Vācijas tiesa lēmusi sodīt šoferi, jo viņš braukšanas laikā regulējis logu slotiņu ātrumu. Šāds Vācijas tiesas lēmums pirmajā acu uzmetienā varētu šķist pilnīgi absurds, jo logu tīrītāju ātruma regulēšana ir ļoti ierasta darbība, vadot automašīnu lietainā laikā. Tomēr Reģionālā tiesa Karlsrue pilsētā Vācijā pieņēmusi lēmumu, ka šoferis šī iemesla dēļ mēnesi nedrīkstēs vadīt auto. Lēmums pieņemts, jo šoferis uztriecies kādam uzbērumam un pāris kokiem, kamēr savā “Tesla Model 3” regulējis logu slotiņu ātrumu, izmantojot auto skārienjūtīgo ekrānu.

Negadījums notika 2019.gada 15.martā un pirmā tiesas sēde 2019.augustā noslēdzās ar 200 eiro sodu un tiesību atņemšanu uz mēnesi. Apelācijas lietā spriedums nav mainīts.

Kā skaidrojuši lietas tiesneši, skārienjūtīgais ekrāns, kas uzstādīts “Tesla” automašīnā, uzskatāms par elektronisko ierīci, tāpēc tā lietošana pēc Vācijas likumdošanas ir ierobežota. Lai gan autovadītājs skaidrojis, ka ekrānā redzamais spidometrs to tehniski padarot par “drošības kontrolpaneli”, tiesneši bijuši nelokāmi un uzskaitījuši virkni iemeslu, kāpēc tā ir elektroniskā ierīce. Kā viens no iemesliem minēts fakts, ka ar īsu acu uzmetienu ekrānam nepietiek, lai šoferis spētu saprast un izvēlēties kādu no piedāvātajām izvēlēm. Šoferis arī sodīts par neuzmanīgu braukšanu ceļu satiksmē.

Lai gan šis Vācijas tiesas lēmums, protams, šķitīs ļoti dažādi traktējams, tas tik un tā paver ceļu diskusijām par mūsdienu auto digitalizāciju un daudzu svarīgu funkciju pārvietošanu uz skārienjūtīgajiem ekrāniem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
10 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
1232

Ļoti labi! Varbūt beigsim izliekties, ka blenšana telefonā ir problēma, bet blenšana lielajā auto ekrānā nav problēma.

Protams, vienmēr ir iespēja, ka kāds izraisīs negadījumu, grozot apkures ripuļus vai regulējot gaisa defletorus, bet arī tam ir universāls pants – neuzmanība, vadot transportlīdzekli.

Panks

Nav nepareizi! Mēs ļoti daudz ko darām nepareizi pie stūres un labi ja tas viss beidzās tikai ar skādi dzelžiem! cik piemēru vajag, lai saprastu, ka novēršanās no ceļa brauciena laikā, pat lasot ceļmalu reklāmas, dažam labam, beidzās bēdīgi, kur nu vēl mūzikas centra vai tā “televizora”, kas ir Teslā bakstīšana?! Fakts arī tas, ka tas priekš Vācijas ir samērīgs un neliels sods!
Veiksmīgu autovadīšanu!

digitalk

ņemot vērā, ka par braukšanu bez biļetes Berlīnes sabtransportā sods ir 60 eiro, tad satiksmes negadījumam tā tāda brīdinoša pakratīšana ar pirkstu vien ir.

Budzis

Vai vadītājs veica autoražotāja paredzētajā veidā? Ja tā, tad jājautā, vai auto ir sertificēts lietošanai DE? Ja ir, tad vainīga ir valsts ne šoferis..!

digitalk

ja šoferis iebrauca pāris kokos, tad tā ir šofera neuzmanības kļūda, ne valsts.

Čiekurs

Jā, jā, tā ir klasika, kad pie idiotu kļūdām vainojama valsts.
Esmu pārliecināts, ka arī tajā teslas planšetē pirms katras iedarbināšanas parādās paziņojums, kur ir rakstīts pārfrāzējot “visu uzmanību uz ceļa, visa atbildība uz šoferi un tikai utt.”

Krotow

Vēl viens pierādījums par fizisko kontroles elementu esamības obligātumu auto. Logu tīrītāju ātruma pogu jau varēja kaut kur pie stūres noslēpt.

1949

Agrāk tā arī bija

Skābene

Teslas braucēji, padalieties pieredzē, kā tur ir braukt ar lielu televizoru salonā nakts laikā? Vai tas televizors nežilbina, neatspīd logā?

Man pat E90 navigācijas ekrāns ar visu izslēgto (“melno” bet tomēr spīdošo) ekrānu, radīja diskomfortu braucot nakts laikā pa autobāni. Nācās aizbāzt to ekrānu ar šalli, bet Teslas košais ekrāns ir vāks, ja vajag sēdekļa apsildi paregulēt un naktī tas viss sāk spīdēt. Kā tur ir, ir kaut kāds nakts režīms?

Kristaps Skutelis

Nav tik traki, tumšais režīms ir pietiekami tumšs.