Balstoties uz nesena pētījuma rezultātiem, Teslas boss Īlons Masks nācis klajā ar sava viedokļa apdeitu un nu uzskata, ka Teslas bateriju tehnoloģijas attīstība elektriskās lidmašīnas varētu padarīt izmantojamas komerciāliem nolūkiem jau 2023. gadā. Ar šādiem jaunumiem Masks iepazīstinājis vien divas nedēļas pēc tam, kad Tesla publicējusi pētījumu, kas parāda ievērojamus uzlabojumus nākamās paaudzes baterijās.
Šāds izrāviens mudinājis Masku pārskatīt savas iepriekš izteiktās prognozes par pirmajiem komerciālajiem lidojumiem ar elektriskajām lidmašīnām. Piemēram, 2019. gadā viņš norādīja, ka būtu jāpaiet vismaz pieciem gadiem, līdz komerciāliem nolūkiem domātās Teslas baterijas sasniegs 400 Wh/kg enerģijas blīvumu, kas, pēc Maska aprēķiniem, ir nepieciešams sekmīgam lidojumam. Veiktais pētījums nu pierāda, ka, iespējams, pietiek tikai ar trim gadiem, lai Īlons Masks palaistu debesīs pirmās ar Tesla baterijām aprīkotās elektriskās lidmašīnas.
Jāatzīmē, ka pašreiz jau vairākas kompānijas strādā pie CO2 neradošām lidmašīnām, un Tesla jau vairākus gadus dod mājienus, ka vēlas izveidot šāda tipa lidmašīnas. Jau tālajā 2010. gadā Masks esot izteicies par šādiem plāniem. Savukārt kādā 2016. gada intervijā viņš atklāja, ka Tesla jau izveidojusi vertikālas pacelšanās transportlīdzekļa prototipus, lai gan tie nekad nav publiski izlaisti. Intervijā divus gadus vēlāk viņš teica, ka Tesla joprojām koncentrējas uz automašīnām, apgalvojot, ka elektriskās lidmašīnas izstrāde “šobrīd nav nepieciešama”.
Lai vai kādi gadu garumā bijuši Maska plāni attiecībā uz elektriskajām lidmašīnām, fakts kā tāds, ka maza mēroga izmēģinājumi pasaulē jau notiek. Pirmais komerciālais izmēģinājuma lidojums ar elektrisko lidmašīnu notika pagājušajā gadā Kanādā, ko veica kompānija “Harbour Air”. Lidojums, kas tika veikts virs Freizera upes, ilga vien 15 minūtes, taču tas varētu būt pirmais solis pretī vairāk nekā 40 lidmašīnu flotes elektrificēšanai. Kā savā paziņojumā toreiz teica Harbour Air – 15 minūšu garais, taču vēsturiskais lidojums iezīmēja trešās aviācijas ēras sākumu.
Pagaidīsim trīs gadus , tad redzēsim . Līdz šim – eauto lēnām klibo uz daudzmaz lietojamu transportlīdzekļu statusu , aviācijā vajag kvadrātā celtu akumulatoru un dzinēju jaudu , salīdzinājumā ar virszemes transportu . Fizikas likumi nemainīsies tik īsā laikā , tikai akumulatoru cenas aug .
Sola jau, ka akumulatori kļūs lētāki. Bet mēs jau zinām… Un ir arī inflācija.
Maska kungs nenojauš, ka aļikā var nopirkt 18650 formfaktora aķīšus ar 10000mah ietilpību… ;)
Ejošākais cipars ir 9999 mAh.