Reklāma

Uzņēmums Voi testē elektriskos skūterus, kuri spēj atpazīt gājēju kustību

Jaunākie raksti

Audi iepazīstina ar pēdējo R8, kas izmantos iekšdedzes dzinēju

Vācu autoražotājs Audi iepazīstinājis ar pēdējo R8 superauto modeli, kas izmantos iekšdedzes dzinēju - gatavojoties pārejai uz elektroauto, Audi...

Apple Music straumēšanas servisā pieejami jau 100 miljoni dziesmu

Oktobra sākumā mūzikas straumēšanas serviss Apple Music sasniedzis visai zīmīgu atzīmi, jo servisā tagad pieejamas vairāk nekā 100 miljoni...

Īlons Masks atkal izsaka piedāvājumu iegādāties “Twitter”

Šajā pavasarī un vasarā gan ikviens Īlona Maska fans, gan nīdējs varēja sekot līdzi viņa juceklīgajiem lēmumiem saistībā ar...

Hyperice Hypervolt 2 masāžas pistoles apskats

Hyperice Hypervolt 2 ir masāžas pistole, kas ir viens no pašmasāžas veidiem. Šāda masāžas pistole ļauj mājās paveikt to...

Parādījušās jaunāko Nvidia GeForce RTX 4090 videokaršu cenas Eiropā

Septembra otrajā pusē Nvidia izziņoja jaunu jaudīgāko videokaršu sēriju RTX 4090, un tagad iespējams novērtēt to cenu Eiropas tirgum,...

Zviedru elektrisko skrejriteņu nomas serviss Voi, kas darbojas gan Lielbritānijā, gan kontinentālajā Eiropā testē datorredzes un mašīnmācīšanās algoritmus, kuri ar augstas izšķirtspējas kamerām palīdzēs braucējiem gan vadīt skrejriteni, gan atpazīt gājējus.

Voi sadarbojas ar vēl vienu jaunuzņēmuma Luna, lai praksē iedzīvinātu šo sistēmu, kura skrejriteņu izmantotājiem ļaus labāk organizēt savu braucienu ļoti blīvi apdzīvotās teritorijās. Tāpat šīs kameras sniegs ieskatu par kādu virsmu pārvietojas braucēji ar iespēju sniegt informatīvu ziņojumu, ja skrejriteņa vadītājs pārāk daudz laika brauc pa neatbilstošu ceļu. Datorredze būs spējīga atpazīt vai tiek braukts pa veloceliņu, ietvi vai automašīnām paredzēto ceļa daļu.

Papildus šādam atbalstam, Voi GPS tehnoloģija ir spējīga noteikt elektroskrejriteņa lokāciju ar precizitāti līdz centimetram, kas pakalpojumu sniedzējam sniegs iespēju noteikti to, vai skrejriteņi nerada nevajadzīgu blokādi uz ceļa. Tāpat tas ļaus samazināt pakalpošanas izmaksas. Pirmie testi ar kameru izmantošanu sāksies Nortamptonā, Anglijā.

Kā redzams, tad elektroskrejriteņu servisi domā par pakalpojuma drošības uzlabošanu, ar ko šis pārvietošanas veids neizceļas un pēdējos gados ir kļuvis par ļoti aktuālu un populāru veidu. Tikmēr Latvijā daži pieejamie mobilitātes servisi jau paziņojuši, ka savu aktīvo sezonu ir beiguši, tāpēc mūsu ikdienas satiksmi tie kādu laiku netraucēs.

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow
14.11.2020 13:43

Nez ko šis stučītājs teiks par braukšanu pa granteni? Uzskatīs ka briesmīgi apceļu zaķus un stirnas vai citādi? Oktobrī ar Bolt skūteri pa veloceļu braucot, iebraucu remontējamā posmā ap 200m garumā bez asfalta ar noblietētu granti apakšā. Ja gribētu atgriezties un apbraukt, nāktos taisīt nevajadzīgu 5 km līkumu. Tā lēnām arī pārbraucu.

1413
14.11.2020 14:13

Nomas elektrotransportam vajag nevis kameras, bet ātri nomaināmās smadzenes – spriežot pēc tā kā tos novieto lietotāji. Šorīt vienu elektromopēdu nostūmu nost no šauras ietves, otru – no ielas, kur tas bija atstāts tieši ielas vidū. Ne maģistrālā, bet iela pa kuru reizēm brauc auto. Zīmīgi, ka manu acu priekšā divi auto sabremzējās, lai apbrauktu to verķi un neviens neapstājās, lai to nostumtu nost. Manuprāt, bija milzu kļūda atļaut iznomāšanu, nereglementējot novietošanu un neuzraugot ievērošanu. Varbūt ja kāds no paraksta licējiem tumsā uzbrauks tādam hrenam virsū, sadauzīs savu auto vai nomauksies no velosipēda, tad arī atcerēsies sēdi, kurā tika lems… Read more »

Jānis Baumanis
14.11.2020 14:33
Reply to  1413

Laikam visi braucamo iznomātāji vēl nepiebrasa nobildēt un aizsūtīt kā braucamais brauciena beigās atstāts. Daži jau prasa. Varēji arī pats nevietā atstātos braucamos nobildēt un foto aizsūtīt iznomātājam. Uz to viņiem pienākas reaģēt.

1413
14.11.2020 14:45

Iznomātājam? Var mēģināt…parasti aizsūtu RPP, kuriem viss ir zili paralēli, jo dzīvē ir lielākas nelaimes par šķērsām atstātu braucamo, ko pat bērns var pastumt malā, ja traucē (ja skatāmies no PP puses).

1413
14.11.2020 14:49

Protams, ir iespēja ka viens nolika ielas malā, otrs nolēma ka būs prikolīgi ielas vidū. Noparkotu auto neviens neiestums brauktuves vidū, pieķēdētu velo – arī. Skūterus, kas nekur nav jāpieķēdē, katrs garāmgājējs aiz gara laika var nilkt kristojuma vidū. Sak, redzēs, kas sanāk. Un ja kādam smadzenes ir šķības, tad vilkt kautko speciāli tam būs slinkums, bet turpat stāvošs skūteris – dod tik šurp!

Krotow
14.11.2020 14:56
Reply to  1413

Pret joku cienītājiem arī domāta obligātā braucamā novietojuma foto nosūtīšana no iznomātāja aplikācijas brauciena beigās. Manuprāt vairumā gadījumu tas tiešām strādā. Kopš šovasar manā mājā ievesies viens, kurš Bolt skūterus lieto kā taksi, dažus skūterus esmu pavācis malā no ietves vidus ar foto nosūtīšanu Bolt-am komplektā. Izskatās, ka nostrādāja. Tagad viņš skūterus sācis likt aiz mājas, kur tie nevienu netraucē. Protams, ir pofigisti un slimie, kā tie kadri, kuri skūterus meta kanālā ar plātīšanos YouTube. Pirmajiem uz laiku būtu jāatsaka nomas braucamo izmantošana. Ar otriem jāstrādā policijai.

Reklāma