Mūsdienās, kad komunikācijas iespēju ir tik daudz, uzņēmumam nepieciešams rūpīgi izvērtēt, kuras no tām izmantot, lai iekarotu klienta uzmanību, vairotu uzticību un veicinātu pirkumu veikšanu. Viens komunikācijas kanāliem, kas jau daudzu gadu garumā tiek izmantots mārketinga kampaņās, ir SMS. Interesents fakts, ka pati pirmā īsziņa, kas tika nosūtīta, izmantojot datoru, pie adresāta nonāca 1992. gadā. Kopš tā laika SMS pakāpeniski kļuva par arvien stabilāku risinājumu gan ikdienas komunikācijā, gan arī mārketinga aktivitātēs. Lai arī īsziņa kā mārketinga rīks tika apstiprināta vien 2000. gadā, tirgotāji ātri vien saprata, cik gan viena SMS var būt efektīga reklāmas kampaņas sastāvdaļa. Arī pēc 20 gadiem, kad mobilās ierīces kļuvušas par cilvēka ikdienas neatņemamu sastāvdaļu, īsziņa savu aktualitāti un pievilcību gan uzņēmuma, gan klienta acīs nebūt nav zaudējusi – tieši pretēji.

Pievilcīgs komunikācijas rīks, kas spēs sasniegt 98% klientu

Lai tā būtu vien dažus vārdus vai vairākus teikumus gara īsziņa, viens no SMS mērķiem – vērst klienta uzmanību uz piedāvājumu, visticamāk, ar to būs sasniegts. Šeit kā piemēru var minēt situāciju atšķirīgās vecuma grupās. Izpētīts, ka jauniešiem vecumā līdz 24 gadiem ir tendence regulāri nepārbaudīt e-pasta kastīti, jo jaunumus pierasts saņemt paziņojuma veidā, kas piesaista uzmanību un ir koncentrēts. Tā rezultātā pastāv iespēja, ka e-pasti to izlasīšanas brīdī jau būs zaudējuši savu svaigumu un aktualitāti. Tieši tāpēc veiksmīgāks komunikācijas kanāls saziņā ar klientiem šādā vecuma grupā ir SMS. Vienlaikus novērots, ka vecumā virs 25 gadiem šī tendence nedaudz mainās, klientiem biežāk pārbaudot savu e-pastu.

Kas ir būtiski un ko atzīmē liela daļa klientu – svarīga ir iespēja ar uzņēmumu sazināties ērtā veidā, kas arvien biežāk tiek saistīts nevis ar zvaniem, bet rakstisku komunikāciju. Ir vairāki iemesli, kāpēc iespēja saņemt SMS šķiet krietni pievilcīgāka par telefona zvanu. Viens no tiem ir patērētais laiks. Tas īpaši attiecināms uz uzņēmumiem, kuri var būtiski ietaupīt laiku, savus klientus cenšoties sasniegt nevis ar individuāliem zvaniem, bet gan personalizētām ziņām, kur klienta vārds uzmirdz pirmajā rindiņā. Nedrīkst nepieminēt arī to pašu efektivitāti. Fakts kā tāds, ka saņemtu īsziņu mēs varam atvērt jebkurā mums ērtā laikā un vietā, taču atbildēt uz zvanu tūlīt un tagad ne vienmēr var būt iespējams.

Būtisks aspekts komunikācijas rīku izvēlē ir arī cena. Taču tas nenozīmē, ka vienmēr vajag izvēlēties pirmo lētāko risinājumu, kas pagadās pa rokai. Šeit svarīgi, ka lai arī SMS cena ir salīdzinoši lielāka, tās sasniedz 98% klientu, kamēr e-pasti, kas, savukārt, ir lētāks risinājums, spēj aizsniegt vien 25% klientu. Vienlaikus, salīdzinot ar citiem komunikācijas kanāliem, SMS mārketings neprasa lielus ieguldījumus reklāmā. Jāsaka, ka gudrs gājiens pirms izvēlēties konkrētu komunikācijas kanālu – ņemt vērā ne tikai cenu, bet arī gaidāmo rezultātu, jo galvenais tomēr ir sasniegt klientu. Taču, ja mērķis ir ne tikai iegūt klienta uzmanību, bet arī sniegt pozitīvu pieredzi, jācenšas tuvoties ar klientam pievilcīgiem, ātriem un ērtiem komunikācijas rīkiem.

