“Toyota” pārstāvji paziņojuši, ka šā gada koronavīrusa izraisītā pandēmija mainījusi kompānijas plānus un tā atteikusies no idejas prezentēt savus cietvielu bateriju (solid-state batteries) prototipus. Kompānija to bija plānojusi darīt Tokijas olimpisko spēļu laikā, taču, tā kā spēles ir pārceltas, tad līdz bateriju prezentācijai būs jāpagaida.
“Toyota” jaudas agregātu nodaļas viceprezidents Keidži Kaita intervijā “Automotive News” pastāstīja, ka nav skaidrs, kad ar šīm baterijām aprīkotas mašīnas varētu ieraudzīt dzīvē, taču “Toyota” plāns saglabājas nemainīgs – līdz 2025.gadam tirdzniecībā nonāks “Toyota” automobiļi, kas ar tām aprīkoti.
Kaita intervijā arī sniedza ieskatu šo bateriju potenciālajā sniegumā – viņš norāda, ka tās pilnībā uzlādēt varēs 15 minūšu laikā. “Toyota” strādā pie elektrolīta, kura pamatā ir sērs. Tas sekmētu efektīvāku litija jonu pārnesi starp elektrodiem. Tiek ziņots, ka litija-sēra baterijas teorētiski var uzņemt pat 8 reizes vairāk enerģijas nekā labākās mūsdienu litija-jonu baterijas, turklāt, to ražošana rūpnieciskos apmēros būs lētāka. “Toyota” sola teju neticamo – baterijas saglabās vismaz 90 procentu efektivitāti pat pēc 30 gadiem.
“Toyota” pētījumus šajā jomā veic kopā ar “Panasonic”, izveidojot kopuzņēmumu “Prime Planet Energy & Solutions”. Lai gan uzņēmums tika dibināts vien aprīlī, tajā jau tagad strādā vairāk nekā 5100 cilvēki. Tieši šī uzņēmuma mērķis būs cietvielu bateriju piegāde “Toyota” vajadzībām līdz 2025.gadam un kompānija ir droša, ka mērķi izdosies sasniegt. Šobrīd atliek sagaidīt brīdi, kad šo daudzsološo bateriju tehnoloģiju ieraudzīsim darbībā.
Gan jau lej ūdeni par tām 15 minūtēm vai arī baterija ietilpība būs līdz 200km braucieniem
Teslas next gen baterejas būs ar 1mio jūdžu mūžu, kapēc gan Toyota nevarētu uztaisīt ko līdzīgu?
Tieši tā, jo abiem kā Tesla tā Toyota ir palīgos superfeja Panasonic.
Miljons jūdžu mūžs nenozīmē, ka to bateriju varēs uzpildīt 15minūtēs.
Izskatās, ka lai piepūstu 100kWh bateriju 15min pie ideāliem apstākļiem būtu nepieciešams vismaz 450kW chargeris :D
Kamēr neesam redzējuši reālu bateriju un auto, kas ar šo bateriju nobrauc solītos 1000km, visas šīs pļāpas ir buļļasviests, ko Toijota var pakārt uz nagliņas. Litija-sēra baterijām ietilpība tiešām ir laba, taču ir mazs uzlādes ciklu skaits pirms manāmas degradācijas sākšanās – ap 70. Neesot atrisinājuši problēmas ar anoda deformāciju, elektrolītam izlādes laikā izplešoties. Tā ka līdz reālai baterijai varam gaidīt “nākamos 5 gadus”.