“Polestar” spiests atsaukt 2189 elektriskās automašīnas, lai novērtstu programmatūras kļūdu. Lai arī tas neizklausās ļoti daudz, tie ir pilnīgi visi līdz šim pārdotie “Polestar 2” modeļa elektroautomobiļi.
Problēma arī nav no mazākajām – programmatūras kļūdas rezultātā auto var pazaudēt jaudu un pilnībā apstāties, vadītājam to negaidot, tāpēc tas uzskatāms par risku satiksmes drošībai. Problēma līdz šim skārusi trīs mašīnas, bet tās rezultātā par laimi nav bijuši smagi negadījumi vai cietušie.
Programmatūras kļūme acīmredzot skārusi baterijas vadības moduli. Ražotājs norāda, ka kļūdu teorētiski iespējams atrisināt ar “over-the-air” programmatūras atjauninājumu, taču tāds nav paredzēts līdz nākamā gada sākumam, līdz ar to problēmu novēršanai būs jāapmeklē autodīleris.
lūk, ko nozīmē OTA – ka auto nepārtraukti ir online, saņem push paziņojumu par svarīgu apdeitu un ja nebrauc, tad pabrīdina ka vajadzēs xx minūtes un sāk instalēt ar īpašnieka piekrišanu.
vairumā gadījumu apdeits uzinatalētos nakts laikā, kompis restartētos un cilvēks braucot no rīta kur viņš brauc, redzētu paziņojumu ka bijis apdeits vai pat to neredzētu.
Ko vispār nozīmē – nav paredzēts? Tad paredziet…visdrīzāk, tur sūdi lielāki kā šie grib stāstīt. Kamēr tie nabaga cilvēki vēl sagaidīs savu rindu, kamēr aizbrauks…tur tiešām kāds vēl izbaudīs apstāšanos trešājā joslā vai nekurienes vidū.
OTA nav panaceja un tik pat labi var piegādāt atjauninājumu, kas “nobricko” visu sistēmu (ja neesi uz jūs ar programmēšanu un programmētājiem, tad vajadzētu saprast/būt pieredzei ar situāciju).
Tāpat IT (un tagad auto) pasaulē nav svešs termins “early access” ar visām tam izrietošajām sekām ;)
Aha, OTA katru mēnesi nobriko simtiem trubu – vai kas tāds ir dzirdēts? Cik lasīts, tad 95% gadījumu trubas nobriko forumu entuziasti, kas nesaprot izlasīto un cenšas to atkārtot pašu spēkiem. Ja apdeits ir testēts, kāda starpība, kā tas nonāk auto kompī – iestumj cilvēks ar kabeli vai automātiski? Manuprāt, daudz racionālāk būtu izplatīt apdeitu atomātiski un tiem dažiem nelaimīgajiem, kam nepaveicies, palīdzētu jau cilvēks – sēžot pie konsoles, attālināti pieslēgtos un pāršūtu softu, pa virsu uzmetot personalizētos iestatījumus no bekapa (beņķu un spoguļu regulējumi, radio stacijas, ventilatora režīms utt.) Laikos, kad tiek automatizēta pakalpojuma saņemšana (piem. biļešu tirgošana, veikala… Read more »
> Aha, OTA katru mēnesi nobriko simtiem trubu – vai kas tāds ir dzirdēts? Nu tikpat labi es varu atbildēt uz šo ar to pašu – Aha, Polestar2 (vai ievieto kādu ciu auto) katru mēnesi notiek atsaukumi? > Ja apdeits ir testēts, kāda starpība, kā tas nonāk auto kompī – iestumj cilvēks ar kabeli vai automātiski? Mans komentārs bija par to, ka nekādi brīnumi nenotiek – jebšu kāpēc nevarēja tad “notestēt” pirms auto izlaist.. Bez tam “par simtiem” trubu var palasīt, piemēram, par MS ķeskām – https://www.techradar.com/news/windows-10-update-is-reportedly-freezing-or-crashing-some-pcs-and-even-causing-boot-loops .. un to piedomāt kontekstā par ideju, ka principā iet uz to ka… Read more »
Kosmosa kuģus palaiž automātika, bet auto apdeiti tomēr būs rūķīšu roku darbs – izklausās ticami?
