Elektroauto ražotājs “Lucid” beidzot izziņojis sava pirmā auto – sedana “Air” cenas un specifikāciju. Paredzēts, ka bāzes versija maksās, sākot no 80 tūkstošiem dolāru, taču bāzes versijas specifikācija pagaidām netiek atklāta. Šis auto plānots kā “Model S” konkurents.
“Air Touring” versija maksās 95 tūkstošus dolāru – ar vienu uzlādi tā spēs veikt aptuveni 640 kilometrus, bet 100 km/h sasniegs 3,2 sekundēs. Šajā versijā auto būs 620 zirgspēki.
Par 139 tūkstošiem varēsiet iegūt “Air Grand Touring” – līdz 100 km/h 3 sekundēs, 820 zirgspēki un 800 kilometri ar vienu uzlādi. Šī versija būs aprīkota ar 113 kWh bateriju.
Visdārgākā versija būs “Air Dream Edition” – lai tiktu pie šī modeļa, būs jāšķiras no 169 tūkstošiem, taču tas piedāvās neticamu veiktspēju – 1080 zirgspēki, 2,5 sekundes līdz 100km/h un ceturtdaļjūdzi tas spēs paveikt 9,8 sekundēs. Ar vienu uzlādi tas spēs pieveikt ap 750 kilometriem.
“Air” sedans izstrādes procesā bijis jau vairākus gadus. Sākotnēji auto atklāšana bija paredzēta gada pirmajā pusē, taču to aizkavēja koronavīrusa pandēmija. “Lucid” vada bijušais “Model S” galvenais inženieris Pīters Roulinsons. Autobūves pasaulē tiek uzskatīts, ka “Lucid” ir pa spēkam sašķobīt “Tesla” vadošās pozīcijas elektroauto tirgū un “Air” sedans ir pirmais solis šajā virzienā. “Lucid” lepojas ar auto ārkārtīgi augsto efektivitāti, kas arī nodrošina lielo nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi. Kompānija arī likusi uzsvaru uz vietu salonā, darot visu, lai baterijas un citas komponentes būtu pēc iespējas kompaktākas.
Plānots, ka “Air” sedans un visas tā versijas pie klientiem nonāks nākamgad. Tad arī redzēsim, cik sekmīgs šis auto patiesībā ir.
100 km/h sasniegs 3,2 sekundēs – ar šo vismaz sākumā būs problēmas no satiksmes drošības viedokļa, kamēr cilvēki pielāgosies baterijauto paātrinājumiem (runa ne tikai par šo modeli). Nāksies braucot koncentrēties, kamēr vēl nav robotauto ikdienā.
Pēc tam, kad tie pilsētas reiseri mēnesi gaidīs salauztās pusasis/reduktoru un pārvietosies ar kājām, paātrinājumi vairs nebūs viņu ikdiena un kāda jēga no paātrinājuma, ja pie nākošā luksofora visi atkal satiksies :D
Man patīk viņu pieeja mašīnas reklamēšanai.Kā sāka ,lai runā skaitļi, nevis ābola vai Teslas haips . Lielākais nobraucamais attālums , ātrākā uzlādē (ātrāk par 300 kW h), labākais gaisa pretestības koeficients ( 0.21 ) ,2,5 reizes mazāki spēka agregāti kā citiem ( vairāk vietas salonā un bagāžai ), labākais paātrinājums un lielākā baterija. Mājas uzlādē ar 19.2 kWh ātrumu 80 Ampēru !!!??. Plus viņi strādā pie performance modeļa ar trīs dzinējiem kur uz aizmugurējās ass būs uzmontēti divi dzinēji ar 1300 zirgspēku kopējo jaudu. Cerams ka viņiem izdosies un pēc dažiem gadiem mēs varētu sagaidīt arī tautas vāģi par pieņemamu cenu.
No viņiem neko nesagaidīsim. “Tautai” vienīgā cerība uz to ka derīgās tehnoloģijas kaut kad kļūs plašāk zināmas un pēc tam VW, PSA vai ķīnieši tās realizēs sakarīgā veidā par vairākumam pieejamu ciparu.
Nu pagaidām viņi strādā tieši tāpat kā Tesla. Sāk ar super dārgiem produktiem, kuros ir tehnoloģijas, kas daudzviet pasaulē nebūs normāli izmantojamas un ja šos auto kāds pirks, tad varēs sapelnīt naudu, lai ražotu tautai tuvākus modeļus.
Vislabākā reklāma ir auto komūnu atsauksmes, kas balstās uz gadu un ilgākiem ikdienas lietošanas testiem. Braukšanai vajag auto, nevis reklāmas saukļus.
Šobrīd būtu labi, lai auto nosaukums nav pārāk burtisks un tas patiešām nonāk pie pircējiem.
Ja palasās Norvēģijas elauto forumos ,tad var saprast ,ka BMW i3 un Tesla M3 ir bēdu ielejas , bet tajā pašā laikā viņas pērk un kā vēl. Kā saka mīl un nīst.
Nezinu par to mašīnu riepām, taču apgalvojums “2,5 sekundes līdz 100km/h’ slēpj sevī paātrinājumu 11.1 m/s2. Oriģinālajā tekstā gan runa par 97km/h, taču tas nemaina būtību. Klasiskās riepas uz mūsu asfalta mūsu pasaulē dot berzes koeficientu 0.7 – 0.8, kas labākā gadījumā dot 3.4 sekundes līdz 100 km/h. Ja riepas būtu kā Formulā-1, kad siltas ir lipīgas, taču ari nodilst pēc dažiem apļiem. Citiem vārdiem vai nu speciālas riepas ar ātru nodilšanu vai tie cipari nav mūsu apstākļiem.