Pieņemts uzskatīt, ka transportlīdzekļi, kas aprīkoti ar cietvielu (solid-state) baterijām joprojām ir šķietami tāla nākotne. Iepriekš tika prognozēts, ka ar šī tipa baterijām mašīnas varētu sākt aprīkot šīs desmitgades vidū, taču “Mercedes” steidzas pa priekšu visiem. Kompānija vēsta, ka tā uzsāks “eCitaro G” autobusu ražošanu, kas aprīkoti ar cietvielu baterijām.

“Mercedes” piedāvātais risinājums pagaidām šķiet kā kompromisa variants, ja salīdzinām ar tām iespējām, ko no šīm baterijām solījuši citi ražotāji. Ražotājs sola, ka enerģijas blīvums viņu ražotajās cietvielu baterijās būs par 25 procentiem lielāks nekā jaunākās paaudzes litija jona baterijās, taču baterijām būs ierobežotas ātrās uzlādes iespējas, nekonkretizējot, ko tieši tas nozīmē. Iepriekš līdz ar cietvielu bateriju ienākšanu tika solīta milzīga izaugsme uzlādes tempos, atsevišķos gadījumos izskanot aplēsēm, ka baterijas pilnībā varēšot uzlādēt 15-20 minūšu laikā.

“Mercedes” sola, ka cietvielu baterijas būs ar 441 kWh ietilpību, salīdzinot ar 396 kWh ietilpību līdzšinējās litija jonu baterijās. Pagaidām nav izteiktas aplēses par nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi, taču varam prognozēt, ka tas būs par aptuveni 10 procentiem lielāks nekā līdz šim. Vācu autoražotājs baterijām sola 10 gadu vai 280 MWh garantiju.

Kompānija savā paziņojumā uzsver, ka tā uzņemas līdera lomu visā autobūvē, virzot šo tehnoloģiju sērijveida ražošanā, taču pagaidām netiek ziņots par vieglajiem auto, kas tiks aprīkoti ar šīm baterijām.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Mārtiņš J

Tas viss protams ir moderni, teorētiski ekoloģiski utt. Tikai, negribu pat iedomāties kas notiks ar pasažieriem avārijas gadijumā, vai kādu citu iemeslu dēļ tiks bojāta baterija. Elle salīdzinot ar to būs vēsa un patīkama vieta.

Itanium

Palasi par Solid-state akumulatoriem un ar ko tie atšķiras no “parastajiem” liquid-state akumulatoriem, un kādi ir ieguvumi.