Tesla automašīnu īpašnieki saņēmuši jaunu programmatūras atjauninājumu, kas ļaus atpazīt ātruma ierobežojušās zīmes ceļa malās, kā arī autopilota režīms būs spējīgs nolasīt zaļo gaismu luksoforā.
Jaunās iespējas saņems tie klienti, kuriem jau ir pieejams Tesla pilnais autopilota režīms, un šis nosaukums joprojām lielāko daļu cilvēku mulsina, jo kopumā mašīna spēj darīt to, ko citas automašīnas ar adaptīvo kruīza kontroli. Taču, turpinot par jaunajām iespējām, elektroauto kameras būs spējīgas atpazīt ātruma ierobežojušās zīmes, lai attiecīgi pielāgotu braukšanas ātrumu noteiktos ceļa posmos.
Saistībā ar zaļo gaismu luksoforos, tad autopilots tagad spēs noteikt gan sarkano gaismu, lai apstātos, gan zaļo, lai uzsāktu braucienu. Par zaļās gaismas iedegšanos, autovadītājs saņems skaņas signālu, lai tālāk dotu signālu automašīnai uzsākt kustību. Līdz šim tieši ātrumu ierobežojušas zīmes Tesla spēkrati bija spējīgi atpazīt ar iepriekšējo sadarbības partneri Mobileye, taču 2016. gadā darbība tika pārtraukta. Tāpēc šis programmatūras atjauninājums attiecas uz automašinām, kurās autopilota režīms parādījies pēc šī laika.
Here’s a video of it in action. Keep your eyes on the bubble speed indicator on the top of the car. See how quickly it changes as soon as it detects the speed limit sign. pic.twitter.com/njSdVM2Ii9
— Abdiel (@NASA8500) August 29, 2020
Līdz šim lietotāji jau bija sūdzējušies, ka ne vienmēr ātruma zīmes tiek atpazītas atbilstoši reālajai situācijai uz ceļa. Maija mēnesī Masks paziņoja, ka paaugstinās autopilota cenu, jo tā darbība laika gaitā tikai cels auto vērtību. Šobrīd šis papildinājums maksā 6200 EUR.
Kā tad tas auto pilots līdz šim brauca, ja zīmes nepazina un neredzēja zaļo un sarkano gaismu!? :(
Līdz šim tika izmantota šī Mobileye tehnoloģija, kas nolasīja zīmes. Man gribētos domāt, ka savu artavu ātruma noteikšanā sniedz vienkārši kāda kartē ierakstītā informācija, bet par šo neizdevās atrast precīzu informāciju. Līdz šim autopilots ļāva apstāties pie sarkanās gaismas, bet ne uzsākt pie zaļās paša spēkiem.
Ātruma ierobežojuma zīmju atpazīšana ir pieejama “parastajiem” auto jau vismaz 10 gadus. Tiešām brīnos, ka kaut kāda šāda banāla lieta Teslai nav bijusi by default. Kameras takš ir priekšā pakaļā…. uz lielās planšetes rāda blakus esošās mašīnas utt…. bet zīmju atpazīšana ir tikai tagad… dīvaini…