Autokoncerna “General Motors” radītā braukšanas palīgsistēma “Super Cruise” kompānijas “Consumer Reports” veiktajos salīdzinošajos testos pārspējusi “Tesla Autopilot” sistēmu. Testēšanā izmantoti 17 auto, kas aprīkoti ar kādu aktīvo braukšanas palīgsistēmu.

Par šī testa pārliecinošu uzvarētāju kļuva “Cadillac CT6”, kas aprīkots ar “Super Cruise” sistēmu, savukārt “Tesla Model Y” bija otrajā vietā. Turpmākajos gados “General Motors” savu “Super Cruise” sistēmu ieviesīs vismaz 20 modeļos, tostarp, elektriskajā “Hummer”.

Reklāma

Gan ceļu satiksmes drošības eksperti, gan apdrošinātāji iepriekš brīdinājuši nepārvērtēt šo sistēmu spējas, neskatoties uz to, ka ražotāji tās nosauc par “Autopilot”, “Co-Pilot” vai jebkā citādi. Jau iepriekš šie sistēmu apzīmējumi nodēvēti par maldinošiem.

Šajā konkrētajā testā gan trasē, gan uz ceļiem “kadiljaks” savāca 69 no 100 punktiem, savukārt “Model Y” ieguva 57 punktus. Būtiskākā atšķirība ir meklējama faktā, ka “Super Cruise” sistēmā iekļauta infrasarkanā kamera, kas vērsta uz vadītāju, lai pārliecinātos, ka viņš pievērš uzmanību ceļam un ir gatavs iesaistīties.

Tāpat noskaidrots, ka “Autopilot” var vienkārši pēkšņi izslēgties, savukārt “Super Cruise” sistēma vadītāju brīdina par izslēgšanos. Eiropas drošības testos “Tesla” radītā sistēma ieguva 6. vietu 10 šāda veida sistēmu konkurencē. Lai arī tā tiek slavēta par labu sniegumu un spēju reaģēt arī ārkārtas situācijās, tomēr šī sistēma nespēj saglabāt vadītāju koncentrēšanos uz ceļu.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
10 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Silent1

Un tā mazā, bet svarīgā atšķirība, ka super cruise ir lietojams tikai uz atsevišķiem, speciāli sagatavotiem ASV lielceļiem, nemaz nav pieminēta. Kuram tas interesē, ne?

Yeo

Tesla Model 3 spēja normāli braukt pa Latvijas grants ceļu, bez problēmām izņemot līkumus, un turoties labajā malā (ir redzēts nofilmēts video). Būtu interesanti šādos sliktos apstākļos salīdzināt, kā visi ražotāji tiek galā.

Yeo

Super Cruise was also the top-ranked system with an 8/10 score in the Clear When Safe to Use metric: Cadillac stood out in this category because Super Cruise can be used only on pre-mapped, divided highways.

Kristaps Skutelis

Ja vienreiz nejauši sanāk, nevajag domāt, ka tas tā ir paredzēts un darbosies vienmēr. Man nepietiktu dūšas darīt tik dullas lietas.

1049

Būtu interesanti, kā cilvēki izmantotu uz vadīšanas rēķina ietaupīto laiku – izlasītu gudru rakstu, noskatītos košļeņseriāla epizodi vai pakomentētu kursorā?

Ja tas darbotos tā, ka uz attālu viensētu var aizsūtīt robotauto pēc slimnieka, tad vēl saprotams. Ja cilvēki, kas brīvdienās ir pārēdušies grilējumus, braucot atpakaļ uz Rīgu miegojas un nevar pastūrēt – tiešām vajag?

digitalk

a ko, cilvēkiem jābrauc nākamās darbadienas rītā ap 4, lai paspētu pārģērbties un miegainu seju klanītos darbā, ja tehnoloģijas atļauj atbraukt laicīgi?

Krotow

Par to arī stāsts. No FSD ŗeāla jēga būs kad auto pats aizbrauks līdz norādītajai vietai, ievērojot luksoforus, ceļa zīmes, auto blakus joslās, reālo ceļa stāvokli ar nepareizās vietās saķēpātiem apzīmējumiem un pēkšņi ceļa vidū pilnīgā pālī esošu vasju. Līdz tam tas viss ir pļāpas un provokācija.

es pats

Būs smieklīgi – kā tas auto karpīsies ārā, kad noslīdēs no pāršpūres un nosēdīsies uz vēdera dubļos. Nu, tas pieņemot, ka auto pratīs braukt pa pāršpūri un laukam piebraukt no tās puses, no kuras to būs iespējams izdarīt (plikas GPS kartes nederēs, jo ceļa apstākļi mainās pēc katras apstrādātas cirsmas). Un tikai nesakiet, ka tas nav nepieciešams, es ar savu auto, tikko jaunu nopirktu, devos uz Ziemassvētku kauju takām ziemā, un es pat neesmu mežstrādnieks. Ja tādas iespējas nebūs, tad man tādu mēslu nevajag, labāk stūrēju pats. Bet parastie pašbraucošie auto eksistē jau sen, tos sauc par taksometriem.

test

Ja kāds viena video laikā 100 reizes atkārto “Fake”, tad tā noteikti ir, tagad mēs visi zināsim, tas ir pierādīts