Kravas automašīnu ražotājs Scania šodien prezentē savu pirmo elektrisko kravas automašīnu klāstu, kas ir nozīmīgs pagrieziens uzņēmuma mērķī būt par līderi pārejā uz ilgtspējīga transporta sistēmu. Augstas veiktspējas hibrīds ar uzlādi no tīkla un pilnībā elektriskā kravas automašīna sākotnēji paredzēta pilsētvides pārvadājumiem.

“Esam lepni paziņot par Scania apņemšanos attīstīt elektrifikācijas risinājumus ilgtermiņā,” saka Scania prezidents Henriks Henriksons. “Turpmāk katru gadu mēs pakāpeniski elektrificēsim visu mūsu produktu klāstu, tādēļ šobrīd reorganizējam visu savu ražošanu šajā virzienā. Īpaši vēlos uzsvērt, ka pēc dažiem gadiem mēs ieviesīsim tālsatiksmes elektriskās kravas automašīnas, kuras pielāgotas ātrai uzlādei vadītāja obligātajā atpūtas laikā.”

Pilnībā elektriskā Scania kravas automašīna, kas tiek piedāvāta L un P sērijas kabīnēm – ir aprīkota ar bateriju komplektu 165–300 kWh un 230 kW elektrisko motoru, un tas ir līdzvērtīgs 310 zirgspēku jaudai. Klienti var izvēlēties starp piecām vai deviņām akumulatoru baterijām, kas ar vienu uzlādi nodrošinās maksimālo nobraukumu 250 km.

Scania hibrīds ar uzlādi no tīkla, kas pieejams L un P sērijas kabīnēm, nodrošina iespēju nobraukt lielus attālumus ar iekšdedzes motoru, kā arī līdz pat 60 km elektriskajā režīmā. Ja klients savos pārvadājumos izvēlas arī atjaunojamo degvielu, tiek ievērojami samazināta ietekme uz vidi.

Elektriskās kravas automašīnas var aprīkot ar virsbūvēm, kas paredzētas kravu pārvadājumu, āķu pacēlāju, pašizgāzēju, betona maisītāju, atkritumu savācēju, kā arī ugunsdzēsības un glābšanas dienestu darbu veikšanai.

Abi elektriskie auto ieņems nozīmīgu lomu transporta pakalpojumiem arvien pieaugošajās pilsētvides teritorijās visā pasaulē, kurās ir noteiktas zemu emisijas līmeņu iebraukšanas zonas. Šie auto paplašina arī transporta izmantošanas iespējas – nodrošinot klusu piegādi, transporta pakalpojumi turpmāk būs iespējami arī naktīs un agros rītos, izvairoties no satiksmes sastrēgumiem un grūtībām apstāties, veicot preču piegādi.

Pilnībā elektriskā kravas automašīna pieejama ar piecām akumulatoru baterijām (165 kWh) vai deviņām baterijām ar 300 kWh jaudu. Tā kā ir izņemts iekšdedzes motors, viena baterija izvietota motora vietā, bet atlikušās četras vai astoņas baterijas novietotas šasijas sānā.

Baterijas var ērti uzlādēt ar 130 kW līdzstrāvu, izmantojot Kombinētās uzlādes sistēmas (Combined Charging System) savienotāju. Uzlādes laiks no nulles līdz 80% ilgst aptuveni 40 minūtes piecu bateriju aprīkojumā, un aptuveni 65 minūtes, ja ir deviņas baterijas. Turklāt tās tiek nepārtraukti uzlādētas braukšanas laikā, izmantojot bremzēšanas enerģiju.

Tā kā hibrīdam ar uzlādi no tīkla  ir arī iekšdedzes dzinējs, akumulatoru baterijām ir mazāk vietas. 115 kW elektro motoram ir trīs baterijas ar kopējo jaudu 95 kWh. Uzlādes laiks līdz 80% ilgst aptuveni 35 minūtes. Papildus uzlādei, izmantojot bremzēšanas enerģiju, iekraušanas un izkraušanas laikā, akumulatora enerģiju var papildināt. Elektriskais spēka pārvads ir apvienots ar 280–360 zirgspēku iekšdedzes motoru. Nobraucamais attālums elektriskajā režīmā ir 60 km.

Ar abu kravas automašīnu klusais režīms un iespaidīgais paātrinājums pilnīgi elektriskajā režīmā ar 2200 Nm griezes momentu, sniedz nebijušu un aizraujošu braukšanas pieredzi.  “Mēs zinām, ka daudzi jauni un arī pieredzējuši autovadītāji novērtēs ieguldījumu ilgtspējīgā transportā un viņus vilinās iespēja būt starp pirmajiem ceļā ar šīm nākotnes kravas automašīnām.”

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Purns ar milzīgu gaisa pretestību, neraksturīgi elektroauto!

Krotow

Preču pievedējam no piepilsētas loģistikas centra līdz lielveikalam vai konteineru pārvietošanai nelielā attālumā lielu ātrumu nevajag.