Zviedru autoražotāja “Volvo” autobusu divīzija lepojas ar to, ka tā piegādās elektriskos autobusus vistālāk ziemeļos esošajam sabiedriskā transporta operatoram. Pasūtījums nācis no Būdes (Bodø) pilsētas Norvēģijā, kas atrodas aiz polārā loka.
Pilsētā dzīvo vairāk nekā 50 tūkstoši iedzīvotāju un sabiedriskā transporta operators pasūtījis kopumā 31 “Volvo” elektrisko autobusu – septiņpadsmit 12 metrus garie “Volvo 7900” autobusi un 14 lielas ietilpības autobusi. Vienlaicīgi ar transportlīdzekļiem pasūtīta arī nepieciešamā uzlādes infrastruktūra.
Šie autobusi, kuri ekspluatācijā nonāks nākamgad, būs pirmie elektriskie autobusi, kuri tiek lietoti aiz polārā loka. Nav zināms, cik lielas baterijas ir konkrētajiem autobusiem, taču, ņemot vērā vēso klimatu visa gada garumā, domājams, ka bateriju ietilpība ir gana liela. Laikapstākļi šajā Norvēģijas pilsētā gan nav tik auksti, kā varētu iedomāties, pateicoties Atlantijas okeāna tuvumam, taču šie autobusi sniegs labu ieskatu tajā, kā elektriskie autobusi darbojas ziemeļu klimatā. Lai autobusi varētu nodrošināt regulārus pārvadājumus, plānots uzstādīt ātrās lādēšanās punktus maršrutos.
Norvēģija ir viena no pasaules pirmrindniecēm, kad runa ir par transporta elektrifikāciju. Iepriekšējos gados vairāk nekā puse jauno auto, kas iegādāti Norvēģijā, bija elektriski. Paredzēts, ka līdz 2025. gadam visi pilsētās lietotie autobusi būs elektriski.
Labi, ka pieminēta klimata īpatnība, jo arktiskais kliemats Norvēģijā būtiski atšķiras no arktiskajiem apgabaliem Kanādas vai Krievijas ziemeļos.
Zviedrijas pilsēta Piteå atrodas gandrīz pie polārā loka ,bet laikapstākļi tur ir pat skarbāki kā Bodo. Viņi lieto ķīniešu BYD busus un ir ļoti apmierināti.Tā kā elektrība rullē arī ziemeļos.
Ir dzirdēti šādi apgalvojumi. Taču netiek minēti dienā nobraucamais attālums, cik bieži busi brauc lādēties un kā tiek galā ar trūkstošajiem busiem, kamēr esošie lādējas.
Un kur ir ziņas par Lucis Air? Neguļam!
Kuras tieši ziņas?
Šodien ir izziņotas reālākā Teslas killera Lucid Air Dream Edition specifikācijas, cenas ,nobraukums, interjers un daudz kas vēl. Šis ir ražotājs kam ir vērts pievērsties īpaši.
Kaut kādas druskas bija arī pirms tam ,bet šobrīd ir pieejama pilnā informācija.
Paskatīšos, varbūt tur sanāks informācija kādai ziņai. Es gan personīgi esmu diezgan skeptisks par visiem šiem elektroauto ražotājiem, kas neko vēl nav īsti uzražojuši.
Skepses mazināšanai piebildīšu ,ka Kasa Grandē top rūpnīca ,galvenais cilvēks radīja Tesla S un formula E visi lieto Lucid bateriju sistēmas. Bet skepsei ir jābūt ,jo pat ļoti cerīgais Bītons šobrīd vairs neizskatās ļoti cerīgs.
Tieši tā, kad tās mašīnas sāks laist masveida ražošanā un pirmie cilvēki sāks saņemt, tad būs skaidrs, ka tas ir reāls autoražotājs. Ir viena lieta uzbūvēt kaut kādus konceptus, ko vadāt pa izstādēm un ap kuriem štancēt preses relīzes, bet kas pavisam cits izveidot masveidā ražojamu auto un to arī reāli novest līdz auto, ko var saņemt pircējs.