Reklāma

“Mercedes” gatavojas ražot autobusus ar cietvielu baterijām

Jaunākie raksti

Microsoft izziņo, ka klasiskā Office 2021 versija būs pieejama sākot no 5. oktobra

Jau februāra sākumā Microsoft informēja, ka jaunākā Microsoft Office 2021 versija būs pieejama vēlāk šī gada laika, un pēc...

Apple iPhone 13 Pro modeļa grafiskā apstrādes jauda būs par 55% labāka nekā iPhone 12 Pro

Šajā nedēļā Apple beidzot izziņoja atjaunotus četrus iPhone 13 modeļus. Kaut arī tie vēl nav oficiāli nonākuši pie gala...

Xiaomi Eiropai izziņo Pad 5 planšetdatoru par €349

Xiaomi Pad 5 planšetdators būs pieejams pircējiem Eiropā, tā cena būs no 349 eiro. Xiaomi Pad 5 būs 11...

AGON PRO e-sporta monitoru klāstu papildina divi jauni modeļi

AGON by AOC nesen laidis klajā jaunu produktu kategoriju visprasīgākajiem un konkurētspējīgākajiem spēlētājiem un esportistiem: AGON PRO. Tagad klāstu papildina divi...

“General Motors” rekomendē “Chevy Bolt” elektroauto novietot 15 metru attālumā no citām mašīnām

"General Motors" koncerna paspārnē esošā "Chevrolet" zīmola elektroauto "Bolt" mediju virsrakstos pēdējā laikā nonācis ne to labāko iemeslu dēļ...

Pieņemts uzskatīt, ka transportlīdzekļi, kas aprīkoti ar cietvielu (solid-state) baterijām joprojām ir šķietami tāla nākotne. Iepriekš tika prognozēts, ka ar šī tipa baterijām mašīnas varētu sākt aprīkot šīs desmitgades vidū, taču “Mercedes” steidzas pa priekšu visiem. Kompānija vēsta, ka tā uzsāks “eCitaro G” autobusu ražošanu, kas aprīkoti ar cietvielu baterijām.

“Mercedes” piedāvātais risinājums pagaidām šķiet kā kompromisa variants, ja salīdzinām ar tām iespējām, ko no šīm baterijām solījuši citi ražotāji. Ražotājs sola, ka enerģijas blīvums viņu ražotajās cietvielu baterijās būs par 25 procentiem lielāks nekā jaunākās paaudzes litija jona baterijās, taču baterijām būs ierobežotas ātrās uzlādes iespējas, nekonkretizējot, ko tieši tas nozīmē. Iepriekš līdz ar cietvielu bateriju ienākšanu tika solīta milzīga izaugsme uzlādes tempos, atsevišķos gadījumos izskanot aplēsēm, ka baterijas pilnībā varēšot uzlādēt 15-20 minūšu laikā.

“Mercedes” sola, ka cietvielu baterijas būs ar 441 kWh ietilpību, salīdzinot ar 396 kWh ietilpību līdzšinējās litija jonu baterijās. Pagaidām nav izteiktas aplēses par nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi, taču varam prognozēt, ka tas būs par aptuveni 10 procentiem lielāks nekā līdz šim. Vācu autoražotājs baterijām sola 10 gadu vai 280 MWh garantiju.

Kompānija savā paziņojumā uzsver, ka tā uzņemas līdera lomu visā autobūvē, virzot šo tehnoloģiju sērijveida ražošanā, taču pagaidām netiek ziņots par vieglajiem auto, kas tiks aprīkoti ar šīm baterijām.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Tas viss protams ir moderni, teorētiski ekoloģiski utt. Tikai, negribu pat iedomāties kas notiks ar pasažieriem avārijas gadijumā, vai kādu citu iemeslu dēļ tiks bojāta baterija. Elle salīdzinot ar to būs vēsa un patīkama vieta.

Palasi par Solid-state akumulatoriem un ar ko tie atšķiras no “parastajiem” liquid-state akumulatoriem, un kādi ir ieguvumi.

Reklāma
Reklāma
Reklāma