Vācu autoražotājs “BMW” beidzot prezentējis sava konceptauto “iNext” ražošanas versiju, kurai dots nosaukums “iX”. Jaunais auto izmēros būs līdzīgs “X5” un pats ražotājs to sauc par savu tehnoloģiju flagmani.
Šis būs otrais pilnībā elektriskais “BMW”, kas seko septiņus gadus vecā “i3” pēdās. Šai mašīnai būs jākonkurē ar tādiem citu autoražotāju veikumiem kā “Audi e-tron”, “Mercedes EQC” un “Tesla Model S”.
“iX” veidots uz jaunas platformas, kura balstīta uz alumīnija un oglekļa šķiedras kombināciju. Lai gan šī ir pilnīgi no jauna izstrādāta platforma, tā esot ļoti labi savietojama ar citām ražotāja veidotajām platformām un elementi no šīs platformas tiks izmantoti arī nākamo uzņēmuma elektroauto tapšanā.
“BMW” oficiālajā prezentācijā gan pārāk neaizrāvās ar tādu būtisku lietu kā tehnisko specifikāciju atklāšana. Netiek atklāts pat bateriju izmērs, zināms vien tas, ka dārgākā versija tiks aprīkota ar bateriju, kuras ietilpība pārsniedz 100 kW, kas ar vienu uzlādi ļaus nobraukt ap 600 kilometriem. Auto attīstīs ap 500 zirgspēkiem un līdz 100 km/h tas spēs paātrināties 5 sekundēs.
Mašīnu būs iespējams lādēt ar 200 kW jaudu, kas no 10 līdz 80 procentiem ļaus uzlādēties nepilnu 40 minūšu laikā. “BMW” skaidro, ka tehnoloģiski šis būs visattīstītākais no visiem ražotāja modeļiem šobrīd. Tam ir lielāka skaitļošanas jauda nekā jebkuram līdzšinējam “BMW” modelim un tas atbalstīs “Level 3” autonomo braukšanu.
Salonā izmantoti otrreiz pārstrādāti materiāli, bet sēdekļi veidoti no īpašas mikrošķiedras. Īpaši pamanāma ir multifunkcionālā stūre, kas nav apaļa, bet gan sešstūraina. Multimediju sistēma un instrumentu panelis, protams, ir digitāli. Šoreiz tie apvienoti vienā ekrānā, kas nedaudz ieliekts uz vadītāja pusi. Mašīnai nebūs viduskonsoles tās klasiskajā izpratnē – daļa funkciju, piemēram, ātrumkārbas selektors atrodas elkoņbalsta galā. Lai arī slēdžu un pogu kopumā būs mazāk, ja salīdzinām ar pašreizējiem “BMW” modeļiem, tie pilnībā tik un tā nepazudīs.
“BMW” neziņo “iX” cenu, bet, ņemot vērā flagmaņa statusu un tehnoloģijām pārbagāto piedāvājumu, auto noteikti nebūs no lētajiem un maksās līdzīgi kā jauns “X5”. Pie klientiem šis modelis nonāks nākamā gada beigās vai 2022. gada pirmajā pusē.
Tautā jau sāk ierēkt par Fīrera ūsiņu stila resti! :D
Man jaunā BMW reste drīzāk atgādina bebra zobus. Kaut kāds tizlums IMHO. Viņiem tur dizaina centrā laikam ķīnieši savairojušies.
Nevis savairojušies, bet dizains ir mērķēts uz Ķīnas tirgu, jo tas ir ienesīgāks par ziemeļamerikas un eiropas tirgu kopumā un Ķīna pieprasa tieši tādas restes kā pūķa nāsis.
Tie tizlie elektroauto “kalpaki” laikam neplāno pazust. Tikai paša dārgākā gala ražotāji spēj uztaisīt praktiskus un skaistus diskus priekš elektroauto.
Ne parāk glītā Citreon DS7 vēl neglītāks, bet stipri pompozāks radinieks.
Bez tās bļembas pircēju loks stipri sašaurinātos. BMW dizaina bardaks un bezsakars te izcili spiežas ārā – visi elementi beztēmā samesti.
Nav ko zākāties par dizainu, viss ir mūsu galvās. Pēc laika šķitīs smuki. Galvenais ka iekšā izskatās mīksts un ērts. Arī tiem, kuriem vajag mīkstu priekšpaneli būs izdabāts. Kaut gan gandrīz visu tā mīkstumu nosedz platais ekrāns.
Vizuāli man ļoti patīk! It īpaši interjers. Provizoriskā cena gan… ja kā x5, sakarīgi nopakots ap 90-100k…. hmm…. nu nē…. ja nu vienīgi nobraukums ar vienu uzlādi 800km ;D
Loti svarigi jusu komentari par dizainu, vini tos noteikti nems veera nabagmaajas iemiitnieki, izdari pakalpojumu un neperc so auto, paga, taa pat nevari atlauties, tapec kiiksti tikai….
nemāki uzinstalēt latviešu valodas klaviatūras draiveri un pat neproti izmantot transliterāciju diakritiskajām zīmēm? ej, palaizi apsarmojušo riepu no padomijas žiguļa, spējīgais visu nopirkt interneta tekstos.
Lai liek iekšā ko grib, bet Renault2 es pat redzēt negribu, kur nu vēl pirkt. Uz ceļa klaunu atpazīstamība garantēta.