Reklāma

Boeing 747 lidmašīna atjauninājumus joprojām saņem ar disketēm

Jaunākie raksti

Dizaina nozīme e-veikala izveidē un biežāk pieļautās kļūdas

Kopā ar mājaslapu izstrādes platformu “Mozello” esam jau labi pastrādājuši, iepazīstinot ar veiksmīgas e-komercijas pamatiem, kā arī mēģinājuši saprast,...

Apple Pay bezkontakta norēķini no šodienas pieejami arī Luminor klientiem

Luminor banka no šodienas saviem klientiem piedāvā norēķinus ar Apple Pay – drošu norēķinu veidu ar iPhone un Apple Watch,...

Tesla plāno arī Norvēģijā “Supercharger” uzlādi piedāvāt konkurentu elektroauto

Elektroauto ražotājs Tesla plāno paplašināt šogad aizsākto pilotprogrammu, kas paredz piedāvāt uzlādi "Supercharger" punktos jebkura ražotāja elektriskajai mašīnai. Kā...

Donalda Trampa sociālo mediju kompānija paziņo, ka piesaistījusi 1 miljardu dolāru

Oktobra otrajā pusē rakstījām par to, ka Donalds Tramps pēc neveiksmes ar savu blogu radījis jaunu sociālo mediju "TRUTH...

Rīgas pašvaldība atbalstīs “SimpleCharge” elektroauto uzlādes staciju testēšanu Ķīpsalā

Noslēdzoties projektu konkursam, Rīgas valstspilsētas pašvaldības programmas “Atbalsts tehnoloģiju uzstādīšanai Viedpilsētas tehnoloģiju pilotteritorijās” līdzfinansējumu inovatīvu tehnoloģiju uzstādīšanai un izmēģināšanai...

Drošības inženieriem pandēmijas laiks sniedzis lielisku iespēju izpētīt lidmašīnas Boeing 747-400 iekšieni un sistēmas, kamēr nenotiek aktīva lidošana, kas sniedzis ieskatu tajā, ka dažādu navigācijas datu atjaunošanai tiek izmantotas vecās labās disketes.

Lielā Boeing lidmašīna sevi pieteica jau 1988. gadā, un šobrīd gaisā jau ir vairāk nekā 30 gadus, tāpēc vēl jo interesantāk ir ieskatīties šāda nosacīti vēsturiska objekta elektronikas un vadības uzbūvē. Šī informācija, kura sevī iekļauj datus par skrejceļiem, lidostām, lidošanas ceļiem u.c., paliek arvien ietilpīgāka un ietilpīgāka.

Speciālo atjaunošanu nepieciešams veikt katras 28 dienas, kad atbildīgais cilvēks apmeklē lidmašīnu un dodas uz speciālo nolasītāju, lai atjaunotu informāciju pilotiem. Šobrīd diskešu skaits sasniedz astoņus gabalus, protams, šī jau ir novecojusi tehnoloģija, tomēr lidmašīnu aprīkojumu tā vienkārši pēc vajadzības nemaina.

Īpaši pēdējā laikā drošības inženieri pauduši interesi par lidmašīnu programmatūru un vadību, jo gaisa kuģi paliek arvien modernāki, saņemot bezvadu atjauninājumus, kā arī kā lidmašīnas tiek aizsargātas pret nelabvēļu uzbrukumiem, jo līdz šim tas varbūt nav bijis tik aktuāls temats.

Viens no interesantajiem piemēriem ir pasažiera pieslēgšanās pilotu datoram, uz kura viņš pamanījies uzrakstīt kādu tekstu, atrodoties iekšā lidaparātā. Tāpat gan jau būsiet dzirdējuši, ka jaunajām 737 Max lidmašīnām tika aizliegts lidot programmatūras nepilnību dēļ, kuras it kā esot novērstas.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
5 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
m&m
13.08.2020 09:55

Tā nu gan nav taisnība, twitter čalis kas veic atjauninājumus rādija ka izmanto USB floppy disku un emulatoru.

1012
13.08.2020 10:11

Nav jau nekā šausmīga tajā, ka kritiska aparatūra neatrodas atvērtā internetā. Cik reizes tās kartes jāatjauno, ne jau reizi dienā. Un visam pārējam ir domāts dispečeru dienests, nav jau tā ka lidmašīnas lido pēc guglkartēm kas tiek atjaunotas lidojuma laikā.

Andrejs
14.08.2020 07:47
Reply to  1012

Šīs kartes un punkti ir priekš FMC un tās jāatjauno katras 28 dienas. Protams, ka arī jaunākām lidmašīnām to procedūru gaisā neviens neveic, turklāt b747 tiek laists pensijā.

Krotow
13.08.2020 10:58

Neizskatās ka šim datoram varētu pieslēgties no ārpuses.

Astro
14.08.2020 02:12
Reply to  Krotow

Neviens nepieslēdzās.
Rakstā teikts, ka pasažieri pieslēdza pie datora. Iespējams ar piekaramo atslēgu vai roku dzelžiem. Tad nu šis aiz neko darīt uz datora uzrakstīja tekstu. Ar kādu flomīti vai vaska krītiņiem, jo, acīmredzot, viena roka bija brīva. ;-)

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: