Pētījumu kompānijas “Wood Mackenzie” veiktajā ziņojumā prognozēts, ka turpmāko gadu laikā elektroauto tirgus izaugsme būs nedaudz lēnāka nekā iepriekš prognozēts. Tas, protams, saistāms ar koronavīrusa radīto pandēmiju un tās radītajām ekonomiskajām sekām. Salīdzinot ar iepriekšējiem pētījumiem, ilgtermiņa tirgus izaugsme prognozēta par 2 procentiem mazāka.
Kompānija savā ziņojumā gan norāda, ka elektroauto kļūs pieejamāki un lētāki atrāk nekā gaidīts. Bateriju ražošanas izmaksas ar katru gadu kļūst arvien mazākas. Analītiķi un nozares eksperti prognozē bateriju izmaksu samazinājumu līdz 100 dolāriem par katru kWh jau ap 2024.gadu. Tas ir aptuveni gadu ātrāk nekā prognozēts iepriekš. Iespējams, kāds ražotājs šādas izmaksas spēs sasniegt ātrāk.
Tiek uzskatīts, ka šī ir maģiskā robeža, kad cenu starpība starp elektroauto un iekšdedzes dzinējiem varētu izlīdzināties. Šobrīd elektroauto joprojām ir ievērojami dārgāki nekā versijas, kas aprīkotas ar iekšdedzes dzinējiem.
Vācija ar milzu atbalstu līdz 14k spēlēs, manuprāt, diezgan lielu lomu šajā izaugsmē. Eiropā vismaz.
Vācija un Francija tur tiešām ir priekšgalā, jo tur valdība var atļauties pielikt 8K+ eiro. jauna EV iegādei privātpersonai.