reģistrēt maksājumu.

    Kursors.lv
    23.11.2020 16:09

    Kādai tieši Android ierīcei Google Pay kontus var atrast zem Accounts sadaļas? Vismaz uz OnePlus 8T tādas iespējas nav. Ah, Android burvība, kad uz dažādām ierīcēm ir dažāda pieeja. Man telefonā sanāca dabūt Google Pay lietotni un caur to pievienot kartes.

    Janis]
    23.11.2020 17:20

    Kaspar, paldies par norādēm. Caur šo ceļu var manevrēt ar piesaistītajām kartēm un viss izskatās ok (man viss strādā. Izmantotā iekārta – Samsung Galaxy S10). Paldies!

    Mikus
    23.11.2020 18:21

    Lai izvēlētos karti, ar ko maksāt, vajag iet iekšā settings->google->account services->google pay? es citādāku veidu šobrīd neatrodu

    Elektriķis
    23.11.2020 18:37

    Skatoties šo ņemšanos, pārgāja vēlme migrēt uz Androīdu, palikšu pie arogantā Ābola, tur šis serviss strādā labi.

    rudzu rikas
    25.11.2020 00:14

    Iedomājos 1 lietu, kāpēc maksāšana ar telefonu ir drošāka nekā vienkārši ar karti. Maksājot ar karti (piem., veikalā) pastāv tomēr varbūtība, ka kartes dati vari tikt nosperti (piem. kaut kādā veidā slēpti uzņemot video ar kartes numuru un cvc). Jā, pastāv arī bez numura kartes (pie mums nav izplatītas) vai nu arī pats vari aizlīmēt ar “izoleni” vai noskrāpēt cvc, tomēr tas lieks čakars.

    Reklāma