CSC Telecom klientu attiecību vadītāja Elīza Judzika BiSMART konferencē “Piegādes ķēde” stāsta par labo praksi sasniegt klientu ar viņam vēlamajiem komunikācijas rīkiem.

Ieguvumus redz gan iestādes, gan uzņēmumi

Plaši apskatot to, ko kādi ir SMS mārketinga ieguvumi uzņēmumam un klientam, no vārdiem jāķeras pie darbiem, izzinot to, kā šādas komunikācijas iespējas tiek izmantotas praktiski. Latvijā virkne uzņēmumu, kā arī iestāžu izmanto SMS pakalpojumu priekšrocības savā labā, tādējādi paātrinot procesus un apkalpojot milzīgu klientu bāzi īsā laikā. Ņemot vērā to, ka jauniešiem pakalpojumu saņemšanā svarīgs ir ātrums, Latvijas Universitāte un Rīgas Tehniskā universitāte studentus ar SMS palīdzību informē par izmaiņām studiju procesā un sniedz citu būtisku informāciju, kas studējošam būtu jāzina. Iespēju šādā veidā sasniegt studentus, piemēram, RTU jau izmanto 10 gadus, atzīstot, ka tas ir vienkāršs un efektīvs risinājums, kas nodrošina ērtu un operatīvu informācijas saņemšanu. Arī Inbox.lv savā ikdienas komunikācijā labprāt izmanto SMS, sniedzot klientam iespēju ātri un ērti norēķināties par bonusiem, ko piedāvā produkts Inbox Games. Savukārt apdrošināšanas kompānija BTA, kas saziņā ar klientu izmanto SMS mārketingu, ietaupa gan savu, gan klienta laiku. Klienta ieguvumi ir ērta un operatīva informācijas saņemšana, vienlaikus BTA iegūst iespēju automatizēt procesus un apkalpot lielu klientu daudzumu vienlaicīgi.

Pilnīgi noteikti SMS mārketings būs laba opcija tiem uzņēmumiem, kas darbojas pakalpojumu sniegšanas jomā, piemēram, medicīnā, skaistumkopšanā un tamlīdzīgi. Ar SMS palīdzību šie uzņēmumi var ērti un ērti sasniegt klientu un, piemēram, atgādināt par tuvojošos vizīti.

Paskatījos nedaudz no praktiskās puses

Lai saprastu, kā strādā tāds pakalpojums kā SMS mārketings un redzētu savām acīm, kādi labumi no tā tiek gan uzņēmumam, gan klientam, nolēmu izmēģināt tā piedāvātās iespējas praksē. Tam tika izmantots SMS mārketinga rīks sms.csc.lv, ko piedāvā Baltijā vadošā kompānijā šajā jomā CSC Telecom. Izmantojot šo risinājumu masveida ziņu nosūtīšanai, lietotājam ir iespēja sastādīt saņēmēju sarakstus, rakstīt arī individuālas ziņas, veidot mārketinga kampaņas un veikt nepieciešamās izmaiņas jebkurā laikā. Sūtītāja vārda vietā SMS saņēmējs redz sūtītāja uzņēmuma nosaukumu vai jebkuru citu informāciju pēc sūtītāja izvēles.

Atverot sistēmas vadības paneli, pirmais, kas skatam paveras, ir plašs SMS teksta logs ar kreisajā malā esošām papildus iespējām, kas ļauj gan sagatavot īsziņas, gan vēlāk arī aplūkot statistiku.

Droši vien nepamanīta nepaliks lielā zaļā poga kreisajā malā ar nosaukumu “autoplānotājs”, kas piedāvā izvēlēties vienu no divām iespējām – ieplānot SMS sūtīšanu uz noteiktu laiku bez atkārtošanas, vai arī ieplānot regulāro sūtīšanu, kas atkārtojas ik pēc noteikta laika. Diezgan noderīgi, ja darboties sanāk ar dažādām klientu bāzēm.

Kreisajā malā atrodamas daudz un dažādas iespējas, ko un kā izdarīt, lai SMS nosūtīšana būtu ērtāka. Gaišajā laukumiņā lietotājam tiek piedāvāts izvēlēties īsziņas veidu – SMS vai VIBER, atzīmēt ziņas sūtītāju, iespēja izmantot kādu no iepriekš saglabātiem ziņu paraugiem. Zemāk ir vieta SMS nosaukumam un iespēja izvēlēties sūtīšanas mēģinājumu ilgumu.

