Piesprādzēšanās jau gadiem ilgi ir viens no drošības stūrakmeņiem automašīnās. Ja to nedarīsiet, policija rūpēsies, lai par to atbildat ar sava maka saturu, bet aizmirst piesprādzēties mūsdienu mašīnā ir gandrīz neiespējami – auto ar neciešamu skaņas signālu uzreiz par to steigs atgādināt.
Tomēr piesprādzēšanās tumsā mēdz būt sarežģīta, jo ieraudzīt drošības jostas sprādzi var būt diezgan sarežģīti, īpaši, ja esat svešā mašīnā. “Škoda” ar vienkāršu, tajā pat laikā ģeniālu risinājumu šo problēmu risina – drošības jostas atlaišanas poga jaunajā mehānismā ir caurspīdīga un tajā iebūvēta LED diode.
Kad neviens nesēž sēdeklī, poga ir izgaismota baltā krāsā un tādējādi labāk redzama tumsā. Iesēžoties krēslā, sensors reaģē uz cilvēka svaru un poga kļūst sarkana, tādējādi atgādinot, ka jāpiesprādzējas. Kad tas izdarīts, poga kļūst zaļa.
Pagaidām šī jaunā sistēma vēl ir izstrādes procesā un “Škoda” neziņo, kad tā varētu nonākt sērijveida automašīnās. Tomēr ražotājs jau patentējis šādu risinājumu visā pasaulē.
Nav jau slikts risinājums, tomēr, ja auto ražotājs savu mājasdarbu ir izpildījis pareizi, tad piesprādzēties vajadzētu būt vienkārši un ātri arī bez papildus pričendāļiem. Nemaz nerunājot par to, cik ļoti automātiski tas notiek nobraucot 10k ar vienu auto.
Uz vecumu gan paliek sāpīgāks jautājums aizsniegt pašu jostu pie sānu statnes.
E-tron Sportback ir šāds risinājums
.