Palielinoties elektroauto popularitātei un attīstoties tehniskajām iespējām, ar elektrību darbināmie auto paver iespēju tos ne tikai izmantot braukšanai, bet arī kā enerģijas uzglabāšanas vietu. Pie sava risinājuma sākusi strādāt autobūves kompānija Audi.
Vācijas autoražotājs gan nav pirmais un vienīgais, kurš strādā pie šīs tehnoloģijas, jo tāda jau ir pieejama Tesla Model 3 automašīnā, kā arī norvēģis Bjorns izmēģina Teslas uzlādi no elektroauto Honda E, kas gan vairāk saistīts ar to, ka tai ir 220V izeja. Tehnoloģija ir salīdzinoši vienkārša, jo elektroauto ir spējīgs uzlādēties no strāvas, bet tāpat spējīgs enerģija atdot atpakaļ (angliski Vehicle-to-Grid).
Šīs tehnoloģijas iespēja un pielietojums ir tajā, ka laikā, kad elektrības cena ir zema vai cilvēks izmanto savus saules paneļus enerģijas iegūšanai, to var uzglabāt elektroauto baterijā. Taču cenai ceļoties, teiksim vakara stundās, elektrību var ņemt no auto, samazinot izmaksas, tad attiecīgi pa nakti atkal uzlādējot elektroauto par lētāku tarifu.
Audi uzsācis sadarbību ar uzņēmumu Hager Group, un jau šobrīd testē divvirzienu uzlādes sistēmu savā e-tron modelī. Kā norāda autoražotājs, tad izmantojot elektroauto visu elektrības patēriņu iespējams apgādāt vien ar saules enerģiju, kura radītā elektrība noglabāta baterijās. Tāpat divvirzienu pārslēgšanai nav jābūt sarežģītam procesam, un sistēma pati būs spējīga izanalizēt, kurā brīdi izmantot kādus resursus. Klientam atliks tikai pieslēgt automašīnu.
Doma laba, bet ne pārāk saprotams pielietojums. Pa nakti uzlādēju, pa dienu darbinu tējkannu no auto? Tas gan laikam vairāk attiecas uz brīvdienām, kad nebraucu uz biroju. Ja man darbs mājās, tad doma laba, taču tad man nevajag auto. Vai arī piebarot biroja tehniku – teiksim, savu kompi no sava auto? Vai pa nakti uzlādēt pa lēto un pilsētā palādēt kolēģu auto? Savstarpējā apmaiņa vēl tā, bet ja sākas mikromaksājumi, tad pie apvāršņa jau redzu VID un plus elektrības zudumi glabājot un pārvadot – tad nafig man kapeiku dēļ liekas klapatas.
Ja tā ir iespēja pie dabas uzsildīt mikroviļņos konservētās pupas un hotdogus – ok, bet kā jau te spriežam, prom no vadiem esot jāseko līdzi lai vispār tiktu līdz nākamajai rozetei. Varbūt kādam ir jēdzīgs skatījums uz šo pielietojumu.
Kā avārijas risinājums, pēkšņi pazūdot elektrībai vietās, kur ir regulāri elektropiegādes traucējumi, noderēs. Citādi tiešām nav jēga čakarēt jau tā megadārgo bateriju.
Vēl variants – pa nakti uzlādēt, pa dienu liet tīklā, nopelnot 4-6 centus. Cenšoties nebraukt, pēc iespējas.
Tikai tad kāda jēga no auto?
Nu, kāda….piedalies e-everything kustībā, esi moderns un jūties piederīgs progresīvajai cilvēces daļai, vari komentāros kaunināt iekšedzniekus un nesveicināt kolēģus-dīzelistus)
tāds sīkums – pērc pa 15, pārdod pa 5
Šis varbūt kaut kādā kontekstā ar konkurenci Teslai – viņiem bija vīzija par vienotu sistēmu ar Solar, par to ka auto var kalpot kā baterija nakts laikå, kad nedarbojas saules paneļi un tā varētu būt pilna autonomija. (vai tas ir jēdzīgi no Audi viedokļa, nezinu)
Vietās kur ir liela dienas un nakts tarifa atšķirība tam ir ekonomisks pamats. Pa nakti pa lēto uzlādē auto no tīkla. No rīta uzvāri kafiju izcep omleti elektrību ņem no auto, aizbrauc uz darbu un atpakaļ visu vakaru izmanto elektrību no auto savām vajadzībām vai pa lielo tarifu laid tīklā . Pa nakti kad ir lētais tarifs uzlādē auto un cikls noslēdzies.
Visu laiku izmanto lētā nakts tarifa elektrību un pie labvēlīgiem apstākļiem vēl nopelni naudu
Un kādā brīdī atklāj, ka dienas un nakts tarifi vairs būtiski neatšķiras vai pat ir vienādi)
Vēl taču ir nākamie līmeņi – gudrais tīkls ar smartrozetēm, kas saprot vai vāri tēju vai lādē auto. Auto lādēšanu tad iespējams aplikt ar nodokli, degvielas akcīzes analogs. Ja bija nauda lai nopirktu EV – atradīsies arī valstij, aptuveni tā.
Diez cik ilgi auto baterija to izturēs?
Ir vietas kur tas der, teiksim, meža vidū vai jebkur citur, kur nav pieejama elektrība. Padomā, varēsi sametināt savu auto kaut meža vidū.