Zviedru elektrisko skrejriteņu nomas serviss Voi, kas darbojas gan Lielbritānijā, gan kontinentālajā Eiropā testē datorredzes un mašīnmācīšanās algoritmus, kuri ar augstas izšķirtspējas kamerām palīdzēs braucējiem gan vadīt skrejriteni, gan atpazīt gājējus.

Voi sadarbojas ar vēl vienu jaunuzņēmuma Luna, lai praksē iedzīvinātu šo sistēmu, kura skrejriteņu izmantotājiem ļaus labāk organizēt savu braucienu ļoti blīvi apdzīvotās teritorijās. Tāpat šīs kameras sniegs ieskatu par kādu virsmu pārvietojas braucēji ar iespēju sniegt informatīvu ziņojumu, ja skrejriteņa vadītājs pārāk daudz laika brauc pa neatbilstošu ceļu. Datorredze būs spējīga atpazīt vai tiek braukts pa veloceliņu, ietvi vai automašīnām paredzēto ceļa daļu.

Reklāma

Papildus šādam atbalstam, Voi GPS tehnoloģija ir spējīga noteikt elektroskrejriteņa lokāciju ar precizitāti līdz centimetram, kas pakalpojumu sniedzējam sniegs iespēju noteikti to, vai skrejriteņi nerada nevajadzīgu blokādi uz ceļa. Tāpat tas ļaus samazināt pakalpošanas izmaksas. Pirmie testi ar kameru izmantošanu sāksies Nortamptonā, Anglijā.

Kā redzams, tad elektroskrejriteņu servisi domā par pakalpojuma drošības uzlabošanu, ar ko šis pārvietošanas veids neizceļas un pēdējos gados ir kļuvis par ļoti aktuālu un populāru veidu. Tikmēr Latvijā daži pieejamie mobilitātes servisi jau paziņojuši, ka savu aktīvo sezonu ir beiguši, tāpēc mūsu ikdienas satiksmi tie kādu laiku netraucēs.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Nez ko šis stučītājs teiks par braukšanu pa granteni? Uzskatīs ka briesmīgi apceļu zaķus un stirnas vai citādi? Oktobrī ar Bolt skūteri pa veloceļu braucot, iebraucu remontējamā posmā ap 200m garumā bez asfalta ar noblietētu granti apakšā. Ja gribētu atgriezties un apbraukt, nāktos taisīt nevajadzīgu 5 km līkumu. Tā lēnām arī pārbraucu.

1413

Nomas elektrotransportam vajag nevis kameras, bet ātri nomaināmās smadzenes – spriežot pēc tā kā tos novieto lietotāji. Šorīt vienu elektromopēdu nostūmu nost no šauras ietves, otru – no ielas, kur tas bija atstāts tieši ielas vidū. Ne maģistrālā, bet iela pa kuru reizēm brauc auto. Zīmīgi, ka manu acu priekšā divi auto sabremzējās, lai apbrauktu to verķi un neviens neapstājās, lai to nostumtu nost. Manuprāt, bija milzu kļūda atļaut iznomāšanu, nereglementējot novietošanu un neuzraugot ievērošanu. Varbūt ja kāds no paraksta licējiem tumsā uzbrauks tādam hrenam virsū, sadauzīs savu auto vai nomauksies no velosipēda, tad arī atcerēsies sēdi, kurā tika lems… Read more »

Jānis Baumanis

Laikam visi braucamo iznomātāji vēl nepiebrasa nobildēt un aizsūtīt kā braucamais brauciena beigās atstāts. Daži jau prasa. Varēji arī pats nevietā atstātos braucamos nobildēt un foto aizsūtīt iznomātājam. Uz to viņiem pienākas reaģēt.

1413

Iznomātājam? Var mēģināt…parasti aizsūtu RPP, kuriem viss ir zili paralēli, jo dzīvē ir lielākas nelaimes par šķērsām atstātu braucamo, ko pat bērns var pastumt malā, ja traucē (ja skatāmies no PP puses).

1413

Protams, ir iespēja ka viens nolika ielas malā, otrs nolēma ka būs prikolīgi ielas vidū. Noparkotu auto neviens neiestums brauktuves vidū, pieķēdētu velo – arī. Skūterus, kas nekur nav jāpieķēdē, katrs garāmgājējs aiz gara laika var nilkt kristojuma vidū. Sak, redzēs, kas sanāk. Un ja kādam smadzenes ir šķības, tad vilkt kautko speciāli tam būs slinkums, bet turpat stāvošs skūteris – dod tik šurp!

Krotow

Pret joku cienītājiem arī domāta obligātā braucamā novietojuma foto nosūtīšana no iznomātāja aplikācijas brauciena beigās. Manuprāt vairumā gadījumu tas tiešām strādā. Kopš šovasar manā mājā ievesies viens, kurš Bolt skūterus lieto kā taksi, dažus skūterus esmu pavācis malā no ietves vidus ar foto nosūtīšanu Bolt-am komplektā. Izskatās, ka nostrādāja. Tagad viņš skūterus sācis likt aiz mājas, kur tie nevienu netraucē. Protams, ir pofigisti un slimie, kā tie kadri, kuri skūterus meta kanālā ar plātīšanos YouTube. Pirmajiem uz laiku būtu jāatsaka nomas braucamo izmantošana. Ar otriem jāstrādā policijai.