Dažās elektriskajās automašīnās gaisa kondicionēšanas sistēma, kas rūpējas par mūsu komfortu salonā, var palīdzēt dzesēt auto baterijas, ziņo rezerves daļu ražotājs “Mahle”. Gaisa kondicionēšanas sistēmas iespējams lietot, lai dzesētu baterijas braucot, bet īpaši svarīgi tas ir ātrās uzlādes laikā.
“Mahle” strādā pie jaunas sistēmas un īpašu radiatoru izstrādes, kas vienlaikus rūpēsies gan par salonā esošo cilvēku komfortu, gan palīdzēs dzesēt baterijas, neaizņemot papildus vietu. Automašīnās ar iekšdedzes dzinēju par morora dzesēšanu rūpējas radiators, savukārt gaisa kondicionēšanu salonam parasti nodrošina atsevišķa sistēma.
Tieši spēja dzesēt baterijas ātrās uzlādes laikā ir ļoti svarīga, lai baterijas neaizdegtos un tās būtu iespējams lādēt konstantā ātrumā. “Volkswagen” šim nolūkam izstrādāja īpašu pētījumu centru Arizonas štatā, ASV, tieši lai pētītu, kā labāk un efektīvāk dzesēt baterijas. Arizonā gaisa temperatūra vasarā var pārsniegt 45 grādus pēc Celsija.
Kondicionieris kā baterijas dzesētājs ir variants. Tiesa ja tas gandrīz visu laiku darbosies, EV īpašniekiem nāksies iepazīties arī ar kondicionieru uzpildes un remonta izmaksām. Lai gan tas būs lētāk kā jauna baterija vai neveiksmīgāk sagadoties – zaudējumu atlīdzība pēc ugunsgrēka.
Skaisti – kā šķībi uzūvētā gonku auto, būs jābrauc ar “ieslēgtu pečku”, lai nepārkarstu braucamais. Te kondicionieris pūtīs ne tik vēsu, jo primāri dzesēs baterijas :D
Par to kā ziemā ātri uzsils. Jauno dīzeļauto īpašnieki sapratīs.
Baigie jaunumi! Šāda sistēma jau ir 2010. Gada iMiev trīnīšos. Arī Tesla un citi nopietnie EV izmanto līdzīga principa bateriju dzesi…
Izdomāja, bļin, divriteni vēlreiz :D