Ķīniešu elektroauto ražotājs “Nio” uzsācis bateriju līzinga servisa darbību, kura galvenais mērķis ir ievērojami samazināt elektroauto cenas. Kā zinām, tieši baterijas ir viena no dārgākajām komponentēm elektriskajās mašīnās.
Pakalpojums, kurš angļu valodā nosaukts “battery as a service”, lietotājiem ļaus maksāt ikmēneša maksu par auto bateriju lietošanu. Kompānijas pārstāvji cer, ka šāds pakalpojums arvien vairāk piesaistīs cilvēkus elektriskajām automašīnām.
Lētākais “Nio” elektroauto “ES6”, izmantojot šo servisu, maksā aptuveni 40 tūkstošus dolāru. Šajā gadījumā auto baterijas nepieder jums. Pircējiem, protams, ir iespēja iegādāties pilnīgi visu auto, tai skaitā baterijas – tādā gadījumā šī pati automašīna izmaksās aptuveni 50 tūkstošus dolāru. Kompānija norāda, ka bateriju līzinga serviss maksās apmēram 140 dolārus mēnesī, taču domājams, ka summa dažādiem modeļiem un baterijām būs nedaudz atšķirīga.
“Nio” pieder arī bateriju maiņas punkti – kompānijai pieder 143 vietas visā Ķīnā, kur iespējams iebraukt un samainīt auto baterijas. Šobrīd katru nedēļu tiek uzbūvēta vismaz viena jauna šāda veida stacija un plānots, ka nākamgad tiks uzbūvētas vēl 300 jauni bateriju maiņas punkti. “Nio” nākamo gadu laikā cer pārdot savas mašīnas ārpus Ķīnas robežām, tostarp, arī Eiropā.
Nio ir pirmais auto ražotājs , kurš sāka lietot NCM 811 baterijās ,BYD pirmais kurš lieto LiFePo baterijās. Pārējie ķīnieši arī ražo ļoti interesantus auto. Pirms pieciem gadiem neviens nevarēja iedomāties kaut ko labu par ķīniešu autiņiem ,bet pēkšņi viņi ir avangardā. Līdzīgs stāsts bija par telefoniem ,kamēr citi sēž uz saviem lauriem , ķīnieši tik urbina. Žēl ka mans ķīniešu favorīts Byton laikam būs aizgājis pa pieskari ,bet jācer ,kā notiks brīnums un šie varēs novest lietas līdz galam.
Klau, kāpēc komats jāliek aiz atstarpes? Vai tur ir kāda dziļa doma?
Vienam auto modelim vai konkrētai viena auto ražotāja auto grupai šāda pieeja vēl darbojas. Taču starp dažādiem ražotājiem – nu nez. Atšķiras gan auto izmēri gan jauda. Tad bateriju nomaiņas stacijā jātur vairāki bateriju veidi. Glabāšana aizņem vietu un vieta maksā.
10 gadu laikā par baterijas līzingu samaksātu 16.8K un pārdodot to, komplektā nemaz nebūtu vecās baterijas. Ja pērk auto šajā cenu segmentā, liekas dīvaini nepirkt bateriju. Izskatās, ka līzingā ņemt varētu pēc tam, kad primārā baterija ir nobraukta un tad ja nav saprotams, cik ilgi turēs vēl pats auto, braukt ar nomātu bateriju.
Tā īsti nav pateikts, bet kā saprotu, tad lādēšana vai nomaiņa pret uzlādētu ir jau cits pakalpojums, kas nav ietverts baterijas līzingā.