Savukārt tumšās krāsas izvēlne piedāvā apskatīt ienākošās ziņas un ieplānot nākošās, apskatīties nosūtīto SMS statistiku, informē par bilanci un maksājumiem, kā arī ļauj veikt izmaiņas iestatījumos.

 

Kā tas viss strādā reāli

Kad visas iespējas un funkcijas izskatītas un saprasts apmēram, kā viss strādā, vēlējos izmēģināt, kā CSC Telecom SMS mārketinga pakalpojuma rīks funkcionē praktiski – cik ātri un ērti iespējams nosūtīt nelielu īsziņu un cik ilgi jāgaida līdz SMS nonāk pie adresāta. Eksperimenta ietvaros uz viedtālruni nosūtīju SMS ar tekstu ar ietvertu linku par iespēju piedalīties Kursors.lv konkursā.

Jāatzīst, ka ar pirmo reizi tā lieta neaizgāja un SMS nenosūtījās. Vaina bija tajā, ka numuram, kuram vēlējos nosūtīt šo ziņu, nepieliku priekšā kodu 371 (sistēma “+” simbolu nepieņem). Kad aptvēru kļūdu un izlaboju, tad gan varu teikt, ka sanāca. SMS pienāca pēc 10 sekundēm. Es teiktu, ka ļoti ātri.

Šo nelielo eksperimentu veicu ar diviem dažādiem tālruņiem, un abos gadījumos SMS pienāca 10 sekunžu laikā. Taču tā kā man diezgan tuva statistika un datu analīze, vēlējos redzēt, vai no manas izpētes iespējams iegūt kādus grafikus vai citādi attēlotus jebkādas statistikas datus. Jā, patiešām, CSC Telecom piedāvā klientam detalizēti aplūkot gan kopējo statistiku, gan apskatīt nosūtīto ziņu vēsturi un smalkākus datus par katru nosūtīto SMS.

Kopējā statistika un…

…statistika par katru nosūtīto SMS atsevišķi.

Šķiet ļoti ērti un pārskatāmi, ka pieejamas tik daudz iespējas kopējās statistikas analīzei – var atlasīt laika periodu, sūtītāju, valsti, SMS nosaukumu, laika periodu un uzzināt, cik kopumā īsziņu izdevies veiksmīgi nosūtīt, cik SMS nav saņemti, cik ziņu nav iespējams piegādāt un kurām statuss nav pieejams. Līdzīgus filtrus var izmantot arī katra atsevišķa nosūtītā SMS analīzei, iegūstot detalizētu statistiku.

Izmaksas

Lapas augšējā labajā stūrī ir vēl pāris funkcijas, kuras arīdzan vēlējos apskatīt. Viena no tām, kurai pievērsu lielāku uzmanību, ir cenrādis, kas parāda, cik tad izmaksās SMS nosūtīšana uz dažādiem tīkliem. Katrā no Baltijas valstīm cenas nedaudz atšķiras. Lai arī masveida SMS nosūtīšanai no zināmas summas jāšķiras, vēlreiz jāuzsver augstāk rakstā norādītais par to, ka jāpievērš uzmanība ne tikai tam, kādas būs uzņēmuma izmaksas, bet arī ieguvumi un rezultāts, izvēloties SMS mārketingu.

Viens no vadošajiem uzņēmumiem SMS mārketinga pakalpojumu sniegšanā – CSC Telecom

Kā jau norādīju rakstā nedaudz iepriekš – šo salīdzinoši vienkāršo, taču funkcionālo SMS mārketinga rīku piedāvā CSC Telecom – viens no Latvijā un Baltijā lielākajiem un zināmākajiem uzņēmumiem, kas piedāvā SMS pakalpojumus un dod iespēju izmēģināt SMS mārketinga priekšrocības. Uzņēmums jau vairāk nekā 17 gadus sniedz telekomunikāciju pakalpojumus un risinājumus korporatīvajiem klientiem.

