“Tesla” vadītājs Īlons Masks kādā no saviem ierakstiem sociālās saziņas lietotnē “Twitter” atklājis, ka viņa vadītā kompānija būtu gatava dalīties ar savu programmatūru, jaudas agregātiem un bateriju tehnoloģijām. “Tesla” piedāvātu sevis licencēto programmatūru un citas daļas autoražotājiem, kas tās vēlas izmantot savu elektroauto radīšanā. Masks gatavs piedāvāt arī “Autopilot” programmatūru, kas pēc savas būtības šobrīd ir advancēta adaptīvā kruīza kontrole.
Šāds paziņojums seko kā atbilde vācu autoražotāju, īpaši “Volkswagen” koncerna izteikumiem, ka “Tesla” elektroauto tehnoloģiju attīstībā aizsteigusies tālu priekšā pārējiem. Vācieši gan negrasās sēdēt rokas klēpī salikuši un žēloties par “Tesla” šī brīža pārākumu. “Volkswagen” koncerns radījis savu elektrisko platformu, kura tiks izmantota kā bāze virknei jauno koncerna elektroauto. “VW” gana atklāti citiem ražotājiem piedāvā izmantot savu “MEB” platformu, panākot vienošanos ar “Ford”, kas izmantos “MEB” platformu savām mašīnām Eiropā.
Masks šādu ideju skaidro, ka “Tesla” mērķis ir paātrināt ilgtspējīgu tehnoloģiju attīstību nevis sagraut konkurentus. Tas gan nenozīmē, ka “Tesla” ir balta, pūkaina un bez biznesa ambīcijām. Kompānija nesen vērsās tiesā pret citu elektroauto ražotāju “Rivian” un četriem saviem bijušajiem darbiniekiem, kas, pametot “Tesla”, sev līdzi paņēmuši konfidencionālu informāciju. Skaidrs, ka sadarbība starp autoražotājiem, izmantojot licencēšanu, būtu kaut kas pavisam cits.
‘Dalīsies” pret taisnīgu atlīdzību, tāpat kā Samsung dalās ar saviem ekrāniem ar Apple! :)
Kkr lasiju, ka konkurenti paši nāk pie Teslas ar “nolaistām biksēm”. FCA nevar saražot mašīnu floti ar pietiekami zemu CO, un tad lai flotes kopējo rādijumu uzlabotu, maksā Teslai (~ 30 M) , lai tā ļautu savas mašīnas pieskaitīt FCA devumam
Es domāju, ka Teslas pieeja ir pareiza. Ja kāds var saražot labāk – lai iet uz priekšu. Konkurence ir lielākais progresa dzinējs
Kā šobrīd ir labi redzams, Teslas mašīnām īstu konkurentu nemaz nav. Pagaidām. Redzēs, ko citi varēs atbildēt. Izskatās, ka sagatavot atbildi nav tik vienkārši.
ID3 jau gadu stāv pie sētas bez softa
Tukāns tiek pārdots 1/10 daļa no plānotā
e-trons ir ar fancy salonu, bet motors no Āfrikā ražota malkas zāģa
Mazajā segmentā, tur gan sāk palikt karsti un patērētājs var sākt izjust konkurences cīņas augļus
Tas, ka Teslām nav konkurentu, ir fanboju izdomāts teksts. Par to pārliecinājos mūsu 1000km testos – Tesla Model 3 elektriskajā ziņā ir aptuveni tāda pati kā Hyundai Kona vai Ioniq elektriskās versijas. Arī kā automašīnas Teslas nav pārlieku kvalitatīvas. Haips ir par zīmolu, varbūt dizainu un noteikti par lietošanas pieredzi displeju dēļ.
Tas jau ir izrunāts krustu šķērsu – displeji pogu un kloķu vietā automašīnās ir solis atpakaļ, nevis uz priekšu. Lētāk ražotājam un neērtāk, mazāk droši lietotājam.
Zinkā – man tie kloķīši nepietrūkst.
Droši vien teiksi – jūsmiņš :)
Balss komandieris pat manu pidžinginglišu ņem pretī teju nekļūdīgi
Un tā tīrā telpa man patīk
Teikšu – jāskatās, kā ies. Progress jau ir tāda lieta, ka vienu locekli nocērt un otru pieskrūvē, pacientam lokoties sāpēs un izbrīnā, līdz pierod.
Jā, man arī tie displeji nepatīk. Īpaši skumji tos redzēt ļoti dārgos auto.
Es ar Teslu 1000 km nobraucu par 3 stundām ātrāk nekā Tu. :) Tas #1
#2. Tesla nr3 SR+ “uz papīra” ir samērojama ar Tevis piesauktajiem Panasonikiem. Ir diezgan jaudīgāka. Bet OK, samērojama. Cenu ziņā nemaz tik tālu nav
Bet m3 ir pieejama AWD un performance versijās. Ok, ar kaut kādu piemaksu, bet tā ir pavisam cita mašīna. Nav neviens no Tevis piesauktajiem ne tuvu M3 dual motors versijai
#3. salona dizains ir 1 / 0. Zinu, par dizainu var strīdēties, bet nu IMHO
Katram auto ir vairākas versijas, kāda ar mazāku dzinēju, mazāku jaudu, kāda ir ar lielāku. Tas pats ar ārējo pakotni. Un tēlaini sakot tu salīdzini šobrīd RS4 Audi pret pamata paku manuprāt. Īstenībā būtu jāsaka RS4 Audi ar Golfu.