> Kosmosa kuģus palaiž automātika,
Kādu Spacex “launču” esi skatījies? Cik tur rūķīšu un mērkaķīšu sēž un kas dod akceptu “liftofam”?
p.s. secinu ka IT sfērā nedarbojies ..
protams, ka sēž. Bez automātikas neko arī nepalaistu, jo visu manuāli tur neizdarīt. Kosmoss ir galēji sarežģīta štelle, speciāli pieminēju jo tur nevar visu manuāli izdarīt.
Ātrvilcieni – kamēr cilvēks domās, būs jau dzelžu kaudze. Luksoforu vadības sistēma – sēž rūķi un taisa zaļo vilni? Atomstacijām ir operatori, bet kas vada normālās ekspl. režīmā – atkal rūķi?
Krotow – nevajag apdeitot brauciena vidū. Auto stāv garāžā – apdeits instalējas.
Ja būs gļuki, tad onka ar vadu tāpat uzinstalēs nepilnīgi testētu softu un pēc 3 mēnešiem palūgs atbraukt vēlreiz. Ja kļūda ļaus aizbraukt)
> Luksoforu vadības sistēma – sēž rūķi un taisa zaļo vilni? Atomstacijām ir operatori, bet kas vada normālās ekspl. režīmā – atkal rūķi? Nevajag visu bāzt vienā maisā .. luksofori un kosmosa kuģi vai atomelektrostacijas nav viens un tas pats, bet pat to visu pamanās saplēst (manuprāt, ir gana piemēru). > Ja būs gļuki, tad onka ar vadu tāpat uzinstalēs nepilnīgi testētu softu un pēc 3 mēnešiem palūgs atbraukt vēlreiz. Ja gļukus būs uztaisījis onka ar vadu (es pieņemu, ka šeit domā servisa darbinieku), tad visas problēmas ir onkas pusē (ja vien onka nevar pierādīt, ka visu veicis pēc ražotāja… Read more »
Kosmosa kuģi pagaidām vēl ir maz un organizāciju uzskaitē. Un to ekspluatāciju kontrolē ražotājs un palaidējs kopā. Attiecīgi ir +/- zināms, kā atjaunotā programma darbosies. Auto savukārt pērk ļoti daudz. Tai skaitā privātpersonas, kurām ir ļoti dažāda tehniskā izpratne. Mainīt auto programmu ceļa vidū arī nav prāta darbs. Plus ir jaunievedumi, kuri auto lietošanu padara tikai neērtāku (joks ar FSD un krēslu apsildes atslēgšanu teslām par piemēru). Tāpēc labāk likt jau pārbaudītu jauninājumu sev piemērotā laikā.
https://twitter.com/atomicthumbs/status/1032939627273805824 oriģinālais avots šķiet ir iznīdēts, bet šeit kāds ir saglabājis screenshotus ..
Piemēram konkrēti ļoti piemērots komentārs rakstam/problēmai: https://pbs.twimg.com/media/DlW543EU0AABSp0?format=jpg&name=small
OTA atjaunošana nav gluži triviāls pasākums. Ir strādāts pie preču pasūtīšanas sistēmas, kur OTA stilā atjaunoja Android klientu un datus dažādām versijām. Atjaunot firmvāveri auto iebūvētajiem mezgliem, kur sākotnējās programmu versijas var būt dajebkādas, ir vēl jautrāks pasākums. Bijušā darbinieka aprakstītais liecina par vēl kaut ko – ļoti sasteigtu “servera pusi”. Viss samaukts kopā ātri un daudz nedomājot par tālāko uzturēšanu – galvenais ka tagad strādā. Nav brīnums ka pēc tam nav vēlēšanās ķēpāties ar veco auto modeļu atjaunošanu, jo šie auto servisa centrā jājauc ārā, bloki jāliek stendā un jāatjauno manuāli. Laikietilpīgi un ļoti dārgi. Vieglāk pateikt klientam, lai… Read more »