Ja arī tavu paziņu lokā ir kāds, kam nepieciešams uzfrišināt mārketinga aktivitātes ar kādu efektīgu, ātru un joprojām modē esošu komunikācijas kanālu kā SMS, droši iesaki CSC Telecom. Uzņēmums sniegs gan konsultāciju, gan ieteiks situācijai piemērotākos risinājumus ne tikai SMS mārketingā, bet vēl citās jomās. Ar pilnu CSC Telecom piedāvāto pakalpojumu paketi vari iepazīties šeit.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
11 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
trel

Vajadzētu pieņemt likumu, ka neabonētas reklāmas sms nedrīkst izsūtīt vai arī ļaut izsūtīt tikai no konkrēta numuru diapazona, lai cilvēks parastais var tās jau sākotnēji bloķēt. Tas nav normāli, ka katrs Latvijas uzņēmums var sūtīt sms spamu no tēmas “mums dators jūsu numuru uzģenerēja” Vēl lieliskāk ir tad, ja sūtītāja numurs netiek uzrādīts ciparu formātā, bet kā individualizēts nosaukums. Tādu nav iespējams nobloķēt bez operatora starpniecības. Uz pastkastēm varam uzlīmēt uzlīmi ar tekstu, ka neadresētus sūtījumus nevēlamies saņemt. Kāpēc mans mobilais tālrunis ir kaut kāda miskaste, kur katrs var pietaisīt pēc izvēles? Tam visam būtu jābūt attiecināmam arī uz telemarketinga… Read more »

Julija

Runājot tieši par CSC Telecom- griezos, kad man zvanīja no viņu numuriem. Izrādās, ka ne jau pats operators zvana, bet viņa klienti zvanucentri, kam piešķirts numurs. Attiecīgi manu sūdzību pārsūtīja tam zvanucentram, tie izņēma numuru no sarakstiem un vairs nezvana nu jau gadu.

Par sms no firmas nosaukuma- tikko veiksmīgi ieliku senukai sms melnajā listē uz androīda.

trel

Var jau būt, ka tagad kaut kas ir mainījies. Es uz Iphone pirms gada nevarēju ilgstoši nobloķēt no Krievijas nākošas spama sms. Nācās pacīnīties ar operatoru, lai piespiestu viņu nobloķēt šo sūtītāju.
Jebkurā gadījumā uzburam ainiņu, ka visas tās kompānijas, kas met mums pastkastēs reklāmas un reklamējas TV – sāk pēkšņi nodarboties ar aktīvu telemarketingu. Cik sms/zvanu dienā mēs saņemsim un vai tiešām mums katram individuāli ir jāieskaidro, ka nevēlamies ar viņiem kontaktēties?
Kur paliek privātums?

digitalk

man savulaik kāzuss gadījās, bijušais DnB tik regulāri sūtīja visādus sūdus, līdz es to ieliku melnajā sarakstā. kad viņi nolēma pabrīdināt par līguma izmaiņām, kas mani tieši skāra, es īsziņu, protams, nesaņēmu. idioti, kā no tās pasakas par ganu, kurš nepārtraukti āzēja ciema iedzīvotājus ar bļāvieniem “vilks! vilks!”. rezultātā ne pie kā vainīga operatore zvanu centrā bija spiesta noklausīties ko es domāju par banku, un tās politiku.

Krotow

Vēl prasās pēc raksta kā efektīvāk cīnīties ar šādiem marketologiem un viņu “produktiem”. Vēlams ar krimināllietām un labošanas darbiem finālā, jo citādi neprotas.

Last edited 1 month ago by Jānis Baumanis
Jurčiks

“Ja viņi uzmācīgi reklamē, tad man tiešām to viņu sūdu nevajag” – iesaku arī citiem ievērot šādu principu.

Krotow

Ir mums kantori, kuru perduktu piedāvātāji iemanījušies zvanīt no dažādiem numuriem. Tāpēc uz tādiem zvaniem vienkārši vairs netiek atbildēts. Tāpat uz ienākošajiem zvaniem ārpus Latvijas.

1933

Senlaikos, kad līmēja sludinājumus uz durvīm (no kuriem palika līmes pleķi), sludinājuma autori saņēma lipīgu uzlīmi ar atbildes vēstījumu uz sava biroja stikla durvīm. Lielu, lipīgu vēstījumu)

Janis Murnieks

Parasti jau šis spams tiek notrašots pat neizlasot un neiedziļinoties .
( par laimi nenāk tik daudz , lai būtu jāuztarucas )
bet kopumā – Dārgie CSC mārketinga speci un dižgari- siltais mīkstais jums kabatā un spamojiet saviem radiniekiem . vai piekopjat Uzroča taktiku un sūtiet ziņas sev .

Anna

Viņi tak paši neko nesūta, viņi to portālu klientiem piedāvā… Izlasītu pirms teikt..

Janis Murnieks

Tas ir arī mazs mazītiņš atgādinājums tiem “klientiem” apdomāt savus mārketologu atraugu piegādes veidus …