Ātrvilcieni Japānā ir, iespējams, punktuālākā sabiedriskā transporta sistēma pasaulē. Un arī viens no drošākajiem veidiem, kā izbaudīt 300 km/h, atrodoties uz sauszemes un nepaceļoties gaisā.

Jaunākā ātrvilcienu versija “N700S”, kas pārvietojas maršrutā Tokija-Osaka, aprīkota ar baterijām, kas vilcienam ļaus turpināt ceļu dabas katastrofu gadījumā. Japāna ir pasaulslavena ne tikai pateicoties savai kultūrai un inženierzinātnēm, bet arī dabas katastrofām. Ņemot vērā salu valsts izmēru un atrašanās vietu, Japāna ir pakļauta daudzām dabas katastrofām, piemēram, zemestrīcēm un cunamī. Valsts infrastruktūra iespēju robežās veidota tā, lai tā spētu izturēt dabas kataklizmas.

Vilcienu sākotnēji bija plānots nodot ekspluatācijā reizē ar šā gada Tokijas Olimpiskajām spēlēm, tomēr globālā situācija ieviesusi zināmas izmaiņas. Veiktas izmaiņas ātrvilciena priekšgalā, lai uzlabotu aerodinamiku un samazinātu troksni, ko tas rada, traucoties savā maršrutā ar 285 km/h lielu ātrumu. Galvenās izmaiņas meklējamas kur citur – “N700S” ātrvilciens aprīkots ar savu bateriju paku, kuru varēs izmantot, ja kaut kāda iemesla dēļ pazustu ārējais enerģijas avots. Baterijas vilcienam neļaus sasniegt savu maksimālo ātrumu, taču ar to sniegto enerģiju būs gana, lai tas spētu turpināt kustību un izlaistu pasažierus drošā vietā un viņi nepaliktu iesprostoti tuneļos vai uz tiltiem.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Diezgan jēdzīga ideja. Palaist tos braucēju simtus, lai iet kājām laukā no tuneļa uz kaut kādu nekurienes vidu, arī nav diez kas.

FYI: Latvijā 1960. gados jau bija elektrovilciens ar baterijām. 4x lādējoties aizbrauca uz Ķemeriem un tad vienreiz uz Jelgavu, kur tolaik dzelzceļš vēl nebija elektrificēts.

https://www.facebook.com/latvianrailwaymuseum/posts/1098846733534376/