Nu labi. Tad salīdzinām spicāko Panasoniku pret Teslu :)
A davai salīdzinām 150k vērtas teslas atlokāmo saules sargu ar 20 gadus veca zviedru saaba dubulto saules sargu. Velns slēpjas detaļās! Diemžēl teslai tie saules sargi vēl prastāki kā prastākajam tautasvāģim.
Runa ir par jaunām mašīnām, ko mēs šodien varam veikalā nopirkt
Pie cita raksta jau minēju viedokli par kvalitāti, kur cilvēks saka nav slikta Tesla, bet ar S klasea Mersi nesalīdzināt, kaut cenas ziņā vienlīdzīgas.
Jāsalīdzina ir līzvērtīgas lietas. Var salīdzināt A8 ar 600 Mersi vai septīto bembi. Bet budžeta klases elektro ar premium elektro nav vērts salīdzināt.
Vai tad tu to mašīnu izjauci? Pētīji motora tinumus? Debugoji draiverus? Pasēdēšana salonā dod tikai virspusēju skatījumu.
1000km nobraucot var daudz saprast par auto, nav tas jāizjauc. Un cik cilvēku vispār ir izjaukuši jebkuru auto ar ko brauc? Kā te daudzi uzskata, ka Tesla ir autobūves etalons, vai viņi ir izjaukuši iekšdedzes dzinēju un auto, ka var te runāt, ka Tesla ir labāka? :D
Man nav jāizjauc visi testa auto, ja es to sniegumu redzu pēc ļoti uzskatāmiem nobraukuma datiem (laika, uzlādēm, jaudām utt.).
> Haips ir par zīmolu, varbūt dizainu un noteikti par lietošanas pieredzi displeju dēļ.
Manuprāt, haips vairāk ir par to, ka Tesla ir radījusi iespēju (masveidā) nopirkt auto, kuri no parametru/jaudas rādītājiem ir analogi eksotiskiem hiperkāriem, taču no cenas un lietojamības viedokļa ir krietni pieejamāki.
Šaubos vai ir daudzi tādi, kuriem ir baigās ilūzijas vai pa visu varu aizstāv kaut kādu rūpnīcu darba kvalitāti.
Tas ir tieši tas, ko pasaulei vajadzēja – hiperkāru veiktspējas auto, kas pieejami masām? Visas pārējās transporta problēmas – resursi, pārstrāde, degviela, sastrēgumi, to radītais stress un piesārņojums – jau 20+ gadus ir atrisinātas, bija atlicis tikai padarīt hiperjaudu pieejamu masām.
> Tas ir tieši tas, ko pasaulei vajadzēja – hiperkāru veiktspējas auto, kas pieejami masām?
Nevajag dramatizēt (jau atkal). Komentārs ir par “haipu”.
Pasaulei tāpat “nevajag” speciāli audzētu izlases govju ādas salonus, bet kaut kā tie aizvien eksistē utt.
Ja ~100 gados esošie autoražotāji nav spējuši (pēc taviem ieskatiem) atrisināti VISAS transporta problēmas, tad tagad ņemt iespringt par vienu, kas knapi tikko apbružājies fabrikas ražotnē, ir jocīgi.
Pie tam neviens nav teicis, ka viņiem ir vēlme kaut ko risināt (šeit) – neba velti gana daudz resursu tieg grūzts raķetēs utt.
p.s. visas tevis nosauktās problēmas ir tikai nekontrolētas vairošanās rezultāts, nekas cits..
Protams, tu pats apzinies, cik ļoti būtu jāsamazinās planētas populācijai, lai lielpilsētās nebūtu sastrēgumu dēļ tā, ka tajās nebūtu gana daudz autovadītāju.
Jāsāk katram ar sevi – jāpārvācās uz laukiem (mana izvēle), ja iespējams jāstrādā attālināti, ja nav – jābrauc ar sabtransu.
Jā, Tesla piespraud pie vada un aiziet, nav tev jācackājas kā ar superkaru, bet cena pieejamāka?:D:D:D
Ja jau EV ir veids, kā glābt planētu, nevis tikai nomainīt visu autoparku, tad EV tehnoloģijām un softam loģiski būtu jābūt open source. Tieši kā saka Vārds – pircējs vienalga izvēlēsies labāko, un open source ļaus saīsināt proprietāro iterāciju posmu, kurā tērē resursus daudz vairāk kā daloties.
Ķīnā ir daudz elektro auto, jo ķīna mērķtiecīgi strādā pie gaisa kvalitātes lielpilsētās! Pagaidām līdz mums tie interesantākie auto nenonāk!
Vienīgi jautājums, kāda ir to auto kvalitāte. T.i. Cik ātri tie nonāks šrotā, kas Ķīnas izpratnē ir vnk liela kaudze ar viskautko, kur viss labums nonāk gruntsūdeņos, upēs un tad pašos ķīniešos.