web analytics

Vācijā gatavojas būvēt pirmo ūdeņraža uzpildes staciju pasažieru vilcieniem

Jaunākie raksti

Microsoft pilnveidojusi Azure Speech pakalpojumu, pievienojot latviešu valodu

Turpinot attīstīt mākslīgā intelekta iespējas runas un valodas apstrādē, kompānija Microsoft pilnveidojusi Azure Speech pakalpojumu, pievienojot tam virkni Eiropas...

Facebook piedāvā lietotni BARS, kura ikvienam ļauj būt par reperi

Mūsdienu lietotņu pielietojumam nav robežu, jo Facebook testa režīmā ir palaidusi lietotni BARS, kura ikvienam uz brīdi ļauj izmēģināt...

“Twitter” nāk klajā ar “Super Followers” funkciju, kas ļaus gūt ienākumus no sekotājiem

"Twitter" ir izziņojis divas jaunas funkcijas, kuras kaut kad varētu papildināt vietnes satura sniegtās iespējas. Pirmā no tām ir...

“Ford Mustang Mach-E” sevi lieliski apliecina uz Vācijas autobāņiem

Elektroauto ekspluatācijā pagaidām ir divas ļoti nopietnas problēmas, kas ievērojami ierobežo šo mašīnu lietošanas ērtumu - liels ātrums un,...

Atlikto testu dēļ “Virgin Galactic” kosmosa tūrismu varētu uzsākt vien 2022. gada sākumā

Izskatās, ka kosmosa kompānijai "Virgin Galactic" ar gatavošanos kosmosa tūrisma uzsākšanai pagalam neveicas. Jau decembrī, kad motora aizdedzes kļūmes...

Bremerverdes pilsētā Vācijā, Lejassaksijas federālajā zemē, sākti darbi, lai tur uzbūvētu pasaulē pirmo ūdeņraža uzpildes staciju pasažieru vilcieniem. Paredzēts, ka staciju būvēs ķīmiskās rūpniecības kompānija “Linde”, kas to arī uzturēs. Plānots, ka staciju izmantos Lejassaksijas federālās zemes sabiedriskā transporta uzņēmums.

Dienas laikā tur varēs uzpildīt apmēram 1600 kilogramus ūdeņraža. Plānots, ka būvdarbi sāksies šā gada septembrī, savukārt nākamā gada vidū uzpildes stacija tiks nodota ekspluatācijā.

Vācija kā pirmā prezentēja ūdeņraža vilcienus “Coradia iLint” 2018.gadā un tie tika izmantoti tieši Lejassaksijas federālajā zemē. Pirmie divi vilcieni šā gada februārī noslēdza savu 18 mēnešus ilgo testu programmu. Ar vienu uzpildi tie spēj nobraukt aptuveni 960 kilometrus. Plānots, ka Lejassaksijā līdz nākamajam gadam parādīsies vēl 14 šāda veida vilcieni. Uzbūvēt ūdeņraža vilcienu ir dārgāk nekā dīzeļvilcienu, taču to ekspluatācijas izmaksas esot ievērojami mazākas. Un tie ir draudzīgāki videi.

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Kamēr LV kaļ plānus pasažieru dzelzceļa līniju elektrifikācijai, Vācietis ir sarēķinājis, ka braukt ar ūdeņradi sanāk lētāk, kā rakt stabus un vilkt simtiem kilometru vadu.

Krotow

Dīzeļvilcienu pārtaisīšana braukšanai ar ūdeņradi tiešām radīs tīrāku vidi dzelzceļu apkārtnē. No otras puses nez no kā viņi ūdeņradi taisīs? Atkal sponsorēs Kremli un dzīs no Nordstream gāzes?

KKTK

Elektrības izvēles un tendences apjaušanas šinī rakstā. Kā redzi ir iespēja arī kurināt ar oglēm :D https://www.cleanenergywire.org/factsheets/germanys-energy-consumption-and-power-mix-charts

Skābene

Ūdeņradis jau ir veids, kādā uzkrāt enerģiju. Ja elektrību priekš hidrolīzes ražo ar HES, saules paneļiem, vai Vēja turbīnām, tad viss ir skaisti. Ja kurina ogles vai izmanto dabas gāzi ūdeņraža ieguvei, tad nav forši. Liels potenciāls ir AES, kurās var ražot ūdeņradi lielos apjomos, bet vācija no AES ir atteikusies.

Ac/dc

Ap 95% ūdeņraža ražo no metāna šķeļot to ar tvaiku vai kā tamlīdzīgi. Elektrolīze ir ļoti neefektīva – dārga. Līdz ar to H2 izmantošana nekas pārāk zaļš beigās nesanāk…

Krotow

Paredzu ka to pašu Nordstream gāzi skaldīs un pumpēs gaisā CO2 tā ka paši zaļi un sarkani paliks. Šrēderveidīgie Vācijā nevaid miruši – par rokas paberzēšanu būs gatavi pat Reihstāga kupola galā galā sarkano zvaigzni uzlikt. AES Vācijā? Tam viņiem prāta pietrūkst.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: