Elektroauto ražotāja “Tesla” vadītājs Īlons Masks paziņojis, ka nākamgad uzņēmums pilnīgi noteikti uzsāks savu elektrisko automašīnu tirdzniecību Indijā. Dienvidāzijas valsts vismaz iedzīvotāju skaita ziņā ir otrs lielākais tirgus pasaulē ar vairāk nekā 1,3 miljardiem potenciālo klientu. Tiesa, ekonomiskās situācijas un dzīves līmeņa dēļ Indija līdz šim nav bijusi liels elektroauto noieta tirgus.
Jau 2019. gadā Masks norādīja, ka vēlas uzsākt tirdzniecību Indijā. Toreiz viņš teica, ka, ja ne šogad, tad pilnīgi noteikti nākamgad (2020. gadā). Kā redzam, tas vēl nav noticis.
Paredzams, ka “Tesla” Indijas tirgū iesaistīsies pamazām, atverot pāris auto tirdzniecības un servisa punktus valsts bagātākajās pilsētās. Būtiska problēma varētu būt arī Indijas izmēri – tā ir liela valsts, kur elektroauto lietošanai nepieciešama atbilstoša infrastruktūra. Mazticams, ka “Tesla” uzsāks masveida “Supercharger” lādētāju uzstādīšanu, jo tas gluži vienkārši var neattaisnot investīcijas.
“Tesla” veiksme Indijā lielā mērā būs atkarīga no ražotāja spējas padarīt savus auto lētākus, līdz ar to pieejamākos cilvēkiem ar zemākiem ienākumiem. Pagājušajā mēnesī “Tesla” pirmoreiz izziņoja plānus elektroauto par 25 tūkstošiem dolāru. Masks cer, ka šis auto nonāks tirgū 3 gadu laikā, taču “Tesla” ar sava vadītāja solījumu realizēšanu bieži vien veicies ne visai labi.
Indijā arī izveidojies iedzīvotāju slānītis pāris Latviju iedzīvotāju skaitā, kuri teslas var atļauties. Tiesa lādēties viņiem nāksies mājās. Un ar Indijas satiksmes īpatnībām autopilotā nepabrauksi :)
kamōn, tas slānis ir visur un vienmēr ir bijis, un Indijā respektabli cilvēki sēž aiz šofera, nevis “izbauda vienreizējo simbiozi ar labāko, ko inženieri jums varējuši sniegt”)
Nespējnieki sēž aiz šofera. Tas, ka viņi, apčakarējot citus, tikuši pie bagātības nav rādītājs viņu spējām, Tas ir rādītājs viņu nekaunībai. Tie, kas sapelnījuši ar savu prātu un spējām, tie izbauda braukšanu paši. Nevis sēž aiz šofera un shēmo nākošo miljonu kontā, jo nekad nav diezgan.