Divi no Eiropas lielākajiem autokoncerniem “Daimler” un “Volvo” joprojām tic ūdeņraža pielietojumam nākotnes mobilitātē, tāpēc abas kompānijas vienojušās par sadarbību, lai izstrādātu ūdeņraža tehnoloģijas. Abas kompānijas veidos kopuzņēmumu, kura mērķis būs izstrādāt un ražot ūdeņraža degvielas šūnas komerctransportam.
Galvenais mērķis ir izstrādāt tehnoloģijas, kas būtu derīgas lielas slodzes apstākļos, piemēram, kravas automašīnām. Taču ūdeņraža tehnoloģijas varētu būt gana piemērotas, piemēram, ģeneratoriem. Iedomājieties ūdeņraža ģeneratoru ierastā dīzeļa ģeneratora vietā?
Lai arī abas kompānijas sadarbosies tehnoloģijas izstrādē, tās skaidro, ka paliks konkurentes visos citos aspektos, tostarp, kā šīs jaunās ūdeņraža degvielas šūnas integrēt savās automašīnās.
Protams, paies krietns laiks, kamēr no šīs sadarbības iegūsim kādus taustāmus rezultātus – abi autokoncerni uzskata, ka pirmie testi varētu sākties apmēram trīs gadu laikā, bet ražošana nesāksies līdz dekādes otrajai pusei.