2020. gads daudziem biznesiem bijis ārkārtīgi smags. Visiem zināmais vīruss radījis vērā ņemamas problēmas arī milzīgajai auto industrijai un kompānijām, kas ar to saistītas. Samazinoties auto tirdzniecības apjomiem, samazinājies pieprasījums pēc to daļām, tāpēc “Garrett” kompānija, kas ikdienā ražo automašīnu turbīnas, bijusi spiesta iesniegt “chapter 11” bankrota pieteikumu. Kompānija savā paziņojumā uzsver, ka problēmas radījusi kombinācija no samazinātiem tirdzniecības apjomiem un mantotām finansiālajām saistībām.

“Chapter 11” bankrots pēc ASV likumdošanas nozīmē, ka kompānija pārstrukturē savus parādus. Lielākajā daļā gadījumu uzņēmums turpina darbību. Tas ir sarežģītākais un dārgākais no bankrota pieteikumiem un pārādniekam jāpilda savas saistības pēc noteikta plāna. Šo konkrēto punktu iepriekš izmantojuši citi lieli uzņēmumi, piemēram, auto koncerns “General Motors” un aviolīnija “United Airlines”. Ar “Garrett” ražotajām turbīnām aprīkoti daudzi mūsdienu auto un kompānijas ražotās detaļas tiek uzskatītas par vienām no labākajām tirgū.

Viena no problēmas saknēm meklējama 2018. gada beigās, kad “Garrett” atdalījās no sava mātesuzņēmuma “Honeywell”. “Garrett” atdalīšanās beidzās, uzņēmumam pieņemot 30 gadu atlīdzināšanas līgumu. Šis līgums spieda “Garrett” uzņemties saistības par “Honeywell” piederošā zīmola “Bendix” tiesvedībām, kur šis zīmols tiek apsūdzēts par azbesta izmantošanu un tā radītajām sekām. “Garrett” pagājušā gada nogalē iesniedza apelāciju, norādot, ka šis līgums kompānijai tika uzspiests no māteskompānijas vadītājiem, lai “Honeywell” varētu atbrīvoties no finansiālajām saistībām, tāpēc “Garrett” centīsies panākt, lai vienošanos atzīst par spēkā neesošu.

Kā norāda “Garrett” izpilddirektors Olivers Rabillers, uzņēmuma pamati ir gana spēcīgi, taču koronavīrusa radītā pandēmija un atdalīšanās rezultātā radušās ilgtermiņa saistības izveidojušas nepanesamu slogu kompānijas biznesam.

“Garrett” iesniegtais bankrota pieteikums gan nenozīmē, ka paliksim bez turbo savām automašīnām. Kompānijas pārstāvji uzsver, ka tā ir iespēja restrukturizēties jaunu īpašnieku vadībā. Tiek ziņots, ka “Garrett” varētu nonākt investīciju grupas “KPS Capital Partners” īpašumā, bet darījuma vērtība tiek lēsta aptuveni 2,1 miljardu dolāru apmērā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments